Rikkaat ja Rahattomat 2022 Official
Alkaa helmikuussa. Ainakin Aki ja Rita mukana "rikkaina" uudella kaudella.
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/b5f7fb2d-edab-42ba-8458-a948c7c…
Aika mielenkiintoinen kausi tällä kertaakin tulossa.
Kommentit (4342)
Vierailija kirjoitti:
Katosiko tästä viestit lääkäriksi opiskelemisen mahdollisuuksista Latviassa ilman pääsykokeita? Oli hyviä vinkkejä siitä että suomalaisetkin voi mennä Latviaan opiskelemaan lääkäriksi kunhan on yo. Miten monikaan ei tule ajatelleeksi jos ei suomessa pääse lääkäriopintoihin, täällä vaikeaa, Latviassa riittää että lukion käynyt.
Voisin kuvitella, että näissä viesteissä on ollut muutakin kuin hyväntahtoinen vinkki kaikille lääkärin urasta haaveileville. Ei kai siinä mitään pahaa ole, kunhan ei sorru samalla esim. arvailemaan kenenkään muun motiiveja opiskella juuri siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katosiko tästä viestit lääkäriksi opiskelemisen mahdollisuuksista Latviassa ilman pääsykokeita? Oli hyviä vinkkejä siitä että suomalaisetkin voi mennä Latviaan opiskelemaan lääkäriksi kunhan on yo. Miten monikaan ei tule ajatelleeksi jos ei suomessa pääse lääkäriopintoihin, täällä vaikeaa, Latviassa riittää että lukion käynyt.
Voisin kuvitella, että näissä viesteissä on ollut muutakin kuin hyväntahtoinen vinkki kaikille lääkärin urasta haaveileville. Ei kai siinä mitään pahaa ole, kunhan ei sorru samalla esim. arvailemaan kenenkään muun motiiveja opiskella juuri siellä.
Mikä sinun motiivi oli lähteä sinne opiskelemaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse AMK-opiskelija ja tulot koostuvat asumis- ja opintotuesta, opintolainasta, kesät olen töissä ja välillä keikkailen opintojen ohella. Tulot eivät siis ole kummoiset. Säästöjä on noin 15k aiemmista töistä ja sijoituksista ennen opintoja. Opiskelemani ala ei ole mikään huimatuloinen. Asun yksin vuokralla, auto on, en halua lapsia. Tuon perijän ja lääkärin meno sai ajattelemaan varallisuutta uudesta kulmasta. Jos olisi varaa tuosta vaan ostaa kaikki mahdollinen alusvaatteista ja keittiön lautasista asti jotain kallista merkkiä, olisiko se niin merkityksellistä? Minulla on mahdollisuus aina välillä ostaa jotain kalliimpaa, nyt esimerkiksi olen ostanut kotimaisena käsityönä tehdyn nahkalaukun, sekin tosin käytettynä. Mutta jos voisin vaan klikkailla vaikka 5 laukkua ja kaiken mitä haluan ostoskoriin, mitä hienoa siinä olisi? Luulen, että asioita oppii arvostamaan eri tavalla, kun ne eivät ole itsestäänselvyyksiä. Mielummin elän näin, kun niin että voin saada kaiken mitä haluan (paitsi sen jättimäisen jahdin). Kuulostaa myös uskomattomalta, että jos rahaa on kun roskaa niin harrastuksiinkin pitää liittyä aina 200€ shampanjapullo.
En nähnyt koko jaksoa, mutta ihmettelen, että rikkaiden koti vaikutti jotenkin steriililtä ja tyhjältä. Tätä on vähän vaikea selittää - en tarkoita, että kodissa pitäisi olla valtavasti kaikkea, materiaa tmv. mutta kun siellä ei ollut oikein mitään muuta kuin valkoisia seiniä ja "neutraaliuutta". Luulisi, että olisi jotain hyvällä maulla valittua taidetta tai jotain "persoonallista", johon tarttua tai saada puheenaihetta, jos sattuisi vierailemaan. Mut zip-zero. Ei niin mitään, mihin voisi kiinnittyä tai kiinnittää huomiota. Kaikki oli tyhjää, siistiä, ilmeetöntä. Onko mitään mielenkiinnon aiheita tai kiinnostuksen kohteita?
Uusrikkaiden kodit ovat usein hyvin persoonattomia tai mauttomasti sisustettuja. Esimerkkinä vaikkapa Aki ja Rita.
