Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IS: ”VATT: Saastuttavat yksityisautot saisi hävitettyä tehokkaasti bensiinin ja dieselin hintaa nostamalla”

Vierailija
30.11.2021 |

Varmaan juuri näin, hintoja nostamalla hinnoitellaan tuote tavallisen kuluttajan ulottumattomiin. Mutta onko kukaan miettinyt sitä, miten ihmiset pääsee sitten töihin, kouluun ja harrastuksiin, vai onko ideana että kaikki jää kotiin loputtomiin? Millä rahalla yhteiskunta sitten pyörii? Suomesta iso osa on kuitenkin aika harvaan asuttua, eikä monella paikkakunnalla ole kunnolla toimivaa julkista liikennettä.

https://www.is.fi/autot/art-2000008442734.html

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi olevan tehokkaampaa verottaa niitä eniten päästöisiä ja niitä joilla on useampi auto

Vierailija
2/6 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän minulla menee nyt autoiluun rahaa, sen vähemmän sitä jää säästöön. Ja koitan säästää siihen uuteen autoon. Hybridiin. Jos sen sijaan annettaisi kannustinta vaihtaa juuri hybridiin tai sähköön, olisin jo vaihtanut. Romutuspalkkio kun koskee vain uusia autoja. Sellaiseen ei ole varaa ja just nyt en saa edes rahoitusta kun ei ole töitäkään. Autoa kuitenkin tarvitsee täällä kehä kolmosen ulkopuolella. Muuten en töitä tule löytämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä enemmän minulla menee nyt autoiluun rahaa, sen vähemmän sitä jää säästöön. Ja koitan säästää siihen uuteen autoon. Hybridiin. Jos sen sijaan annettaisi kannustinta vaihtaa juuri hybridiin tai sähköön, olisin jo vaihtanut. Romutuspalkkio kun koskee vain uusia autoja. Sellaiseen ei ole varaa ja just nyt en saa edes rahoitusta kun ei ole töitäkään. Autoa kuitenkin tarvitsee täällä kehä kolmosen ulkopuolella. Muuten en töitä tule löytämään.

Näinhän se on. Suomessa on asuminen myös älyttömän kallista, samoin ruokakassi muihin Euroopan maihin verrattuna, eilen uutisoitiin että sähkön hinta nousee ja se voi jopa moninkertaistua ja nyt tämä.

Suomalaisilla ei muutenkaan ole mikään huikea ostovoima ja moni firma menee nurin, kun ei ihmisille jää rahaa ostaa eikä käyttää palveluja, kun kaikki menee peruselämiseen.

Vierailija
4/6 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulisi olevan tehokkaampaa verottaa niitä eniten päästöisiä ja niitä joilla on useampi auto

Miten niin? Oletetaan, että mulla on auto, jonka päästöt on 158g/km. Naapurin Pertillä on auto, jonka päästöt on 100g/km. 

Mä ajan omallani kerran viikossa kauppaan. Pertti ajaa viikossa 2000km. 

Miksi mun pitäisi maksaa enemmän veroja?

Myöskään se, että mulla on toinenkin auto, ei vaikuta mun autojen aiheuttamiin päästöihin, koska en mä voi ajaa (=saastuttaa) kun yhdellä kerrallaan.

Vierailija
5/6 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se ajelu loppuu yksityisiltä 20 vuoden sisällä muutenkin, kun hupenevalle öljylle on tärkeämpiä käyttökohteita.

Turhaan itkette kummatkaan sähkö ja polttis ihmiset.

Se on väistämätöntä, koska maaöljy loppuu siviilikäytöstä täysin 30-vuoden sisällä.

Vierailija
6/6 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se ajelu loppuu yksityisiltä 20 vuoden sisällä muutenkin, kun hupenevalle öljylle on tärkeämpiä käyttökohteita.

Turhaan itkette kummatkaan sähkö ja polttis ihmiset.

Se on väistämätöntä, koska maaöljy loppuu siviilikäytöstä täysin 30-vuoden sisällä.

No mikä se realistinen vaihtoehto on? Sähkö ja ydinvoiman lisääminen?