erkkaope päikyssä-erkkaopea täällä vastaamaan...?
Mitä tekee erkkaope ja mistä syystä otetaan esim. vasukeskuteluun mukaan...?
Tuli ihan puskista, että lapsemme kohdalla kuulenna tarvitaan..varsinkin, kun mitään mahdollisista ongelmista ei ole aikaisemmin meille kerrottu.
Kommentit (8)
Ai kamala mitä sanahirviöitä :D
Mä vedän yöppärin pääkkyyn ja menen päikkyyn tutimaan mammelipullo syykyssä.
Lapsi kuulemma muuttunut muutamassa kuukaudessa levottomammaksi ja itse en ole huomannut mitään...kotona kuin ennekin.
Mutta viittaan edelleen siihen, että mitä erkkaopen työ on?
ELTO- erityislastentarhaopettaja, KELTO jne
http://peda.net/veraja/jyvaskyla/oppilashuolto/perustyo/esiopetus/eo
Tuli näköjään muutama kirjoitusvirhe. Annetaan olla, kun kettuillaan kuten täällä aina.
Alueella, jossa työskentelen, on tapana, että vanhemmille kerrotaan mahdollisuudesta toivoa erityislastentarhanopettaja (elto) mukaan vasu tai leops-keskusteluihin. Tuntuu oudolta, ettet edes osaa aavistaa syytä hänen läsnäoloonsa. Elto tuo keskusteluihin syvempää tietämystä mm.lasten kehityksen viivästymistä, oppimisvaikeuksista, käytöshäiriöistä ja päivähoidon mahdollisuudesta tukea lasta monin eri keinoin. Joskus vanhemmat eivät halua kuulla tai ymmärtää, kun ryhmän henkilökunta yrittää kertoa huomioitaan ja havaintojaan lapsesta. Etenkin , jos ne eivät ole pelkästään "positiivisia". Tällöin pyydetään eltoa mukaan keskusteluun, jotta vanhemmat saataisiin ymmärtämään tilanne ja että on tärkeää nyt pysähtyä miettimään lapsen asioita. Joissakin tapauksissa elto tuo tietoa ja reittejä esim. kuinka vanhempien pitää toimia, että lapsi pääsisi puheterapiaan, neurologisiin tutkimuksiin jne.
Mene rauhallisin mielin kuuntelemaan minkälaisista asioista he haluavat jutella ja ota kaikki apu vastaan mitä tarjotaan. t. lto
Kiitos vastauksesta. Olen edelleen ymmälläni, vastauksen jälkeenkin. Olen ihmeissäni, etten äitinä ole ollut mistään huolestunut. Tulee tunne, että nyt vähän liikaa analysoidaan alle kouluikäistä lasta.
Outoa, ettet osaa edes aavistaa syytä.