Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kellään kokemuksia JOPO-luokan jälkeen?

Vierailija
27.02.2015 |

Kyselisin JOPO-luokan käyneiltä miten he ovat pärjänneet sen jälkeen? Ovatko päässeet opiskelemaan sille alalle kuin ovat halunneet tai saaneet työtä? Miten opiskelupaikat tai työnantajat ovat suhtautuneet JOPOn käyneisiin? Myös JOPOn käyneiden vanhemmat/läheiset voivat kertoa miten he ovat kokeneet tämän pärjäämisen elämässä. Asia kiinnostaa siksi, koska mietimme onko JOPO hyvä asia lapsellemme. Olemme aika negatiivisia sen suhteen, varsinkin kun lastamme ei tälläkään hetkellä kiinnosta koulu juuri lainkaan ja puhuu JOPOsta että haluaa sinne koska siellä ei tarvii tehdä mitään ym ym. 

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa hyvältä kuulostava tuo jopo muuten, mutta se on huonoa, että luokkakaverit ovat myös huonommin menestyneitä, mikä laskee tasoa ja sen myötä ehkä motivaatiota.
Kokeettomuus on toisaalta mukavaa, mutta toisaalta ei opi kokeisiin valmistautumista, jolloin jatko~opinnoissa on hankalaa.

Vierailija
2/16 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiinnostaa. Onko lukio mahdoton jopon jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pojan kaikki kuspää kiusaajat ovat jopo-luokalla. Enpä usko että kukaan sieltä lukioon haluaa, vaikka arvosanojen puolesta pääsisikin. Eikö siinä ollut pointtina se, että siellä on niin nastaa että jaksaa suorittaa peruskoulun. Tuskinpa sellaisen vuoden jälkeen lukiossa pärjäisi..

Eli mielestäni ei, jos vaan pärjää tavallisella luokalla.

Vierailija
4/16 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden josta JOPO-luokan päätyttyä tuli pian kotiäiti. En tiedä oliko tästä apua...

Vierailija
5/16 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja vielä: Lapsemme siis pärjäisi koulussa, mutta ei vain viitsi tehdä läksyjä, lukea kokeisiin ym ym. Yritetty kyllä asioista hänen kanssa keskustella ja kertoa mihin johtaa ym ym. 

Vierailija
6/16 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tytär kävi JOPO-luokan, varmasti koulunkäynnin kannalta parhain päätös ikinä! 5,4 keskiarvosta 8,1. Vaikkei ole erityisen kiinnostunut koulusta noin yleisestikään ja rehellisesti sanottuna todella laiska tekemään tehtäviä. :) Pääsi ykkösvalintaansa. Riippuu varmasti missäpäin käy JOPOn, näin ainakin Helsingissä. :) En voi kun suositella, jos tilanne on sellainen!

Vierailija
7/16 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja etuna, ettei hänen JOPO luokallaan ollut kokeita eikä tullut yhtäkään tehtävää kotiin, kunhan teki koulussa hommia. Ei ollut stressiä. :)

Vierailija
8/16 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös Jopolla puolet ajasta ole työharjoittelua, joten jos jatkuva duunipaikan metsästys ja niistä avautuvat perunateatteri ja kahvinkeitto -puuhat innostavat, niin siitäs vain hakemaan.

Vierailija
9/16 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 & 7 siis samalta.

Vierailija
10/16 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja: Juuri tuota pelkämmekin kun JOPOlla ei kokeita ym ym niin pystyykö/osaako sitten jatko opinnoissaan opiskella... Mikäli saa opiskelupaikan. Tuolla valmiiksi huonolla asenteella varmastikin ajattelee JOPOn jälkeen ettei muuallakaan tarvitse tehdä mitään, opiskelupaikassa tai työssä jne jne...

Vierailija
11/16 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja: Lapsemme ei ole kehari. Vain laiska teini-ikäinen. ;)

Vierailija
12/16 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa tosi reilua. Jopoluokalla ei ole kokeita, suurinpiirtein paikalle vaivautumalla saa keskiarvon nostettua parilla numerolla. Sitten nämä "motivoituneet" opiskelijat vie koulutuspaikan joltakin joka oikeasti tekee töitä. Miten todennäköistä on, että tälläinen koskaan saa suoritettua edes kahden vuoden amista loppuun? Vai onko sielläkin oma jopo-osasto niille joita ei koulu nappaa?

