Oletko viimeisen vuoden aikana katkaissut välit johonkin ystävääsi? Miksi?
Kommentit (6)
Minä katkaisin välit nuoruusystävään. Suhteessa alkoi olla niin moni juttu pielessä, hän oli niin vaativa ja syyllisti jatkuvasti kun en ollut mennyt/ kutsunut / käynyt vaikka todellakin olin panostanut ystävyyteen ( asutaan eri paikkakunnilla). En voinut enää hyvin hänen seurassaan koska ei kunnioittanut rajojani, neuvoi ja uteli. Yritin toppuutella että en tästä haluaisi puhua,mutta hän vain ristikuulusteli. Tunsin että olen ihan vääränlainen, vaikka olen ihan kunnollinen ihminen.
Jos toisen seura tuntuu piinalliselta, ei ystävyyttä kannata jatkaa. Vuosia sinnittelin, mutta hän vain vaati ja pomotti.
Katkoin eron yhteydessä välit yhteisiin ystäviin, jotka ovat olleet mukana ja tienneet ex-mieheni käyttäneen kymmeniä tuhansia euroja addiktioonsa. Jos tilaisuus tulee niin ei jää edes tähän, vaan kostan jollain tavalla.
No en sinänsä katkaissut, mutta olen vihdoin tehnyt kolmelle ystävälle kuten hekin jo vuosia sitten minulle, eli lakannut ottamasta enää yhteyttä.
Kaikki 3 ovat henkilöitä joiden kanssa oltiin ystäviä 16-25 vuotta, joten kyllä kirpaisee. Yhden lapsi on lisäksi kummilapseni, mutta hän menee nyt tässä saman pesuveden mukana, koska en ole pystynyt pitämään ainoastaan tähän lapseen yhteyttä ilman äitinsä välitystä.
Harmi mutta ei voi mitään. En minä jaksa soitella ja viestitellä yksipuolisesti ja yrittää järjestää tapaamista joka ei koskaan heidän puoleltaan onnistu, vaikka kaikkia muita kavereitaan kyllä näkevät ihan kuten ennenkin.
Yksi kaveri paljastui Maria Nordin-faniksi.
Muhun katkaistiin välit. Tuli väärinkäsitys ja ystäväni sai mielettömän raivokohtauksen, soitteli yölläkin ja huusi. Ei uskonut selitystäni eikä halunnut kuunnella. Koski erästä arkaluontoista asiaa mikä toki osaltaan selittää reaktion. Osa minusta on helpottunut että näin kävi, hän on monella tapaa ääri-ihminen ja ehkä vähän odotinkin että koska päädyn itse "mustalle listalle".
En varsinaisesti katkaissut, mutta välit on hiipuneet eikä pidetä enää juuri ollenkaan yhteyttä. Meillä on vaan niin erilaiset arvot (esimerkiksi lapsiperheessä vanhempien päihteiden käytöstä) että en koe mukavaksi olla kauheasti tekemisissä kyseisen henkilön kanssa.