Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rikkaat ja Rahattomat 2022 Official

Vierailija
01.12.2021 |

Alkaa helmikuussa. Ainakin Aki ja Rita mukana "rikkaina" uudella kaudella.

https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/b5f7fb2d-edab-42ba-8458-a948c7c…

Aika mielenkiintoinen kausi tällä kertaakin tulossa.

Kommentit (4342)

Vierailija
2161/4342 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, no niinpä. Kylläpä onkin varaa käydä Linnanmäellä, kun sinne on nykyään vapaa pääsy. Vaan ranneke maksaakin yli 40 euroo henkilö. Eli sun kaverin reissu maksaisi jo vähintään 160 € pelkät liput. Sitten lapset varmaan tahtovat vielä hattaraa jne. että vaikka kuinka olisi omat eväät, se ei riitäkään. Plus matkaliput. Haloo.

Itselläni on 3 lasta. Toisin,kuin kaikki luulevat, en saa heistä mitään elatustukia. Eli olen saanut sen lapsilisän kunnes ovat 16, sithän sekin loppuu. Eivät minun lapseni ole koskaan kärsineet köyhyydestä, mutta ei meillä kyllä ole koskaan ollut varaa Linnanmäellä juhlia.

Että on sulla ihmeluulot.

Ihan mielenkiinnosta mihin sinun rahasi menevät? Tuleeko joulu teille yllättäen? Miksi, et ole saanut elatusmaksua, onko teillä ollut viikkoviikko? 

Mä säästään tammikuusta kesäkuuhun kesämenoja varten. Elokuusta joulukuuhin joulumenoja varten. Siinä on aina riittänyt lapsille kesäiloa ja joululahjoja, kun ennakoi molemmat mihin rahaa menee. 

Sama täällä. Mulla haetaan kirppiskuorma touko ja marraskuussa.

Samalla tehdään tilitykset.

Toukokuussa saan rahat, joilla maksetaan joulu. Lapsien joululahjat ykkösenä.

Marraskuussa tulee kesälomarahat.

Suunnitelmat ovat kunnossa. Lentoliput ostettu, majoituksia varataan sitä mukaa, kun rahahanat aukeaa

Vierailija
2162/4342 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten ihan pakko sanoa Petruselle ja Roosalle ja keitä nämä köyhän perheen ihmiset nyt olivatkaan, että älkää välittäkö tästä paskanheitosta. Koittakaa kestää. Rohkea meininki, kun olette laittaneet ittenne alttiiksi, ei se oikeuta teitä kiusaamaan. Saahan sitä olla kaikenlaista mieltä, mutta rajansa kaikella.

Tsemppiä kaikille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2163/4342 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, no niinpä. Kylläpä onkin varaa käydä Linnanmäellä, kun sinne on nykyään vapaa pääsy. Vaan ranneke maksaakin yli 40 euroo henkilö. Eli sun kaverin reissu maksaisi jo vähintään 160 € pelkät liput. Sitten lapset varmaan tahtovat vielä hattaraa jne. että vaikka kuinka olisi omat eväät, se ei riitäkään. Plus matkaliput. Haloo.

Itselläni on 3 lasta. Toisin,kuin kaikki luulevat, en saa heistä mitään elatustukia. Eli olen saanut sen lapsilisän kunnes ovat 16, sithän sekin loppuu. Eivät minun lapseni ole koskaan kärsineet köyhyydestä, mutta ei meillä kyllä ole koskaan ollut varaa Linnanmäellä juhlia.

Että on sulla ihmeluulot.

Ihan mielenkiinnosta mihin sinun rahasi menevät? Tuleeko joulu teille yllättäen? Miksi, et ole saanut elatusmaksua, onko teillä ollut viikkoviikko? 

Mä säästään tammikuusta kesäkuuhun kesämenoja varten. Elokuusta joulukuuhin joulumenoja varten. Siinä on aina riittänyt lapsille kesäiloa ja joululahjoja, kun ennakoi molemmat mihin rahaa menee. 

