Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vihaan talvea

Vierailija
30.11.2021 |

Onko muita,jotka vihaavat talvea? Nyt korona-aikana on turha haaveilla mistään diginomadhommista kanariansaarilla. En yksinkertaisesti siedä talvea ja pakkasta. Talvisin en mene ulos, ellei ole pakko. Liikunnan yms hoidan kuntopyörällä ja kuntosalilla. Käyn ulkona vain, kun käyn kaupassa. Muuten pysyn neljän seinän sisällä. Muita? Totaalisen väärään maahan syntynyt. Haaveena olisi tehdä diginomadina kevytyrittäjänä yms it-hommia jossain lämpimässä. Pohjia on ja it-hommia teenkin nyt Suomessa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikein huvita pakkaseen lähteä lenkille. Liikunta vähenee talvisin.

Vierailija
2/11 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeudu sään mukaan. Toppahousut jalkaan, untuvatakki niskaan, pipo päähän ja rukkaset käteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pukeudu sään mukaan. Toppahousut jalkaan, untuvatakki niskaan, pipo päähän ja rukkaset käteen.

Ei auta siihen, että vihaa talvea, kun pitäisi pukeutua kuin michelin-ukko. 

Vierailija
4/11 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi raukkaa, väärässä maassa asut tosiaan.

Vierailija
5/11 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle talven inhoaminen selvisi kyllä jo nuorena. Hankin kaupallisen koulutuksen ja monta kieltä. Lähdin pois Suomesta 25-vuotiaana, sain töitä, ja tällä reissulla olen vieläkin. Ei kannata narista vaan lähteä! Suomeen on kiva kesäisin tulla - kun corona taas sallii.

Jännä juttu: puolisuomalaiset lapseni pitävät Suomen talvesta! Mutta ehkä vain siksi, että se on heille lomareissu, ja palaavat tänne lämpimämpään maahan loman jälkeen.

Vierailija
6/11 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Pahempaa oli kuitenkin pimeys, joka vähän väistyi, kun satoi lunta. Lumeton Suomen talvi on kamalin!

Vierailija
7/11 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vihaan syksyä, talvea ja vielä alkukevättäkin. Ja kylmää kesää

Vierailija
8/11 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään pidä talvesta.

Kylmää. Sähköä ja polttopuuta kuluu. Tulisijoja täytyy lämmittää, puita täytyy kantaa, tuhkia viedä pesästä pois (vaikka verottaja muuten ottaakin tolkuttoman siivun, se saisi ihan kirjaimellisesti tulla viemään tuhkat pesästä).

Iltaisin on pimeää heti kotiin tultua. Ei tee mieli lenkille. Pakkasilma tuntuu ilkeältä keuhkoissa. Lumitöitä on tehtävä ja lumet saatava mahtumaan johonkin. Ilma on liian kuivaa, iho kärsii. Lapsia pitää riisua ja pukea jatkuvasti. Koko ajan kuivumassa lapasia, pipoja, villasukkia, kenkiä.

Mitä hyviä puolia talvessa on? Joulu? 

No korkeintaan se, että lapset väsyvät helposti pulkkamäessä.

Vierailija
9/11 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ap ja puen varmasti tarpeeksi ulos. Inhoan yli kaiken pakkasia, olen aina inhonnut. Joka saamarin vuosi sama juttu. Talvipakkaset kun iskee niin mikään määrä vaatteita ei tunnut riittävän. Siksi en käy talvella yhtään enempää ulkona kuin on aivan pakko.

Vierailija
10/11 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helle on pahempaa, missään ja mitenkään ei ole hyvä olla. Talvella sen kun pukee riittävästi vaatetta.

Vierailija
11/11 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

vihaan kaikkea,sinuakin