Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva 7kk, haluan viiniä ja tupakan :(!

Vierailija
28.02.2015 |

Tekisi mieli ottaa pari lasia viiniä ja savuke niiden päälle, olen ollut 1,5v täysin raitis ja nyt todella tekisi mieli. Ongelma on siinä että tähän mennessä vauva ei ole huolinut pulloa ja imee tunnin välein rintaa myös öisin...

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut niin kireää kotona että yritin tulostaa avioerohakemusta, mutta tulostin ei toiminut :(. Ap

Vierailija
2/28 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 20:43"]No miksen voisi polttaa sitä yhtä tupakkaa jos tarkoituksena on olla poissa useampi tunti?? Enkä ole nyt lähdössä mutta siis jos joskus pääsen. tuskin se useamman viinilasinkaan otto mitään esimerkillistä toimintaa on imetysaikana.. Ap
[/quote]

Jessus ap. Googlaa vaikka imetys ja alkoholi. Miten sä et mitään tiedä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 20:44"][quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 20:43"]No miksen voisi polttaa sitä yhtä tupakkaa jos tarkoituksena on olla poissa useampi tunti?? Enkä ole nyt lähdössä mutta siis jos joskus pääsen. tuskin se useamman viinilasinkaan otto mitään esimerkillistä toimintaa on imetysaikana.. Ap
[/quote]

Tupakan myrkyt ovat ihan eri luokan ongelma sekä sinulle että lapselle kuin maito jossa on yksi tuhannesosa alkoholia...
[/quote]

Okei, mä olen ajatellut että yksi savuke on todella vain yksi savuke, mistä ei ole mitään suurempaa haittaa jos imetykseen on monia tunteja aikaa... Ap

Vierailija
4/28 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 20:46"][quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 20:43"]No miksen voisi polttaa sitä yhtä tupakkaa jos tarkoituksena on olla poissa useampi tunti?? Enkä ole nyt lähdössä mutta siis jos joskus pääsen. tuskin se useamman viinilasinkaan otto mitään esimerkillistä toimintaa on imetysaikana.. Ap
[/quote]

Jessus ap. Googlaa vaikka imetys ja alkoholi. Miten sä et mitään tiedä?
[/quote]

No tuskin se kännissä olo on parempi vauvan äidille kuin se yksi tupakka!!! Ap

Vierailija
5/28 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 20:47"][quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 20:44"][quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 20:43"]No miksen voisi polttaa sitä yhtä tupakkaa jos tarkoituksena on olla poissa useampi tunti?? Enkä ole nyt lähdössä mutta siis jos joskus pääsen. tuskin se useamman viinilasinkaan otto mitään esimerkillistä toimintaa on imetysaikana.. Ap
[/quote]

Tupakan myrkyt ovat ihan eri luokan ongelma sekä sinulle että lapselle kuin maito jossa on yksi tuhannesosa alkoholia...
[/quote]

Okei, mä olen ajatellut että yksi savuke on todella vain yksi savuke, mistä ei ole mitään suurempaa haittaa jos imetykseen on monia tunteja aikaa... Ap
[/quote]

Tupakointi on monella akselilla huomattavasti epäterveellisempi juttu kuin satunnainen viinilasi. Lue vaikka asiasta. Viinistä on jopa terveyshyötyjä kun taas tupakasta ei mitään.

Vierailija
6/28 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä että viinilasillisen voit ottaa vaikka heti, vaikka imettäisit par'aikaa ja aikoisit pitää vauvaa tissillä seuraavat neljä tuntia, olettaen ettet esim. käytä jotain lääkitystä tai ole entinen alkoholisti tai muusta syystä reagoi erittäin vahvasti yhdestä viinilasillisesta. Tupakkaakin moni polttaa vaikka olisi pieniä lapsia, jos nukutat lasta samassa huoneessa kanssasi niin vähän se sinun polttama tupakka lisää kätkytkuoleman riskiä lapselle, mutta onhan se paljon vaarattomampi nyt kuin raskausaikana. Eri asia kannattaako antautua polttamaan uudestaan jos on 1,5 v. ollut savuton ja haluaisi olla vastakin.