OLisi pitänyt haastaa lasteni isä oikeuteen saadakseni elatusapuja. No, en haastanut lasteni isä oikeuteen, tietenkään, koska hän on lasteni isä. Nykyään on tosiaan lapset melkein puoliksi hänellä ja pidän sitä kaikkien voittona, vaikka jossain vaiheessa olinkin katkera, kun olin laskenut menettäneeni jo 40000 euroa tuolla. Noh, raha on rahaa. Lasten suhde isäänsä on silti arvokkaampi kuin mammona. 

Vierailija
2164/4342 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistiko joku tuon Petruksen olkkarin pöydän? On hieno.

Vierailija
2165/4342 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kehitysvammainen !

Vierailija
2166/4342 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten ihan pakko sanoa Petruselle ja Roosalle ja keitä nämä köyhän perheen ihmiset nyt olivatkaan, että älkää välittäkö tästä paskanheitosta. Koittakaa kestää. Rohkea meininki, kun olette laittaneet ittenne alttiiksi, ei se oikeuta teitä kiusaamaan. Saahan sitä olla kaikenlaista mieltä, mutta rajansa kaikella.

Tsemppiä kaikille.

Onko näitä kiusattu???

Vierailija
2167/4342 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minusta on, esimerkiksi näissä tämän palstan ohjelman kommenteissa. Luepa ketjua taaksepäin.

Vierailija
2168/4342 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muotitiedoton kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua häiritsee PALJON teinien merkkivaatehysteria. Köyhänkin perheen lapsilla on oltava ne 200 e kengät jne. Eikö ole enää erilaisia nuoria tai eivätkö halua olla yksilöllisiä? Surkeaa.

Kyllä, omakin 13-vuotiaani on tuollainen. Melkein itkee kun en anna ostaa just niitä samoja kenkiä kuin muilla. Vaikka olisi varaakin, en halua kannattaa tuota massahysteriaa. Olen koettanut lastani kasvattaa että ole rohkeasti oma itsesi äläkä matki muita.

Mä toisinaan ihmettelen, että meillä ei ole kummallakaan tuota merkkivaatehysteriaa. Pojat 16v ja 13v. Etenkin tuo 16v ei suostu edes ostamaan merkkivaatteita ja kumpikaan ei pyydä koskaan vaatteita muuta kuin tarpeeseen. Olemme varakas perhe ja ostaisin lapsille kyllä yhtä sun toista. On siis ihme, kun ovat niin vaatimattomia. Eikä uutta puhelinta tms pyydetä ennen kuin vanha on rikki. Esikoisella on esim yli 3v vanha puhelin. Perheen nuorin on vielä taaperoiässä ja toivottaa jatkaa samalla linjalla veljien kanssa. Saivat pienenä aikalailla kaiken haluamansa (lelut yms) joten ehkä se riitti heille.

Meillä kaksi tyttöä, nyt 17 ja 21 vuotiaat. Olen äärimmäisen kiitollinen siitä, että ovat pukeutumisesta kulkeneet omia polkujaan. Heitä eivät merkkivaatteet koskaan ole kiinnostaneet. Siinä vaiheessa kun tuo merkkivillitys luokkakavereilla alkoi, heillä meni päinvastoin. Eivät halunneet tiettyjä juttuja kun kaikilla on. Olen äitinä tyytyväinen, pukeutuvat omalla persoonallisella tyylillään eivätkä jatkuvasti juokse uuden perässä. Ostavat vain tarpeeseen. Silti heillä on hyviä, tyylikkäitä yhdistelmiä.

Minkähän vuoksi monet kokevat että merkkivaatteisiin pukeutuminen ei voisi olla vapaaehtoista vaan, kyse on massan mukaan menemisestä. Sitten jos pukeudutaan niihin sisaruksilta saatuihin vanhoihin nuhjuisiin vaatteisiin, on "oma persoonallinen tyyli" läpi paistaa se että jotkut ihannoivat sitä että vaatteiden tulisi olla mahdollisimman halpoja.

Missä sanottiin, että se oma persoonallinen tyyli on sisaruksen vanhat vaatteet??

