Rikkaat ja Rahattomat 2022 Official
Alkaa helmikuussa. Ainakin Aki ja Rita mukana "rikkaina" uudella kaudella.
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/b5f7fb2d-edab-42ba-8458-a948c7c…
Aika mielenkiintoinen kausi tällä kertaakin tulossa.
Kommentit (4342)
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin Helsinki-keskeinen sarja. Mua ärsyttää, vaikka asun itsekin Helsingissä. Miksei joskus olla vaikka Oulussa?
Jos muualla Suomessa on enemmän ns. maanläheisempiä ihmisiä eivätkä ehkä halua niin innoissaan ilmoittautua mukaan esittelemään rikasta tai köyhää elämäntyyliään?
Jotenkin alkaa puuduttaa kun on aina sama kaava. Tietenkin se on tarkoituksellista, mutta jotenkin tämä jakso tuntui tylsältä.
Ihmiset tässä olivat ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä rempseä mummu ei taida töitä ottaa vastaan. On varmaan muunlaiset huvitukset Mielessä
Lähibaarin mainitsikin.. Ei vaikuttanut siltä, että työelämään haluaisi käytännössä.
Eikä 62-vuotiaana kovin pitkää työuraa enää ehtisi tehdäkään. Hänellä taisi olla jotain selkä ja muita vaivojakin jo.
Harmitti vähän tän Maltsulaisen puolesta, kun päätyi noin vaatimattomaan luukkuun vaihtoon. Jotkut on päässyt veneilemään ja makoilemaan poreammeeseen vaihtoviikollaan. Rahaa sai onneksi käyttöönsä kivasti.
Olikos tää Anne niinkuin oikeasti lapseton mutta paikallisbaarilaisille "mummo"? Ihana kissa hänellä oli ja siisti koti.
Anne kävi syömässä ihanan ruoan ja näytti ostaneen sähköhammasharja ja kävi myös kampaajalla. Hyvä, hyvä. Työttömänä hän ei noita saisi ostettua/tehtyä.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin Helsinki-keskeinen sarja. Mua ärsyttää, vaikka asun itsekin Helsingissä. Miksei joskus olla vaikka Oulussa?
Ekassa jaksossa oltiin.
Vierailija kirjoitti:
Tämä rempseä mummu ei taida töitä ottaa vastaan. On varmaan muunlaiset huvitukset Mielessä
Varmaan jo eläke mielessä. Onko se sitten huvitus? En tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Pyydä maalaisserkkujasi hakemaan ohjelmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nää rikkaat on ihan keskiluokkaisia. Meilläkin on 2000e varattu per viikko ja ollaan ihan perus Pertti ammateissa.
Tätä samaa olen ihmetellyt. Meillä on viikkobudjetti 3500 euroa ja ollaan myös ihan tavan tallaajia ja palkkatöissä. Asutaan 70-luvun ok-talossa eikä missään hienossa keskustalukaalissa. Autot ei ole mitään luksusmerkkejä vaan perus Japanilaisia. Tosin kaikki on omaa eikä lainaa ole edes asunnosta.
Tulojen perusteella sovittaisiin tuon ohjelman rikkaisiin, mutta meillä ei olisi mitään hienoa esiteltävänä, ei veneitä tai merkkikäsilaukkuja tms.
Ette ole rikkaita mutta hyvätuloisia. Ostatte siis tavaraa koko ajan kun 14 000 euroa tuhlaatte kuukaudessa.
Tämä on varmaan sitä köyhän ajatusmaailmaa; jos on rahaa niin sillä pitää ostella tavaraa koko ajan. Tiedoksi, että rahaa voi "tuhlata" monella muullakin tavalla kuin ostelemalla tavaraa.
No ei olla köyhiä vaan keskituloisia ja en kyllä keksi yhtään mitään mihin nyt euroja haluaisin käyttää. Kaikkea on ja mitään ei tarvita.
Taitaa olla ruokakulut ainoat mihin nyt sitten tuhlataan.
Ruokakin on kotona parempaa kuin ravintoloissa.
Vierailija kirjoitti:
Hassua ettei se thai-vaimo puhunut mitää, myötäli vain. Olishan sen voinut kääntää suomeksi. Olihan oli sitten miehen varassa .Ainoa omaisuus auto.Ois nyt ollut vaikka mökki mitä näyttää. Piti olla rikas. Kyllä meidän perhe on sitten sikarikas.
Aika outoa ajatella noin etteikö he oikeasti olisikaan rikkaita kun asuu vuokralla.
Meidän perhe on oikeasti rikas mutta ei todellakaan näytetä sitä. Ei Suomessa voi näyttää olevansa rikas. Liikaa kateellisia. Mutta meidän varakkuus näkyy esim lomilla.
Huomaa, että täällä moni ajaa myös liisarilla. Alapeukkua tulee! Mikä ihme niissä kiehtoo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan jo eläke mielessä. Onko se sitten huvitus? En tiedä.
Olut maistuu..
Raksasta elämää jarasksta työtä tehnyt vanhenee nopeammin. Äitini on 76 vuotias mutta paljon nuoremman näköinen kun Anne. Ei kyllä juo eikä polta.
Vierailija kirjoitti:
– Minulla oli hyvä palkka. Entiset siipat ovat myös olleet suhteellisen varakkaita. Ei minun tarvinnut miettiä, mitä ostin.
– Lisäksi minulle jäi päälle kymmenien tuhansien eurojen velat, Anne Tuulia kertoo.
...Eli siis tuhlataan kaikki ja enemmänkin, vaikka vois säästää kaikki rahat.
Ei tainnut olla mainintaa mistä velat on syntyneet.
Valka ja köyhyys !
Ruutuplussan jaksoa katsellessa en tajunnut, ett tässä esitellään rikasta. Niin tavallinen koti, keittiöremppa ja esitellyt avokkaat yms.
Eikä Suomessa 2 aikuisen viikkobudjetti voi olla 55 euroa. Olisi kiinnostava tietää miten nämä ovat laskettu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ekassa jaksossa oltiin.
Myös Turusta oli yksi jakso, Pernon ja Hirvensalon lähiöistä.
Vierailija kirjoitti:
Ei nää tämän ohjelman rikkaat todellakaan mitään rikkaita ole. Normaaleja suht. toimeentulevia ehkä. Olisi mielenkiintoista nähdä todellinen ero, millaisia löytyisi vaikka Englannista. Tuon siivousyrittäjän kotikin oli jopa omaani vaatimattomampi, Ikean halpislamput makkarissa ja vanhahtava kerrostalokeittiö. Blaah.
Tylsääkin tylsemmin toteutettu ja väkisin väännetty formaatti.
Asuivat tilapäisesti vuokralla, kunnes löytyy suurperheelle sopiva omakotitalo. - Minusta kuulostavat rikkailta, jos työllistävät 3000 henkeä. Kuinka monta yritystä heillä nyt olikaan, en muista.
Tämän kauden aloitusjakso, jossa koteja vaihtoivat Lauri Salovaara ja Jaakko Jääskeläinen, kuvattiin juurikin Oulun seudulla.