Vanhanrahan kodit taas usein ovat täynnä antiikkia, kirjoja, tauluja ja kokovalkoista löytyy todella harvoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sinun motiivi oli lähteä sinne opiskelemaan?
Minä olen opiskellut Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos ei ole sukuyhteyksiä sinne, niin eiköhän se motiivi ole hyvin yksiselitteinen: kyseinen henkilö ei ole onnistunut pääsemään lääkikseen Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Tuolla köyhemmällä äidillä oli niin kaunis tapa suhtautua asioihin, sydämen sivistystä. Hän oli aidosti ihastunut kauniiseen kotiin, hänestä ei näkynyt yhtään kateutta, vain positiivisuutta. Uskon kyllä, että hänen suurin toive on onnellinen teini.
Luulenpa, että ne kateelliset ihmiset löytyy juuri varakkaista. Sitähän toi kilpavarustelukin on. Kaikki mitataan rahassa. Pitää olla kalliimpaa, mitä esitellä, kuin toisella ökyrikkaalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta nuo rikkaat eivät olleet sinänsä mitenkään ikäviä, mutta siihen formaattiinhan kuuluu että alussa esitellään rikkaiden elämäntyyliä ja kalliita omistuksia. Tällä kertaa ne oli niitä sikari- ja korukokoelmia yms. Toki siitä tulee vähän snobbailun maku, mutta tuskinpa he näillä arjessaan ihmisille leuhkii, vaan vain koska kuuluu formaattiin. Nainen oli lääkäri, kyllä he näkee kaikenlaista ihmistä työssään varsinkin, ei siellä snobbailemalla ja ylimielisyydellä pärjää.
Toki heiltä oli vähän kadonnut elämäntyylinsä myötä kosketus "tavisten" arkeen. Mutta olivat sentään valmiita muuttamaan ajatuksiaan. Se mieshän siinä lopussa tunnusti, että on ajatellut että on aina omista valinnoista kiinni jos on köyhä ja aina voi sieltä nousta, mutta myönsi että on ollut väärässä ja joskus olosuhteet ei sitä salli ja elämässä vaan tapahtuu asioita. Ja jopa alkoi kyseenalaistaa, HALUAVATKO kaikki edes tavoitella vaurautta, ymmärtää sellaisiakin haaveita kuin "köyhän" naisen tavoite tulla sairaanhoitajaksi ja saada sellaiset tulot joilla voi vähän harrastaa eikä tarvitse koko ajan kituuttaa. Uoti oli ilmeisesti aiemmin ajatellut että kaikilla on kova hinku rikkaiksi sijoittajiksi tms.
Siis eikö tuo mies ollut rikas koska oli saanut perinnön? Aika hölmöä silloin kuvitella, että on valinnoista kiinni jos on köyhä. Kyllä mullekin kelpaisi miljoonaperintö tai useampikin! Miten minä en kuitenkaan voi vain valitsemalla saada sitä?
Kyllä varmaan edelleen ajattelee niin. Koska onhan se niin. Jokainen tekee valintoja ja ne valinnat määrittelee elämää. Sitten on ällistä tai elämänhallinnasta kiinni paljolti myös. Mutta eihän sellaista tohdi noin kahvikupposen äärellä toiselle täräyttää.
Kerropa, miten voi omalla ällillä tai elämänhallinnalla päättää syntyä rikkaille vanhemmille? Ja jos näin, niin silloinhan tuon miehen ällissä ja elämänhallinnassa on pahasti vikaa, kun ei tajunnut syntyä Herlinien perilliseksi tai vaikkapa Bill Gatesin.
Tuo mies missasi myös Jeff Bezosin perijäksi syntymisen :=D Pahasti puuttuu siis älliä ja elämänhallintaa.
Jeff Bezos saattaa hyvinkin elää vielä yli 40 vuotta, joten ehkä halusi perinnön ennen kuin eläkepapparaisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla köyhemmällä äidillä oli niin kaunis tapa suhtautua asioihin, sydämen sivistystä. Hän oli aidosti ihastunut kauniiseen kotiin, hänestä ei näkynyt yhtään kateutta, vain positiivisuutta. Uskon kyllä, että hänen suurin toive on onnellinen teini.
Luulenpa, että ne kateelliset ihmiset löytyy juuri varakkaista. Sitähän toi kilpavarustelukin on. Kaikki mitataan rahassa. Pitää olla kalliimpaa, mitä esitellä, kuin toisella ökyrikkaalla.