Kokemuksesta voin sanoa, että aina se kallis vaate ei ole kestävä ja halpa huono. Hyviä ja huonoja kokemuksia molemmista. On sitäpaitsi muitakin kuin vain kalliita tai halpoja vaatteita. Mitäpä jos jokainen pukeutuisi juuri niin kuin tykkää. Jos haluaa pukeutua kuten valtaosa ja tykkää juuri sellaisesta niin mikäpä siinä. Annetaan myös heidän, jotka eivät merkkien perässä liiku, pukeutua myös omalla tavallaan.

Tosin taisit juuri todistaa sen, mitä nuori köyhä tyttö ohjelmassa sanoi, että kiusataan jos ei pukeudut kuten muut. Teet päätelmiä vastoin parempaa tietoa ja mm. halveksit sisaren vanhoja vaatteita nuhjuisina.[/quot

Minun lapseni eivät ole käveleviä mainoskylttejä, jotka mainostavat merkki bändejä, jos päällä on puhtaat ja ehjät vaatteet se riittää. Ennemmin panostan lapsen itsetunnon kasvattamiseen muulla tavalla, kuin että jos päälläsi on merkki vaatteet, olet jollakin tavalla parempi ihminen? Ei ole kyse siitä etteikö olisi varaa ostaa, olen taloudellisesti hoitanut asiani hyvin. Minulle on tärkeämpää tietää että rahaa löytyy tarvittaessa kalliisiinkin hankintoihin, ei minun tarvi päteä esineillä tai vaatteilla kenellekään.

Sama se on meidän tytöillä. Heillä on hyvä itsetunto, joten he eivät tarvitse niitä merkkivaatteita, eivätkä ole niitä halunneet. Pukeutuvat persoonallisesti, tyylikkäästi oman tyylinsä mukaan. Olen äitinä tyytyväinen siksi, että kulkevat omia polkujaan ja pukeutuvat sellaisiin mihin itse haluavat. Tyytyväisyyteni ei johdu siis siitä, että rahaa säästyy, varaa olisi hankkia myös niitä merkkituotteita, mutta paljon parempi näin.

Vierailija
2169/4342 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhän perheen äidin kulutustottumukset ihmetyttivät ja se kuinka varattomaksi voidaan laskea, kun kotiin oli panostettu kuitenkin useimpia muita jaksoissa esiintyneitä varattomia enemmän, oli merkkivaatteita nuorelle ja kännykätkin aika ok, jos rahaa ei paljon ole. Toinen seikka mikä pisti silmään oli tuo äidin heiluminen teinien tapaan pipo päässä sisätiloissa ja äitiys joka edusti lähinnä kaveriäitiyttä, toki siinä on puolensa, että on hyvät välit teinin kanssa, mutta tuli vaikutelma ettei varmaan halua juurikaan asettaa rajoja nuorelleen ja tyttö saa läpi suunnilleen kaiken mitä keksii.

Ensinnäkään en lähtisi analysoimaan äidin äitiyttä yhden tv jakson perusteella. Ohjelma on viihteellinen, ja jokaisella on oma tyylinsä. Toiseksi perhe saa paljon tukea sukulaisiltaan, joten tämä selittää heidän merkkivaatteet, kodin kalusteet yms. Se ei tarkoita sitä, etteivät he olisi ohjelmaan sopivia varattomia.

Vierailija
2170/4342 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taivas! Julialla oli R-vika, siinä kaikki. Puhui fiksusti, osallistui keskusteluihin ja jutteli äitinsä kanssa. Ei mitään hitautta tai muuta vikaa. Katottiinko eri ohjelmaa? Mun teini sanoo max. kahden sanan lauseita ja viettää aikaansa lähinnä omassa huoneessaan. Ihan on terveeksi sekin diagnosoitu, niin miksi tämä reipas ja mukava tyttö ei olisi?

Roosasta onkin vähän eri kommentit, näytti siltä että on koko ajan kamoissa. Ymmärrän kyllä sinänsä, itsekin varmaan olisi jos "joutuisin" tollasen vanhan äijän kanssa olemaan.