Vierailija
13/16 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompa idioottimaista kommentointia. Ei varmasti olr kommentoijat yli 18 vuotta täyttäneitä, jos olette olette typeriä ihmisiä. Itse olen Jopo-luokalla ja hain sinne koska haludin pienempään ja rauhallisempaan luokkaan. Heti kun pääsin luokalle koenumeroni paranivat. Jopo luokalla on kokeita ja ne ovat aivan yhtä vaikeita kuin kaikilla muillakin. Luemme vain kokeisiin enemmän ja kokeita saatta olla jopa enemmän kuin muilla luokilla. Jopo luokka on ihmisille ketkä haluavat nostaa keadkiarvoaan mutta eivät ole onnistuneet aiemmin siinä, mutta ovat valmiita yrittämään. Luokalta voidaan potkia pois jos ei oppilasoikeasti yritä tai ole koulussa. Ottakaa selvää ennen kuin alatte aukomaan päätänne asiasta mistä ette selvästi tiedä mitään.
Itse haen turvallisuusalalle joka on ollut suunnitteila jonpitkään. Olen saanut apua opiskelupaikan löytämiseen ja tietoa paikasta ja alasta paljon enemmän kuin mitä valmiiksi tiesin.
Oma keskiarvo nousi 7.4-> 8.3

Vierailija
14/16 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 17:09"]Ompa idioottimaista kommentointia. Ei varmasti olr kommentoijat yli 18 vuotta täyttäneitä, jos olette olette typeriä ihmisiä. Itse olen Jopo-luokalla ja hain sinne koska haludin pienempään ja rauhallisempaan luokkaan. Heti kun pääsin luokalle koenumeroni paranivat. Jopo luokalla on kokeita ja ne ovat aivan yhtä vaikeita kuin kaikilla muillakin. Luemme vain kokeisiin enemmän ja kokeita saatta olla jopa enemmän kuin muilla luokilla. Jopo luokka on ihmisille ketkä haluavat nostaa keadkiarvoaan mutta eivät ole onnistuneet aiemmin siinä, mutta ovat valmiita yrittämään. Luokalta voidaan potkia pois jos ei oppilasoikeasti yritä tai ole koulussa. Ottakaa selvää ennen kuin alatte aukomaan päätänne asiasta mistä ette selvästi tiedä mitään.
Itse haen turvallisuusalalle joka on ollut suunnitteila jonpitkään. Olen saanut apua opiskelupaikan löytämiseen ja tietoa paikasta ja alasta paljon enemmän kuin mitä valmiiksi tiesin.
Oma keskiarvo nousi 7.4-> 8.3

[/quote]

Kirjoitusvirheiden perusteella sinun ei olisi pitänyt päästä luokalta ollenkaan pois. Ainakaan Helsingissä ei ole kyseisellä luokalla kokeita. Yritä ymmärtää, ettei joka puolella tehdä samalla tavalla. Itse kävin JOPO-luokan. Ei ollut kokeita, sen sijaan tehtäviä tehtiin senkin edestä. Hyvin olen koulussa menestynyt ja saanut jopa työpaikan onnistuneiden TET-jaksojen ansiosta. Enkä puhu nyt kaupan kassasta yms.

Vierailija
15/16 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit on teinejä aivot kesken eräiset jopo luokka voi olla hyvä asia numeroita voi nostaa ei heti tarvitsekaan lukioon mennä jossain vaiheessa aivot kehittyvät ja nuorten oma motivaatio opiskeluun herää... Ei ne nuoret mitään pikku aikuisia ole aivot ovat valmiiksi kehittyneet siinä 25 ikäisenä....

Vierailija
16/16 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesithän että on erilaisia opiskelijoita mutta suomen koulu systeemissä selviää määrätyn laiset opiskelijat sellaiset joilla onnistuu itse ohjattavuus akateeminen opiskelu ja kova tahti... Ihmisiä on erilaisia jotku oppivat tekemällä ja erilaisin toisin tavoin ei jopo luokkaa pääse läpi jos ei tee mitään on monta tapaa osoittaa osaaminen ja heidät arvioidaan ihan normi koulun osaamisen mukaan mutta näitä asioita ei kokeilla todisteta pääasia on että osaa... Ja oikeesti se stressi läxyistä ja kokeista osaatko kuvitella haasteet jos sinulla on dyslexia ja adhd.... Mikä ei tarkoita että olet tyhmä!!!! Tarkoittaa että opit toisella tavalla ja ajattele että voit osoittaa osaamisesi toisella tavalla.... Ja voit sen osoittaa ja olla kerrankin kouluasioista ja osaamisestasi ylpeä... Mahdollinen rikottu itsetunto eheytyy pikkuhiljaa...