Noilla Jannella ja Mimosalla vaikuttaa varsinkin olevan tosi paljon epävarmuutta, joka tuo myös kateutta. Jannella se, että ei ole ansainnut varallisuuttaan itse eikä edes menestynyt opinnoissa tai uralla. Vaan on vain saanut varallisuutensa lahjana vanhemmiltaan. Ja Mimosalla se, ettei kyennyt pääsemään lääkikseen Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin, että riippuu siitä miten varallisuus on saavutettu. Ne jotka ovat ihan itse onnistuneet vaurastumaan yrittämisellä ovat yleensä aika sinuja itsensä ja varallisuutensa kanssa. Toisin sanoen, heillä on aidosti jotain mistä olla ylpeitä, eli ne omat saavutukset. Ja ne saavutukset voivat olla myös muunlaisia, mm. pärjääminen yksinhuoltajana vaativassa, pienipalkkaisessa ammatissa. Toisin sanoen, jos ihminen on ylpeä saavutuksistaan ja itsestään, on yleensä paljon mukavampi ihminen ja osaa suhtautua toisiin.
Epävarmimpia ovat ehkä tuollaiset Jannen kaltaiset, jotka eivät ole saavuttaneet omaa elintasoaan vaan saaneet sen sattuman kautta lahjana (perintönä), eivätkä ole muutenkaan saavuttaneet elämässä mitään merkittävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse AMK-opiskelija ja tulot koostuvat asumis- ja opintotuesta, opintolainasta, kesät olen töissä ja välillä keikkailen opintojen ohella. Tulot eivät siis ole kummoiset. Säästöjä on noin 15k aiemmista töistä ja sijoituksista ennen opintoja. Opiskelemani ala ei ole mikään huimatuloinen. Asun yksin vuokralla, auto on, en halua lapsia. Tuon perijän ja lääkärin meno sai ajattelemaan varallisuutta uudesta kulmasta. Jos olisi varaa tuosta vaan ostaa kaikki mahdollinen alusvaatteista ja keittiön lautasista asti jotain kallista merkkiä, olisiko se niin merkityksellistä? Minulla on mahdollisuus aina välillä ostaa jotain kalliimpaa, nyt esimerkiksi olen ostanut kotimaisena käsityönä tehdyn nahkalaukun, sekin tosin käytettynä. Mutta jos voisin vaan klikkailla vaikka 5 laukkua ja kaiken mitä haluan ostoskoriin, mitä hienoa siinä olisi? Luulen, että asioita oppii arvostamaan eri tavalla, kun ne eivät ole itsestäänselvyyksiä. Mielummin elän näin, kun niin että voin saada kaiken mitä haluan (paitsi sen jättimäisen jahdin). Kuulostaa myös uskomattomalta, että jos rahaa on kun roskaa niin harrastuksiinkin pitää liittyä aina 200€ shampanjapullo.
En nähnyt koko jaksoa, mutta ihmettelen, että rikkaiden koti vaikutti jotenkin steriililtä ja tyhjältä. Tätä on vähän vaikea selittää - en tarkoita, että kodissa pitäisi olla valtavasti kaikkea, materiaa tmv. mutta kun siellä ei ollut oikein mitään muuta kuin valkoisia seiniä ja "neutraaliuutta". Luulisi, että olisi jotain hyvällä maulla valittua taidetta tai jotain "persoonallista", johon tarttua tai saada puheenaihetta, jos sattuisi vierailemaan. Mut zip-zero. Ei niin mitään, mihin voisi kiinnittyä tai kiinnittää huomiota. Kaikki oli tyhjää, siistiä, ilmeetöntä. Onko mitään mielenkiinnon aiheita tai kiinnostuksen kohteita?
Uusrikkaiden kodit ovat usein hyvin persoonattomia tai mauttomasti sisustettuja. Esimerkkinä vaikkapa Aki ja Rita.
Vanhanrahan kodit taas usein ovat täynnä antiikkia, kirjoja, tauluja ja kokovalkoista löytyy todella harvoin.
Tämä. Se varakkuus näkyy myös henkisenä varakkuuta, perinteinä ja esim. perittynä taiteena.