No ei näyttänyt. Ei ollut kamoissaan Roosa, eikä tämä Petrus. Ihmettelen, miten tämä mies olisi jotenkin vanhan äijän oloinen. Ei ollut, vaan mielestäni hyvinkin nuorekas, vaikka en nuoruutta ehkä ihailekaan. Terveiltä ja skarpeilta vaikuttivat kummatkin.

Se huvitti, että tämän köyhän perheen tytär ja tämä Roosa olivat tosiaan hämmästyttävän saman näköisiä, mutta se lienee sattumaa. Tuskin sinne olisi sukulaisia huolittu, ainakaan samaan jaksoon.

Vierailija
2171/4342 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petrus oli kyllä todella persoonallinen. Tavallaan leveili omaisuudella, mutta jotenkin epätyypillisesti. Ei ehkä kovin hyvä lukemaan muiden reaktioita tai asettumaan toisen asemaan. Loogisesti älykäs, kun kerran fysiikan tohtori, mutta muuten jotenkin pihalla olevan oloinen. Juttelee tuntemattomille.

Paikalle tullut kaveri oli tuntenut hänet vain pari vuotta. Ehkä pitkäaikaisia ja läheisiä ystäviä ei ole. Vaikea kuvitella Petrusta jonkun miesporukan jäsenenä.

Vierailija
2172/4342 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksumuistutuksista ei saa maksuhäiriömerkintää

Vierailija
2173/4342 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petrus on ihanan jalat maassa tyyppi tuollaiseksi miljonääriksi.

Vierailija
2174/4342 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Petrus oli kyllä todella persoonallinen. Tavallaan leveili omaisuudella, mutta jotenkin epätyypillisesti.

Joo hauskasti esitteli vehkeitään niin kuin digitaalinen wc-pönttökin olisi ihan peruskauraa.

Vierailija
2175/4342 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Petrus oli kyllä todella persoonallinen. Tavallaan leveili omaisuudella, mutta jotenkin epätyypillisesti. Ei ehkä kovin hyvä lukemaan muiden reaktioita tai asettumaan toisen asemaan. Loogisesti älykäs, kun kerran fysiikan tohtori, mutta muuten jotenkin pihalla olevan oloinen. Juttelee tuntemattomille.

Paikalle tullut kaveri oli tuntenut hänet vain pari vuotta. Ehkä pitkäaikaisia ja läheisiä ystäviä ei ole. Vaikea kuvitella Petrusta jonkun miesporukan jäsenenä.

Mun mielestä aika kivasti osasi ottaa huomioon vähempiosaisen kokemusta.

Vierailija
2176/4342 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Petrus oli kyllä todella persoonallinen. Tavallaan leveili omaisuudella, mutta jotenkin epätyypillisesti.

Joo hauskasti esitteli vehkeitään niin kuin digitaalinen wc-pönttökin olisi ihan peruskauraa.

No onhan tekoälyfirman perustaneella ja sillä rikastuneella nyt oltava älyvessanpönttö :D

Petruksella pitää ihan oikeasti myös olla hyvä sydän ja kärsivällisyyttä, kun jaksaa katsella Roosan sekoiluja. No miksipä ei, onhan Roosa nuori ja nätti.

Vierailija
2177/4342 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan tekoälyfirman perustaneella ja sillä rikastuneella nyt oltava älyvessanpönttö :D

Petruksella pitää ihan oikeasti myös olla hyvä sydän ja kärsivällisyyttä, kun jaksaa katsella Roosan sekoiluja. No miksipä ei, onhan Roosa nuori ja nätti.

En ymmärrä, miten hän jaksaa. Oma maine menee toisen sekoillessa. Roosan exä ei jaksanut, mutta oli silti huolissaan tämän hyvinvoinnista.

Vierailija
2178/4342 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En ymmärrä, miten hän jaksaa. Oma maine menee toisen sekoillessa. Roosan exä ei jaksanut, mutta oli silti huolissaan tämän hyvinvoinnista"

Maine? Petruksen? 😂

Vierailija
2179/4342 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haltiajäbä

Vierailija
2180/4342 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lempinimi Lakka

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan