Haluaisin kovasti töihin mutta sosiaalisten tilanteiden pelko vaikuttaa että en uskalla hakea. Mikä avuksi?
Olen kärsinyt tästä kauan enkä tiedä mitä tehdä.
Kommentit (4)
Terapia ja asianmukainen lääkitys. Eli siis lääkäriin ja sieltä jatkosuunnitelman kanssa eteenpäin. Yksin ei tarvitse pärjäillä tuon ongelman kanssa.
Olen terapiassa mutta en ole vielä niin rohkea. En pelkää enää asiointia tai kaupassa käyntiä mutta ajatus siitä että näkisi joka päivä tiettyjä ihmisiä päivittäin ahdistaa. Olen aiemmin kärsinyt samasta asiasta työssä ja sen takia lopettanut aina työn joko sairaslomaan tai määräaikaisena enkä ole enää jatkanut. Ap
Eikö terapeutti osaa antaa vastausta tuohon kysymykseen, antaa ohjeita miten kestää sen joka päivä samojen ihmisten kohtaamisen aiheuttaman ahdistuksen.
Maallikkona voisi ajatella sellaista vähin erin tapahtuvaa itsensä altistamista epämieluisalta tuntuville kokemuksille, siis näille vieraille ihmisille, sosiaalisille tilanteille. Mutta se on vain maallikkon näkökanta.
Sulla pitää olla siinä työn alkaessa mahdollisuus tavata terapeuttia tai tukihenkilöä, voit käydä hänen juttusillaan ja hakea ratkaisua, sen sijaan että ottaisit lopputilin.
Mielialalääkkeet? Ahdistusta vähentämään?
Ei kannata nyt, kun tulee toi koronapassi