Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ahistaa kaverin häiden kulut!

Vierailija
01.03.2015 |

Pitää maksaa hotellihuone, ostaa tietynvärinen iltapuku ja kustantaa polttareita. Näihin menee kevyesti 500. lLisäksi ne normaalit kulut eli lahja ja juhlavaatteet lapsille. Saan rahat kasaan, mutta kyllä niille olisi ollut muutakin käyttöä :(

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 08:45"]Käyn töissä ja tienaan keskipalkkaa. Ja kyllä, olen kaaso. Ja kyllä, kaveri on hyvätuloinen. Ja ei, kaverille ei tule mieleenkään maksaa hotellia tai iltapukua. Ja kyllä pystyn kulut maksamaan, käyttäisin rahat vaan mieluummin perheen kesälomaan.
[/quote]
On aivan itsestäänselvää, että käytät rahat perheen lomamatkaan! Kyllä kaveri maksaa pukusi, jos siihen on erityisvaatimuksia. Hotellikulut taas on siinä ja tässä. Jos häät ovat sen verran kaukana kotoasi, että olisit joka tapauksessa yöpynyt hotellissa on reilua, että maksat sen itse.

Vierailija
22/35 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet kaaso, olettaisin, että olet myös läheinen ystäväsi kanssa? Kerro hänelle tuntemuksesi! Sen ymmärrän ettei hääpari pysty häävieraille hotellimajoitusta kustantamaan, mutta jos esittää pukuvaatimuksen kaasolle, niin ei sitä omasta pussista maksella, ellei ole tyyliin pikkumusta, jolle on varmasti käyttöä muulloinkin. Itse olen ollut kahdesti kaasona ja molemmilla kerroilla hankkinut puvut itse- morsiamen värivaatimusten mukaisesti ja vaikka mekoilla on ollut jatkokäyttöä, niin harmittaa etten silloin tehnyt kantaani tarpeeksi selväksi (tosin pukuihin meni yht.30€, toisen ostin alesta ja toisen sain :D) Omiin häihini kustannan puvun kaasolleni ehdottomasti! En todellakaan haluaisi, että kaasoni joutuu maksamaan maltaita häideni kustannuksella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti hääpari maksaa kaason ja bestmanin asut, jos normaali juhla-asu ei kelpaa. Kai tuo on selviö junteimmallekin hääparille.

Vierailija
24/35 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin morsiamelle suoraan että ei ole valitettavasti varaa noihin vaatimuksiin ja että kaasona voi kyllä toimia ilman sitä tiettyä kolttuakin. Samoin polttareiden laita, mistä ne rahat? Ei ainakaan kaason lompakosta kun siellä sitä ei ole noin suuria summia tuohon tarkoitukseen.

Vierailija
25/35 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtuutonta. Pistät sellaiset vaatteet mitkä itse katsot sopiviksi. Toteat napakasti että omat vaatteesi käyvät hyvin. Ja jos kaverisi on niin mahdoton, kuin miltä vaikuttaa, ehdotan ihan vakavissani että pistät välit jäihin häiden jälkeen. Eiköhän prinsessa löydä hoviväkeä muista piireistä.

500 euroa! Tilasin juuri 5 päivän matkan, joka maksoi vähemmän!

Vierailija
26/35 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäteatteriin pääsee halvemmallakin. Sitähän toi on.

Vierailija
27/35 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morsian on läheinen lapsuudenystäväni, ja hän on aina ollut hyvin kunnianhimoinen ja "suureellinen" ja siksi hänestä on tullutkin niin menestynyt ja hyvätuloinen. Hän on ehkä vuosien mittaan vähän erkaantunut keskituloisen elämän realiteeteista. Hääpaikka ei ole kovin kaukana, mutta se on hotelli, jossa juhlat ja jatkot pidetään ja siksi hääpari olettaa vieraiden yöpyvät siellä. Itselleni on kaason hommaa seuraavana aamunakin, joten siksi siellä pitää yöpyä. Edestakainen taksi kotiin maksaisi paljon enemmän kuin hotelliyö. Jos olisin tavisvieras, niin pihiyttäni olisin selvinpäin ja liikkuisin autolla :P

Vierailija
28/35 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustele morsiamen kanssa. Ainakin naimisiin.infon keskusteluissa kaikki tuntuivat ymmärtävän, että jos kaaso ei saa itse valita mekkoaan, morsian maksaa siitä vähintään puolet.

Vierailija
29/35 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 09:03"]

Ymmärrän tuskasi! Ja pakkohan se on mennä. Mä olin kerran häissä missä piti olla iltapuku. Mies ja kolme lasta. Polttareihin tuli kutsu; budjetti n.500 euroa henkilö!!! Polttarit jätin suosiolla väliin. Häihin mentiin, lainattiin niin paljon kuin pystyttiin, loput osteettiin. Rahaa meni silti kiitettävästi. Oli mun veljen häät joten olihan sinne kivakin mennä, mutta ei mitään halpaa lystiä

[/quote]

Missä ne polttarit oli, viikko etelässä vai? Ei kai kellään polttareihin 500€:a mene?

Vierailija
30/35 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolloisessa tapauksessa hääparin pitäisi kyllä maksaa majoitus! Olen pitänyt tätä itsestäänselvänä, koska silloin kun olen ollut kaasona, on hääpari aina hoitanut majoituksen jos edellyttävät että kaaso/muut avustajat yöpyy hääpaikalla ja etenkin jos seuraavana päivänä täytyy auttaa siivoamisessa.

Löytyisikö hääpaikan läheltä jotain halvempaa majoitusta, esim. vuokramökkiä tai asuntoa vaikka air bnb:n kautta? erillistä lahjaa sinun ei sentään tarvitse antaa, eiköhän lahja ole panostuksesi juhlassa ja sen jälkeisessä siivouksessa?

Vierailija
31/35 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaason asu kuuluu morsiusparin maksettavaksi. Varsinkin jos sille on jotain väri- tai tyylivaatimuksia. Morsiusparinhan kuuluu kustantaa myös häävieraiden asut, jos esittää niille joitain muita kuin "juhla-asu" vaatimuksia. Häälahjaa ei kaasolta yleensä myöskään odoteta, sillä sen työpanoksen jonka hän polttareiden ja häiden eteen on tehnyt, katsotaan riittävän häälahjaksi. Luulisi että ystävällesi nämä jutut olisivat itsestäänselvyyksiä, jos hän varakkaammista piireistä on lähtöisin.

Vierailija
32/35 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehtaa etsiä halvempaa majoitusta, kun muut häävieraat majoittuvat tuohon hotelliin. Epäilen kyllä, että osa vieraista keksii tekosyyn ja jättää häät väliin kustannusten takia. Polttareihin kokemukseni mukaan monet naiset jättävät tulematta kulujen vuoksi, ja näistä on väkisinkin tulossa kalliit polttarit vähäisen osallistujamäärän vuoksi. Ja kyllä mun on lahjankin ostettava, mutta sen saan sentään valita listalta oman lompakkoni mukaan :)

Vierailija
33/35 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo..ylläri.

Vierailija
34/35 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille kaverillesi että menee maistraatissa naimisiin, pari todistajaa ja sillä selvä. Sitten pitää jotkut halvat nyyttikestit niin ajaa ihan saman asian. Ei ole mitään järkeä käyttää/vaatia 500€/polttarivieras ja vieraiden satoja/tuhansia euroja asusteisiin. Tosiasia on kuitenkin että suurin osa avioliitoista päätyy avioeroon 10v sisällä. Joten parempi on käyttää rahat oman perheen lomaan. Mikään ystävyys ei ole sen arvoinen että noin suuria summia vaaditaan käyttämään. Kuten joku jo sanoikin niin dumppaa kaveri ja hanki parempi tilalle. Ei ole tietenkään helppoa kun on pitkäaikainen mutta aika parantaa haavat.

Vierailija
35/35 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tarjouduin maksamaan kaasojen iltapuvut, koska halusin tietynväriset. Kahdelle maksoin, yksi ei halunnut rahaa.

Noin hienot juhlat on harvoin, ja minun mielestä ne on yks elämän suola! Mielelläni panostan sekä omiin että läheisten ystävien juhliin. Opiskeluaikana pienelläkin budjetilla pärjäsi hyvin.

Voithan puhua kaverillesi rahahuolesta, ehkä hän keksii keinoja hoitaa hommat halvalla.