Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

1- ja 4-vuotiaat hereillä klo 22. Normaalia??

Vierailija
28.02.2015 |

Miehen veljen perhe käymässä, heillä 1- ja 4-vuotiaat tytöt, jotka edelleen kukkuvat tuolla olkkarissa. Vanhemmat ei tee mitään lasten nukuttamisen eteen, vaan katsovat lasten seurassa Spiderman-leffaa(!). Kahdesti olen maininnut telkkarin olevan aika kovalla (asutaan kerrostalossa, enkä halua, että pauhaavasta telkkarista tulee naapureilta sanomista). Äiti välillä sanoo lapsille, että "Nukkukaas nyt", mut kuka lapsi pystyy nukkumaan vieraassa paikassa telkkarin huutaessa ja aikuisten nauraessa ja höllöttäessa vieressä?? Meillä ei ole omia lapsia, mut ei kai edes lauantaina tarvii noi pieniä pitää hereillä näin myöhään..? Vai?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei tosian, millaista meno mahtaa olla kotonaan...surullista edesvastuuttomuutta...

Vierailija
2/33 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jA ei. Onko lapset kotihoidossa? Jos niin tuskin väliä.vaikka rytmi ois ainA tuollainen. Jotkut ovat lasten kaa hereillä puolille öin... ja jos nää lapset on jo hoidossa, niin satunnainen? Valvominen on musta ainakin ihan ok, varsinkin kylässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo normaalia. Meillä rauhotutaan unille hyvissä ajoin (telkkarit, leffat, tietokoneet, pelit pois, univaatteet päälle, lukea voi tai vaikka piirtää tms rauhallista), ja nukkumaan viikolla kasin pintaan, viikonloppuisin viimeistään puoli ysin jäljestä. Lapset 7 ja 8 v.

Vierailija
4/33 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme alle kouluikäistä ja kaikki vielä hereillä. Kohta varmasti nukahtaa ja nukkuvat aamulla pitkään. Mitä turhaan nipottaan kun mihinkään ei oo kiire :)

Vierailija
5/33 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 22:19"]

On jA ei. Onko lapset kotihoidossa? Jos niin tuskin väliä.vaikka rytmi ois ainA tuollainen. Jotkut ovat lasten kaa hereillä puolille öin... ja jos nää lapset on jo hoidossa, niin satunnainen? Valvominen on musta ainakin ihan ok, varsinkin kylässä.

[/quote]

Lapset kukkuu kuulemma aina vähintään puolilleöin, yleensä vielä paljon pidemmällekin... Lapset kotona, koska vanhemmat pitkäaikaistyöttömiä. AP

Vierailija
6/33 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mun pian 1-vuotias lapseni menee yöunille yleensä siinä 21.30-22 aikoihin. Joskus venähtää 23. Lapsi on kotihoidossa ja aamulla herätään kun jaksetaan (yleensä lapsi herättää siinä 8 aikaan). Miksi ihmeessä väen vängällä laittaisin lapsen nukkumaan esimerkiksi klo 20? Kun kerran aamulla ei ole pakko nousta aikaisin. Ja tämä ei ole opetettu rytmi, pikkuvauva-aikana nukahti noin klo 01 ja on itsestään koko ajan tunti tunnilta siirtynyt aikaisemmaksi.

Vierailija
7/33 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, valvominen on siis ihan ok. Mites tuo leffavalinta? Siellä ne kaikki tapittaa Spidermania (en tiedä mitä niistä, ilmeisesti sitä viimeisintä). AP

Vierailija
8/33 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia. Meillä menee 2- ja 4 vuotiaat nukkumaan n. klo 20 aina oli sitten arki tai viikonloppu. Kyläillessä nukahtaminen voi pitkittyä koska eivät saa unta vieraassa paikassa, mutta silti nukkumaan mennään samaan aikaan kuin kotonakin.

Vierailija
9/33 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wau, kyl on nykyää löysää kasvatusta. Ilmankos kaikki muksut on nykysin ihan sekopäitä.

Vierailija
10/33 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 22:23"]Okei, valvominen on siis ihan ok. Mites tuo leffavalinta? Siellä ne kaikki tapittaa Spidermania (en tiedä mitä niistä, ilmeisesti sitä viimeisintä). AP
[/quote]
No aika järjetöntä antaa noin pienten katsoa sitä, eikös siinä oo ikärajan? Mutta vanhempien valinta.

