Kirurgi ei suostunut silmäluomileikkaukseen vaikka tarvetta olisi.
mitäs nyt? Suositelkaapa jotain kirurgia!
Olen siis 45v nainen, jolla tarvetta yläluomileikkaukseen. Luomet painavat, toinen luomi roikkuu selvästi enemmän. Ilme on väsynyt ja itkuinen.
Kommentit (14)
Kysy muualta? Jos parikin kirurgia on samaa mieltä, kannattaa harkita uudelleen tarvetta.
Kunnallisen puolen vakioperustefraasina käytetään yleisesti tätä lausetta: Meillä on kuulkaas paljon pahempiakin tapauksia.
Tilaa aika Mehiläiseltä. Leikkautin siellä. Julkiselle ei pääse kun jos on niin pahasti roikkuvat että näköä häiritsee.
Äiti sai julkisella puolella, kun alkoi häiritä näköä.
Paljonko maksaa Mehiläisessä? Kauanko kestää toipua?
t. ei-ap, 44 v.
Kävin Turun Silmäaseman kirurgilla. Lääkäri perusteli sillä, että luomissa ei olisi tarpeeksi leikattavaa ihoa ja lopputulos ei tod näk olisi minua tyydyttävä.
Ap
Ai jos kirurgi sanoo ettei ole tarpeeksi ihoa leikattavaksi, niin kyllä se sitten niin taitaa olla. Odottele vielä 5 vuotta, niin sitten alkaa olla leikattavaa. Olen 52 v ja toinen luomi roikkuu jo niin että meikit leviää ja uppoaa vaan ihon alle.
Kun saan 1000 euroa kasaan, menen leikkauttamaan heti!
Kävin viime vuonna Eiran sairaalassa (Helsinki) leikkauttamassa yläluomet. Maksoi kaikki kulut noin 1500e, vielä on hintaankuuluva jälkitarkastus muutaman kuukauden kuluttua.
Leikkaus oli nopea, palvelu ystävällistä ja lopputulokseen olen enemmän kuin tyytyväinen. Yläluomeni painoivat silmiä todella pahasti ja kärsin päänsäryistä iltaisin. Nyt päänsäryt ovat mennyttä! Ihana plussa on se, että meikki pysyy luomilla ja näytän hiukan nuoremmalta kun luomeni eivät roiku.
Olen asiakaspalvelussa, joten en voinut mennä kahteen viikkoon töihin (mustelmat). Huomioitavaa on, että kun Kela ei korvaa niin kyseessä on esteettinen kirurgia ja siihen ei saa sairaslomaa. Lääkäri kirjoittaa lapun, että on työkyvytön, mutta se ei oikeuta sairaslomaan. Itse sain sovittua työnantajan kanssa, että teen kahden viikon tunnit takaisin myöhemmin tänä keväänä, pikkuhiljaa. Mutta kannattaa siis etukäteen varmistaa työnantajan kanta tai sitten mennä lomalla.
Toipuminen on kivutonta. Pidin huolen siitä, että pidin kylmägeelejä silmillä ensialkuun tunnin, ja myöhemmin kahden tunnin välein. Näin vältyin pahemmilta mustelmilta. Nukuin puoli-istuvassa asennossa. En kumarrellut, en tehnyt mitään ensimmäisen viikon aikana, toisella viikolla tein jo vähän kotitöitä, mutta en edelleenkään kumarrellut. Ei mitään kuumaa juomaa/ruokaa, varsinkaan ensimmäisinä päivinä. Olin tarkka kotihoidon suhteen, joten mustelmia tuli suht vähän ja turvotus oli vähäistä.
Rahansa voi pistää niin moneen paikkaan, mutta ainakin omalla kohdallani leikkaus paransi elämänlaatua huomattavasti. Ei enää särkylääkkeitä päänsärkyyn! Ei enää vatsan toimintaongelmia särkylääkkeiden takia. Elämä on ihanaa!
11, mun tuttava sai ihan palkallista sairauslomaa tuon kaksi viikkoa...
[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 11:17"]
11, mun tuttava sai ihan palkallista sairauslomaa tuon kaksi viikkoa...
[/quote]
Oliko kuitenkin esteettinen kirurgia kyseessä? Jos sai Kelan korvaamaan eli kyseessä sairauden hoito niin silloin on sairasloman paikka. Tosin saattaahan olla kyseessä myös työnantajien ero.
nro 11
Minä kävin leikkauksessa tammikuun alussa ja viikon päästä kun otettiin tikit ja teipit irti niin pienet mustelmat olivat jo ihan meikeillä peiteltävissä. Kävin mehiläisessä ja maksoi 1400 euroa, mutta siihen kuuluu myös kesällä oleva jälkitarkastus. Pari ekaa yötä nukuin sohvalla kohoasennossa ja viilennykset silmillä. Paljoa ei päivällä kerennyt viilentelemään kun talossa on 2- ja 3-vuotiaat lapset. Pyrin välttelemään pahinta kumartelua, mutta pikkulapsiarjessa on mahdotonta välttyä kotihommilta. Mies oli ekan aamun leikkauksen jälkeen kotona ja katsoi, että pärjään. Sen jälkeen meni töihin. Ikää minulla on 34 vuotta ja perintönä raskaat luomet.. äitini kävi leikkauksessa 17 vuotta sitten ja edelleen on kauniit luomet. Nyt on enää himmeät arvet, joita ei huomaa ellei niiden tiedä olevan leikkausarvet.
Jep, ilmainen oli mutta tarkisti näön ja paineet kysymättä ja laskutti noin 80e:(
Ap
Miksi ei suostunut? Kai perusteli jotenkin.