Miten ottaa myöhästelijän kanssa puheeksi hänen jatkuva myöhästelynsä?
Olettetko onnistuneet tällaisessa hankkeessa?
Tänäänkin soitin henkilölle kello 14.05. Kun olimme puhuneet vähän aikaa, hän kysyi, onko kello jo kaksi. Sanoin, että oli jo. Hän sanoi aggressiivisesti, että hänen täytyy mennä ja sulki puhelimen. Ja kello oli tosiaan yli kaksi, kun soitin.
Viimeisimmissä tapaamisissa hän on toistuvasti ollut vielä kotona, kun hänen olisi pitänyt olla jo minun luonani.
Myöhästely ulottuu muuhunkin kuin vapaa-aikaan.
Miten asiaa voisi lähestyä? Oletteko tehneet väliintulon, ja jos olette, onko sillä ollut vaikutusta?
Miten myöhästelyn saisi loppumaan?
Kommentit (13)
Ai jaa,mä olen aina tehnyt niin että klo x tapaaminen,jos ei näy,lähden. Aikani on "kallista",en odottele myöhästelijöitä.
Aikoinaan luennoillakin,ei sitä alkua kerrottu myöhästelijöille. Oma vika jos oli alkupäästä kysymys tentissä.mitäs tuli myöhässä.
Ei selityksiä! Ne eivät kelpaa. Nykyisin voi soittaa jos lähtö myöhästyy tms.
Minua todella sylettää tuollainen myöhästely. Miten joku voi elää niin?
Eikö tämä ilmiö häiritse useampia? Olen aivan helisemässä tämän kanssa. ap
Suoraa puhetta mitään kiertelemättä. Tämä peli ei meillä enää vetele!
Koita kestää, ei kaikki ole samanlaisia. Sinun tapasi voi olla jostain toisesta aivan älytön.
Tällaiset putinit voi unohtaa elleivät ole ajoissa.
Taustalla voi olla joku sairauskin, masennus, väsymys jne tai vaikka ärtynyt suoli että aina kotoa lähtiessä iskee vessahätä....
Vierailija kirjoitti:
Varoitus pöytään
En ole henkilön esimies.
Vierailija kirjoitti:
Ite sovin kroonisen myöhästelijän kanssa tapaamisen "myöhästyjän varalla", jos jotain oikeasti aikataulutettua ohjelmaa. Eli esim. tavataan ennen klo 18.00 keilavuoroa, sovin tapaamisen 17.30, kun 17.45 tapaaminen riittävän ajoissa, hän on silloin paikalla sopivasti ja itsekin tulen tietoisen myöhässä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä häiritsee. Oma poikani oppi, kun kerran oli sovittu tapaaminen, ja olin sanonut ostavani hänelle talvitakin. 20 minuuttia odotettuani lähdin. Ei saanut takkiaan. Ei ole sen jälkeen myöhästellyt.
Yksi kaveri sanoi suoraa, että hänestä olisi kauhean noloa istua ensiksi tulleena yksin esim. ravintolan tilatussa pöydässä ja siksi mielummin tuli myöhässä.... Emme enää sovi mitään. On yrittänyt ottaa yhteyttä, minua ei kiinnosta.
Eikö hän välitä sinusta? Eikö hän tarvitse sinulta mitään?
Et sinä saa sitä loppumaan. Toiset vaan ovat kroonisia myöhästelijöitä eivätkä siitä muuksi muutu. Taustalla voi olla esim. adhd:ta.
Ala sanoa hänelle aikaisempi aika kuin se jolloin oikeasti odotat häntä. Ehkäpä se tasottaisi jonkin verran.