Vierailija
11/33 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 22:26"]

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 22:23"]Okei, valvominen on siis ihan ok. Mites tuo leffavalinta? Siellä ne kaikki tapittaa Spidermania (en tiedä mitä niistä, ilmeisesti sitä viimeisintä). AP [/quote] No aika järjetöntä antaa noin pienten katsoa sitä, eikös siinä oo ikärajan? Mutta vanhempien valinta.

[/quote]

Seuraaks jengi muka noit ikärajoi?

Vierailija
12/33 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärrr-syt-tää jos lapset ei mee nukkumaan nukkumaanmenoaikana eli n. 20.30-21.30, oli arki tai viikonloppu. Haluan viettää aikaa aikuisten kesken, jutella miehen kaa, katsella telkkarista lapsilta kiellettyjä väkivaltaohjelmia, surffata rauhassa netissä jne.

Keväällä ja kesällä aina huomaa, miten monissa perheissä kakarat saa valvoa, kun pihalla kiljutaan vielä klo 22 tai jopa yli. Kyseessä siis n. 5-vuotiaat naapureiden lapset.

Vierailija
13/33 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei oo normaalia ainakaan mun mielestä, meillä lapset 1v, 2v ja 4v ja kaikki kuorsaa 18.45-19 ja nukkuvat aamulla 8-9

Vierailija
14/33 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 22:34"]

No ei oo normaalia ainakaan mun mielestä, meillä lapset 1v, 2v ja 4v ja kaikki kuorsaa 18.45-19 ja nukkuvat aamulla 8-9

[/quote]

Hui, onpas aikasiin, ainakin tuolle 4-veelle.

Vierailija
15/33 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 22:34"]No ei oo normaalia ainakaan mun mielestä, meillä lapset 1v, 2v ja 4v ja kaikki kuorsaa 18.45-19 ja nukkuvat aamulla 8-9
[/quote]
Meillä syödään iltapala tuohon aikaan, nukkumaan n. 20-21, heräävät n. 7 aikaan....
Nukkuvatko päiväunia? Mites sitten kun ovat isompia? Koulupäivinä nukkumaanmeno tuohon aikaan on jo lasten kiusaamista....

Vierailija
16/33 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on ihan normaalia valvoa vielä kymmeneltä, tuohon telkkarin katsomiseen jne. en ota kantaa.

Meillä 3v menee 22-22.30 nukkumaan. Ei onnistu aiemmin, yritetty on. Ei vaan nukahda.

Vierailija
17/33 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 3v ja 5v nukkuvat klo 20. Iltatoimet alkavat hyvissä ajoin ja sama rytmi on sekä arkena että viikonloppuna.

Vierailija
18/33 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 1,5- ja 4,5-vuotiaat. Nukahtavat n. 22-23 aikaan. Pienempi herää kahdeksan maissa ja nukkuu päivisin 1,5-3 tunnin unet. Isompi herää yhdeksän aikaan, ei nuku päiväunia.

Kumpikin ollut kotihoidossa tähän asti ja kumpikaan ei ole ikinä herännyt aamulla aikaisin vauva-ajan ja imetyksen loppumisen jälkeen. Tämä vaikuttaisi aika luonnolliselta vuorokausirytmiltä heille. Itse olen aamuvirkku, mies nukkuu mielellään pitkään.

Vierailija
19/33 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 22:41"]

No on ihan normaalia valvoa vielä kymmeneltä, tuohon telkkarin katsomiseen jne. en ota kantaa. Meillä 3v menee 22-22.30 nukkumaan. Ei onnistu aiemmin, yritetty on. Ei vaan nukahda.

[/quote]

Monelta herää?

Vierailija
20/33 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No 1v nukkuu 2-3h päikkärit, isommat ei joten ovat ihan valmiita sänkyyn klo 19, varsinkin 4v päiväkotipäivinä (10pv/kk) epäillään adhd ja yliväsyneenä on aivan mahdoton joten pakko laittaa ajoissa nukkumaan..enkä itse jaksaiskaan yhtään pidempään..on niin voimia vievää tämä elämä tällä hetkellä homehelvetin keskellä että en jaksaisikaan itse myöhempään noita katsoa..pakko saada illasta useampi tunti rauhaa että jaksan aamulla nousta sängystä t.14