Vierailija
7/28 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 20:45"]

Meillä on ollut niin kireää kotona että yritin tulostaa avioerohakemusta, mutta tulostin ei toiminut :(. Ap

[/quote]

Haha! Hae se hakemus käräjäoikeudesta ja täytä käsin :)

Niin ja polta se yksi tai useampikin tupakka, ei maailma siihen kaadu.

Vierailija
8/28 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 20:36"]Jaaha, jeesusäidit taas liikenteessä.."voit juoda kun imetys loppuu". Hohhoijaa, esim yhdestä oluesta ei vereen kerry todnäk YHTÄÄN promillen kymmenesosaakaan, ja luonnollisesti maidon alkoholipitoisuus on sama kuin veren. Ts. vaikka joisi kaks isoa lasia viiniä ja olisi esim. 0,3 promillen "humalassa", on maidossa siis vain 0,03% alkoholia, eli varmaan saman verran vauva saa alkoholia jo d-tipoissa. Tupakka onkin sitten eri asia, mutta järjen käyttö olisi joskus sallittu eikä aina tarvitse olla maailman suurin jeesus.
[/quote]
Kyllä mä pitäisin rajana yhtä viinilasia/olutta, ainakin itsellä veressä on kahden lasin jälkeen jo enemmän alkoholia kuin tuo 0.3 promillea. Eihän rattiinkaan pitäisi lähteä jos on yli yhden juonut! Muuten puhuit asiaa :)

Vierailija
9/28 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 20:47"]

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 20:44"][quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 20:43"]No miksen voisi polttaa sitä yhtä tupakkaa jos tarkoituksena on olla poissa useampi tunti?? Enkä ole nyt lähdössä mutta siis jos joskus pääsen. tuskin se useamman viinilasinkaan otto mitään esimerkillistä toimintaa on imetysaikana.. Ap [/quote] Tupakan myrkyt ovat ihan eri luokan ongelma sekä sinulle että lapselle kuin maito jossa on yksi tuhannesosa alkoholia... [/quote] Okei, mä olen ajatellut että yksi savuke on todella vain yksi savuke, mistä ei ole mitään suurempaa haittaa jos imetykseen on monia tunteja aikaa... Ap

[/quote]

No jos oikeasti lähdet viihteelle, niin ei olekaan. Siis jos tupakan ja imetyksen välillä on monta tuntia aikaa.

Vierailija
10/28 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 20:45"]Meillä on ollut niin kireää kotona että yritin tulostaa avioerohakemusta, mutta tulostin ei toiminut :(. Ap
[/quote]

Selvästi teitä ei ole tarkoitettu eroamaan

Vierailija
11/28 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 20:49"][quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 20:47"][quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 20:44"][quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 20:43"]No miksen voisi polttaa sitä yhtä tupakkaa jos tarkoituksena on olla poissa useampi tunti?? Enkä ole nyt lähdössä mutta siis jos joskus pääsen. tuskin se useamman viinilasinkaan otto mitään esimerkillistä toimintaa on imetysaikana.. Ap
[/quote]

[/quote]

[/quote]

Tupakointi on monella akselilla huomattavasti epäterveellisempi juttu kuin satunnainen viinilasi. Lue vaikka asiasta. Viinistä on jopa terveyshyötyjä kun taas tupakasta ei mitään.
[/quote]

Joo mutta jos vuoden imetysaikana poltan YHDEN savukkeen ja pidän usean tunnin tauon niin tuskin se vaikuttaa yhtään mitenkään! Ap

Vierailija
12/28 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 20:54"]

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 20:49"][quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 20:47"][quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 20:44"][quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 20:43"]No miksen voisi polttaa sitä yhtä tupakkaa jos tarkoituksena on olla poissa useampi tunti?? Enkä ole nyt lähdössä mutta siis jos joskus pääsen. tuskin se useamman viinilasinkaan otto mitään esimerkillistä toimintaa on imetysaikana.. Ap [/quote] Tupakan myrkyt ovat ihan eri luokan ongelma sekä sinulle että lapselle kuin maito jossa on yksi tuhannesosa alkoholia... [/quote] Okei, mä olen ajatellut että yksi savuke on todella vain yksi savuke, mistä ei ole mitään suurempaa haittaa jos imetykseen on monia tunteja aikaa... Ap [/quote] Tupakointi on monella akselilla huomattavasti epäterveellisempi juttu kuin satunnainen viinilasi. Lue vaikka asiasta. Viinistä on jopa terveyshyötyjä kun taas tupakasta ei mitään. [/quote] Joo mutta jos vuoden imetysaikana poltan YHDEN savukkeen ja pidän usean tunnin tauon niin tuskin se vaikuttaa yhtään mitenkään! Ap

[/quote]

Mä näen tuossa ainoana riskinä sen, että sitä tupakkaa alkaa tehdä mieli joka päivä, vaikka imetys silti jatkuu. Nimim. Been there...

Vierailija
13/28 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 20:56"][quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 20:54"]

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 20:49"][quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 20:47"][quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 20:44"][quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 20:43"]No miksen voisi polttaa sitä yhtä tupakkaa jos tarkoituksena on olla poissa useampi tunti?? Enkä ole nyt lähdössä mutta siis jos joskus pääsen. tuskin se useamman viinilasinkaan otto mitään esimerkillistä toimintaa on imetysaikana.. Ap [/quote] Tupakan myrkyt ovat ihan eri luokan ongelma sekä sinulle että lapselle kuin maito jossa on yksi tuhannesosa alkoholia... [/quote] Okei, mä olen ajatellut että yksi savuke on todella vain yksi savuke, mistä ei ole mitään suurempaa haittaa jos imetykseen on monia tunteja aikaa... Ap [/quote] Tupakointi on monella akselilla huomattavasti epäterveellisempi juttu kuin satunnainen viinilasi. Lue vaikka asiasta. Viinistä on jopa terveyshyötyjä kun taas tupakasta ei mitään. [/quote] Joo mutta jos vuoden imetysaikana poltan YHDEN savukkeen ja pidän usean tunnin tauon niin tuskin se vaikuttaa yhtään mitenkään! Ap

[/quote]

Mä näen tuossa ainoana riskinä sen, että sitä tupakkaa alkaa tehdä mieli joka päivä, vaikka imetys silti jatkuu. Nimim. Been there...
[/quote]

Just näin. Ja miksi aloittaa uudelleen jos on pystynyt olemaan noin kauan ilman?

Vierailija
14/28 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 20:56"][quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 20:54"]

[/quote]

[/quote]

Niin no se uudelleen retkahdus on tietty eri asia. Mutta jos oikeasti pysyy yhdessä savukkeessa viihteellä olon yhteydessä kerran vuodessa niin en todellakaan usko että mitään haittaa voidaan osoittaa... Ap

Vierailija
15/28 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti suomalaisen on mahdotonta juoda vain YKSI lasi viiniä...

Vierailija
16/28 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 20:43"]No miksen voisi polttaa sitä yhtä tupakkaa jos tarkoituksena on olla poissa useampi tunti?? Enkä ole nyt lähdössä mutta siis jos joskus pääsen. tuskin se useamman viinilasinkaan otto mitään esimerkillistä toimintaa on imetysaikana.. Ap
[/quote]
Totta kai voit polttaa jos pidät vähintään kolmen tunnin imetystauon. Sanoit aloituksessasi että vauva imee tunnin välein. Ei täällä osata sinun ajatuksiasi lukea eikä siis arvattu että pidät usean tunnin imetystauon.

Vierailija
17/28 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus huvitin itseäni ja laskin paljonko vauva saa alkoholia, jos imettää yhden promillen humalassa (ja siis oletin että vauva joisi yhden desilitran maitoa). Lopputulos: 100 mikrolitraa eli 0,1 ml eli isokokoisen pisaran verran. Toisinsanoen kovassakaan humalassa imettäminen ei ole mitenkään  erityisen vaarallista. Toki vauvaa ei kannata käsitellä kännissä, kutta noin niin kuin teoriassa. 

Vierailija
18/28 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä se mieliteko menee ohi. Sitten kun imetys joskus loppuu niin minä ainakin aijon juoda muutaman lasillisen. Poika nyt 6kk.

Vierailija
19/28 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opeta nokkamukille suoraan. Pari viikkoa maks. menee siihen kun säännöllisesti harjoittaa (siis pari kertaa päivässä). 

Vierailija
20/28 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiniä voit ottaa lasin jos et tule niin humalaan että vauvan käsittelyssä on ongelmia. Imetys on eri asia kuin raskaus. Tupakan voit jättää suosiolla väliin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän