Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kärsittekö vertigosta ym aamuisin

Vierailija
30.11.2021 |

Ärsyrtävä vaiva. Varsinkin murrosiköisenä oli ihan hirveä. Mulla tää liittyy migreeniin. Tänään pitkästä aikaa samanlainen kunnon pyörrytys kuten murrosiässä, vaikka siis on mulla aikuisenakin ollut mutta vähemmän.

Esimerkki: nousin aamulla ylös vessaan, niin hirveä pyörrytys melkein pahoinvointiin asti että en tienny voiko loppuun asti olla siinäkään.

Menin nukkumaan. Nousin ottamaan kapselin veden kanssa eikä meinannu sen vertaa tolpillaan pysyä että vettä otan. Noh menin sänkyyn, vesi yöpöydälle ja sit hetken päästä otin sen.

Jatkoin taas unia hieman. Heräsin, karsee päänsärky. Pakko keittää kahvia siis, jotta tää pyörrytys ei jatku tällai. Noh menin keittään kahvia sitten, ehdin ottaa vaan välineet ja laittaa veen, mutta purut sai jäähä. Eiku taas hetken päästä laittaan ne purut uudelleen..

Tää tekee aamutoimista joskus vaikeaa. Lääkärissä/th kun on verenpainetta niin ihan normaali ollut, ihan ideali jopa. Kotona joskus kun oon mitannut sairaana (lainannut mittaria), niin ei nekään kovin alhaalla ole olleet, vähän vain. Suvussa pikemminkin kovasti korkeaa verepainetta niin ei viitsisi suolalla tms väkisin nostaa.

Joskus auttaa salmiakki mutta...en viittis sitä hirveästi syödä. Tänään voisin kyllä.

Onko teillä samaa vaivaa? Miten saatte arjen sujumaan esim vauvojen tai lasten kanssa? Mulla ei ole lapsia, olen 30+ mutta joskus mietin että mitenkähän selviäisin jonkun vauvankin kanssa jos en edes kahvia saa keitettyä.... Pelottaisi että pyörtyisin joku pikkuinen sylissä. Mulla valvominen/unrytmihäiriöt joskus laukaisee tämän.

Ja ihan muutenkin tää on inhottavaa esim. koulu/työaamuina.

Ootteko löytäny jostain apua vaivaan?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi