Koronapassi tulossa juniin ja busseihin
Hyvä. Sitten ei rokotevastaiset liiku yhtään minnekään. Se on voi voi jos pitää päästä vaikka lääkäriin eikä ole autoa.
Kommentit (125)
Eikä ne voi mennä töihinkään, jos tarvitsevat kulkemiseen julkisia.
Muuten hyvä, mutta kun niitä täysin rokotettuja on 1,3% väestöstä. Taitaa olla aika turha ajaa noita bussi- ja junavuoroja.
Ei ole tulossa. Ne ovat julkisia palveluja.
Helsingin kaupunki varmaan rakentaa jo nyt sitten kovalla tohinalla uusia tuhansia p-paikkoja?
Voisiko joku kertoa minulle, miksi oli mukamas perustuslain vastaista vaatia maskipakkoa julkisessa liikenteessä, muttei ole perustuslain vastaista vaatia rokotetta julkisen liikenteen käyttäjiltä?
Missä tässä on logiikka?
Varsinkin, kun maskit ihan todistetusti vähentävät tartuntariskiä pienessä suljetussa ympäristössä, mutta rokotukset ei?
Juu antaa rauhassa tulla. Ei saa minua rokotettavaksi mitenkään😂😂😂. Ei löydy sellaista keinoa mitenkään mikä saisi lähtemään piikille😆
Luulisi että julkisilla matkustaa vain köyhät autottomat.
Eihän ne rokottamattomat sitten pääse rokotuspisteisiinkään, jos julkista liikennettä ei voi käyttää. Pääkaupunkiseudulla on paljon ihmisiä, joilla ei ole omaa autoa eikä edes ajokorttia.
Koskeeko tämäkin nyt siis vain 16 vuotta täyttäneitä kuten kai koronapassi tähän asti?
Kiuru se yrittää kovasti kirjoitti:
Juu antaa rauhassa tulla. Ei saa minua rokotettavaksi mitenkään😂😂😂. Ei löydy sellaista keinoa mitenkään mikä saisi lähtemään piikille😆
Varo vaan. Kiuru tulee ja istuu naamasi päälle. Tulee sit sullekin niitä hengitysvaikeuksia, mistä on paasattu.
(Saa käyttää, pilapiirtäjät!)
Vierailija kirjoitti:
Koronapassi pitäisi olla pakollista kaikissa paikoissa joita ei itse omista. Eli esimerkiksi vuokra-asuntoihin koronapassit myös, kiitos.
Oletko luonnostasi noin pöljä vai pitikö harjoitella kauankin? 😁
Vierailija kirjoitti:
Eikä ne voi mennä töihinkään, jos tarvitsevat kulkemiseen julkisia.
Jos ei osaa elää yhteiskunnassa voi vaikka kävellä töihin.
Vierailija kirjoitti:
Luulisi että julkisilla matkustaa vain köyhät autottomat.
Mulla ei ole autoa, kun en sitä tarvitse jokapäiväiseen käyttöön etätöiden myötä. Vuokraan auton tarvittaessa tai käytän julkisia ja taksillakin pääsee.
Ilmeisesti maski ei sitten suojaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku kertoa minulle, miksi oli mukamas perustuslain vastaista vaatia maskipakkoa julkisessa liikenteessä, muttei ole perustuslain vastaista vaatia rokotetta julkisen liikenteen käyttäjiltä?
Missä tässä on logiikka?
Varsinkin, kun maskit ihan todistetusti vähentävät tartuntariskiä pienessä suljetussa ympäristössä, mutta rokotukset ei?
Logiikka poistui rakennuksesta aikoja sitten.
Hallitus haluaa pakottaa ihmiset rokotuksiin, mutta hallitus haluaa estää heidän menemisensä rokotuksiin kieltämällä rokottamattomilta julkisen liikenteen. Outoa logiikkaa.
Noh, siihen loppui sitten töissäkäynti.
Haluan kyllä nähdä sen kun jokaiselta sporaan ja metroon menijältä tarkastetaan passi. Ei vaatine kuin parin tuhannen uuden työntekijän palkkaamista :D
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tulossa. Ne ovat julkisia palveluja.
Iltasanomat oli reväissyt uutisen, että hallitus harkitsee, suunnittelee, koronapassin käyttöön ottamista myös KOHTALAISEN RISKIN tilanteissa.
Sitten siinä uutisessa oli lueteltu THL:n joskus aiemmin hallitukselle esittelemät KOHTALAISEN RISKIN tilanteet, ja näissä tilanteissa oli joukkoliikenne. Näin ollen Iltasanomat esittää että koronapassi on tulossa joukkoliikeenteessä käyttöön.
MUTTA mites se toteutetaan! Se on kysymys sitten erikseen. Kenelle se passi ja henkkari näytetään. Onko busseihin ja juniin tulossa joku ekstratyöntekijä joka ovella tarkastaa nämä asiakirjat ja sitten vasta pääsee näyttämään matkalippuaan korttilukijalle. Täh. Onko tulossa kaupunkiliikenteeseen vai vain pitkämatkan busseihin.
HALOO HEI. JOUKKOLIIKENTEESEEN SE PASSI EI NYT KERTAKAIKKIAAN SOVI, AINAKAAN KAUPUNKILIIKENTEESEEN. Ja olen kahdesti rokotettu, eli passi kyllä on, mutta aika älytöntä ruveta sitä sitten näyttelemään henkkareiden kanssa. MASKI RIITTÄÄ!
Onko tästä nyt tehty joku päätös.
katsoin jotain iltiksen uutista , että mistä täällä nyt kohkataa ja kesällä thl oli miettinyt tuollaista , mutta en mitään päätöstä löytänyt.