Kenelle näytät henkilöllisyystodistuksesi?
Kommentit (10)
Miksei voi näyttää? Ei minulla ole mitään salattavaa, kuka minä olen.
Minäkin mietin, että yleensä näytän henkkareita lakiperusteisesti, kun minun pitää todistaa ikäni. Mutta jos random bussi- tai taksikuski kysyy, niin en kyllä näytä. Identiteettivarkaudet ovat lisääntyneet hurjasti.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin mietin, että yleensä näytän henkkareita lakiperusteisesti, kun minun pitää todistaa ikäni. Mutta jos random bussi- tai taksikuski kysyy, niin en kyllä näytä. Identiteettivarkaudet ovat lisääntyneet hurjasti.
Onko henkkarin katsojalla niin hyvä valokuvamuisti, että saa sotun kopsattua pelkästään vilkaisemalla?
Vierailija kirjoitti:
Ei henkilökorttia vilkaisemalla mitään identiteettivarkauksia tehdä. Yli 99% identiteettivarkauksista tapahtuu perhepiirissä, eli mies ottaa pikavippejä naisystävänsä pankkitunnuksilla, tai aikuinen lapsi vanhempiensa / isovanhempiensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko henkkarin katsojalla niin hyvä valokuvamuisti, että saa sotun kopsattua pelkästään vilkaisemalla?
Eikä toisen sotulla mitään tee. Muodollisesti oikeita ja jollekin kuuluvia hetuja pystyy helposti generoimaan kuka tahansa.
En mä kyllä näytä henkkariani kellekkään. Syntymäajalla ja nimellä saa jo paljon vahinkoa aikaan, ja mulla ne on niin helpot muistaa, että mun pitää muutenkin varoa. Ne jää kaikkien mieleen, kun on niin selkeät numerosarjat...
Ärrän myyjille näytän, koska siellä on posti. Ne on kivoja ihmisiä. Matkahuollon porukka on myös.
Viimeksi näytin R-kioskin myyjälle, kun hain postipaketin Ärrältä.