Jos tietäisitte, että Suomessa on pieni tyttö, joka on ihmiskaupassa ja teille tarjotaan rahaa, että ette puutu, ottaisitteko?
Kommentit (12)
En lähtisi itse auttamaan, vaan ilmoitaisin tapauksesta viranomaislle, jotka auttavat.
Auttaisin toki. Toki tilannetta mutkistaisi kauppias, joka olisi ongelma lyhyen linnareisunsa jälkeen.
Auttaisin, jos pystyisi auttamaan. Ellei ne kauppaajat uhkaisi tappaa mua jos autan, en tiedä olisiko musta auttamaan henkeni kaupalla.
Siis tyttö kaupan orjaksi vai seksityöläisestäkö sä puhut? Ja siis ostaessani saisinkin rahaa? No toki ostaisin, en mä sitä auttaa muutoinkaan voisi.
Ei kai tätä tarvitsisi kenenkään miettiä? Viranomaisiin yhteyttä, tietenkin. Muutoin on itsekin syyllinen ihmiskauppaan.
Ottaisin rahat ja ilmoittaisin silti.
Helvetti nyt taas. Avutonta viatonta lasta AINA AUTETAAN!! Ihan aina!
No mitä h*lvettiä nyt taas. Kukaan itseään ihmiseksi nimittävä ei ottaisi rahoja ja jättäisi auttamatta. Haloo!!!
Ongelmahan näissä on että tytön perheenjäsenille lähtömaassa käy kalpaten jos tyttö yrittää pakoon.
Tyttö tietää tämän eikä todennäkäisesti tartu apuun vaikka sitä tarjottaisiinkin.
Suomessa tietonsa voi kertoa viranomaisille jotka voivat tehdä yhteistyötä lähtömaan viranomaisten kanssa muun perheen turvallisuuden varmistamiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Ottaisin rahat ja ilmoittaisin silti.
Näin mäkin tekisin. Nimetön vinkki poliisille ja rahojen kanssa pankkiin.
Ehdottomasti auttaisin. Ja syyllistäisin poliittiset loiset, jotka ihmiskauppiaita tänne haalivat.
Ottaisin rahat.
Puuttuminen voi tuoda ongelmia itsellenikin.