Sini-musta/valko-kulta mekkogallup. Ikäsi ja sukupuolesi??
Vaikuttaakohan ikä tuohon minkä värisenä mekon näkee?
Laittakaapas ikänne ja sukupuolenne ja minkä värisenä mekon näette niin koetan tehdä hieman yhteenvetoa.
Kommentit (38)
N26 sinimusta
M25 sinimusta
M50 valkokulta
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 21:12"]
Meidän perheessä samaa kuvaa katsoessa:
N37 musta-sini
M39 valko-kulta
N7 valko-kulta
M11 musta-sini
Kaikki poikaa lukuunottamatta ovat pystyneet näkemään ajoittain mekon myös toisen värisenä. Esim. itse kun olen nähnyt sen sivusilmällä vahingossa, se on ollut valko-kulta.
[/quote]
Jännä juttu:) Mutta kertoo tosiaan siitä, että kyseessä ei ole mikään nettipila vaan ihmisillä on erilaiset aivot.
Minä nainen 51~v mustasininen
Mies 52 valkokulta
Tytär 13 valkokulta
Nainen 83 sinimusta
Mies 91 valkokulta
Onko teillä lainkaan muuta elämään kuin pitää jotain mekon kuvaa näytöllä?
Eiköhän tätä provoa ole jo lämmitelty taas ihan riittävästi.
Eikö kukaan muu näe siinä kuvassa norsua? Vaalenpunaisia ja vaalenasinisiä peräkkän kärsällä hännästä kiinni pitämässä.
T. värianalyysiammattilainen 68v.
26 lisää, että kaikki 5 katsoi samaa kuvaa samalla näytöllä.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 21:15"]
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 21:12"]
Meidän perheessä samaa kuvaa katsoessa:
N37 musta-sini
M39 valko-kulta
N7 valko-kulta
M11 musta-sini
Kaikki poikaa lukuunottamatta ovat pystyneet näkemään ajoittain mekon myös toisen värisenä. Esim. itse kun olen nähnyt sen sivusilmällä vahingossa, se on ollut valko-kulta.
[/quote]
Jännä juttu:) Mutta kertoo tosiaan siitä, että kyseessä ei ole mikään nettipila vaan ihmisillä on erilaiset aivot.
[/quote]
JOO JOO
Olen nähnyt valko-kulta, vaaleansininen -ruskea ja sininen-musta. Nainen 39
Vastaavia kokeita on tehty usein. Yritetään saada ihmiset näkemään olemattomia. Joku varmaan vielä laskee ja tilastoi että kuinka moni meni vipuun. Mistä tiedätte kuka meni vipuun oikeasti ja kuka provoilee mukana?
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 21:23"]
26 lisää, että kaikki 5 katsoi samaa kuvaa samalla näytöllä.
[/quote]
Joo heti uskoin kun kerroit noin vakuuttavasti. Hanki elämä pelle.. Tai mene edes töihin.
Ei vaikuta. Nähnyt mekon molempina. Ikä ei ole muuttunut tässä välissä sekunteja enempää.
N20 sinimusta. Ja oon edelleen varma siitä että tämä on vaan pilaa.. Onhan niitä nyt paljon muitakin sinimustia esineitä eikä kukaan ole ikinä ennen erehtynyt niiden väristä. Mulla on monta sinistä ja mustaa paitaa ja kukaan ei ole vielä luullut niitä valkoisiksi tai kultaisiksi, eikä toisin päin. Se, joka näkee yllään päivisin valkoisen, öisin kultaisen taivaan, huutaa HEP! Ei se ole mikään taikamekko. Sitäpaitsi niitä myydään myös valkokultaisena. Onko sitten ihan sama kumman värin ostaa kun ihmiset näkevät kuitenkin jompana kumpana?
No sinne meni se teoria, ajattelin että vanhemmilla ihmisillä silmät ei korjaa tuota keltaista valoa ja siksi he näkisivät mekon vääristyneesti valko-kultaisena. Höh, täytyypä tästä kehitellä uusia hypoteesejä...
-ap (ja ai niin, näen mekon sini-mustana ja ikää 20v, nainen olen)
N35v, sinimusta ja poika 6v, sinimusta. Kun katsoin kuvaa uudelleen, onnistuin hetken perästä näkemään sen myös valko-kultaisena ja sitten olikin hankalaa saada siitä enää täysin sinimusta.
Näin aluksi mekon sini-mustana. Olen nähnyt mekon kerran valkokultaisena, hesarin nyt-liitteen sivuilla jossa oli mekon tausta laitettu mustaksi. Kun sitten uudestaan katsoin alkup. kuvaa näen tuon mustataustaisenkin sini-mustana. Kumma juttu... Mutta ei ole pilaa niin kuin jotkut väittää sillä olen nähnyt molemmat värivaihtoehdot.
N38 valko-kulta, paitsi tänä aamuna hetken sini-mustana, koko ajan sama kuva, sama ruutu