Rikkaimman tuntemani ihmisen koti on kuin sairaala, valkoinen ja kiiltävä. Ei yllätä, ettei ole sivistynyt, vaan juuri tuollainen uuden rahan ihminen. Töykeä kuin mikä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhanrahan kodit taas usein ovat täynnä antiikkia, kirjoja, tauluja ja kokovalkoista löytyy todella harvoin.Tämä. Se varakkuus näkyy myös henkisenä varakkuuta, perinteinä ja esim. perittynä taiteena.
Rikkaimman tuntemani ihmisen koti on kuin sairaala, valkoinen ja kiiltävä. Ei yllätä, ettei ole sivistynyt, vaan juuri tuollainen uuden rahan ihminen. Töykeä kuin mikä.
Tarkoittaako tämä nyt sitä, että mikäli on ns. vanhanrahan ihminen ja sattuu rakastamaan valkoista sisustusta niin ei missään nimessä voi laittaa kotiaan sellaiseksi josta nauttii.
Tämä sama asia tulee vastaan silloin jos joku mainitsee, että haluaa esim. valkoisen auton niin sanotaan, että ne on nyt muotia ja on tyhmää ostaa sellaista koska muoti muuttuu kuitenkin?!? Autoakaan ei siis saa ostaa mielensä mukaan, ettei joku vedä palkokasvia nokkaan.
Eilen tuli uusintana Naked Attraction Suomen ykköskauden jakso, jossa oli mukana tämä pansiolainen Sini!
Vierailija kirjoitti:
Harmi, ettei kerrota miten käytti rahat.
Mikro, imuri ja basso.Perusmikron saa sataselka, samoin imurin.
Rahaa on jäänyt näiden jälkeen 2500 e. Saunamökin vuokraus, ulkona syöminen, siltikin yli 2000 e on hävinnyt savuna ilmaan.
Ei kai noiden ole pakko käyttää tuossa viikossa koko summaa. Tottakai loput rahat talteen ja omaa elämää jatkamaan kameroiden sammuttua.
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
TIETÄÄKÖ KUKAAN, että minkä ikäisiä Mimosa ja Sini ovat?
Valviran JulkiTerhikki-rekisterin mukaan lääkäri Mimosa Uoti on syntynyt vuonna 1989. Sini Henrikssonia ei kyseisestä palvelusta löydy, joten hän ei joko ole vielä valmistunut tai on jostain syystä jättänyt rekisteröitymättä sinne.
Jos oikein muistan, niin Naked Attractionissa sanottiin 37-vuotiaaksi. Olisko kuvattu v. 2019 tai 2020?
Vierailija kirjoitti:
Eilen tuli uusintana Naked Attraction Suomen ykköskauden jakso, jossa oli mukana tämä pansiolainen Sini!
Oikeastiko? Hyi..asettaa kyllä hänet uuteen valoon..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahaa on jäänyt näiden jälkeen 2500 e. Saunamökin vuokraus, ulkona syöminen, siltikin yli 2000 e on hävinnyt savuna ilmaan.
Ei kai noiden ole pakko käyttää tuossa viikossa koko summaa. Tottakai loput rahat talteen ja omaa elämää jatkamaan kameroiden sammuttua.
Tietysti on, se on ohjelman idea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinihän kertoi myös, että olivat ostaneet vaatteita. Jos ovat paljonkin vaatteita ostaneet, niin menee 1500-2000 euroa helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvitti kun ohjelman lopussa Janne toteaa että kiva tulla "omaan taloon", rouva korjaa "omaan asuntoon."
Rivari, joiden hinnat ei päätä huimaa.
Samaa katsoin etteivät ainakaan asunnolla pröystäile. Mutta kyllä rivarit maksaa, helposti lähemmäs miljoonan maksaa hienommat rivarit.
Juuh jooh. Näitkö missä parakkialueella ne asuivat, siinä oli rinta rinnan 20 samanlaista kämppää. Ja jostain Turustako nuo oli. Miltsiin mennään just ja just jos oltaisiin stadissa, westendistäkään ei löydy miljoonan hintaista rivaria - siis miten irtaantunut joku voi olla rahan arvosta? :DD
Tässä uusia TV-ohjelmaideoita :Tyhmät ja älyttömät kertoisi päättäjistämme ja Köyhät ja rahattomat kansastamme.
Pakko kyllä vakavasti harkita itsekin lääkärin opintoja Latviassa. Ei pääsykokeita edes. Saa hyvät tuet suomesta (enemmän kuin suomessa opiskellessa saisi).