Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (79)

Vierailija
42/79 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nyt katsonut miljoonia kuvia tuosta mekosta. Olen nähnyt vain sini-mustana. Paitsi tuossa nro.42 linkkaamassa linkissä yksi kuva oli valkokultainen.

Ihan sama, ketä oikeasti kiinnostaa :D

Vierailija
44/79 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 12:33"][quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 12:27"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 12:24"]Ilta-Sanomissa lukee: kuva on otettu kännykkäkameralla huonossa valaistuksessa. Sen vuoksi valkoinen sinertää ja kulta näyttää tummemmalta. Ihmiset, jotka näkevät sinisen ja mustan, näkevät kuvan ensivaikutelman perusteella. Kultaa ja valkoista näkevien ihmisten silmät korjaavat valaistuksen itsestään. [/quote] Eli tämä johtuu siitä, että joidenkin ihmisten aivot tajuavat valaistuksen hämäävän.

[/quote]

Jep, minkäs näille hidasälyisille voisi. Jos ei aivot pelaa niin ei. Valkokultainenhan tuo ihan selkeästi on.
[/quote]
en tiedä miten työskentelisi värien parissa, esim. kuvankäsittelyssä jos aivot korjailisivat aina itsekseen kaikki hehkulamppu- ja halogeenivalo-otokset jne.

Vierailija
45/79 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 12:42"]Mä olen nyt katsonut miljoonia kuvia tuosta mekosta. Olen nähnyt vain sini-mustana. Paitsi tuossa nro.42 linkkaamassa linkissä yksi kuva oli valkokultainen.

Ihan sama, ketä oikeasti kiinnostaa :D
[/quote]

Siinä olikin sininen väri otettu kuvasta pois.
Ja sininen väri on todettu usean ihmisen toimesta kuvankäsittely ohjelmilla. Eli sinimusta on oikein. Case closed.

Vierailija
46/79 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on se mekko. Niitä saa sinisenä ja valkoisena.

http://www.romanoriginals.co.uk/invt/70931

Vierailija
47/79 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 12:44"]

Tässä on se mekko. Niitä saa sinisenä ja valkoisena. http://www.romanoriginals.co.uk/invt/70931

[/quote]

Tuo ei silti selitä kultaista/pronssista pitsiä.

Vierailija
48/79 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sini musta

Vierailija
49/79 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan valkoisena nään jakun ja valko-kultaisena mekon. Ja sit välillä se muuttuu sinimustaksi.

Vierailija
50/79 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 12:44"]

Tässä on se mekko. Niitä saa sinisenä ja valkoisena. http://www.romanoriginals.co.uk/invt/70931

[/quote]

Ei kuitenkaan valkokultaisena, joten se on selvästi sinimusta ja se siitä. Ihmettelin todella paljon kun ensimmäisen kerran tuon näin että miten joku voi pitää sitä jonkun muun kuin sinisen värisenä, mutta yhden kerran kuvaa katsoessani se näytti kuin näyttikin hetken valkoiselta! Käsittämätöntä. Mutta sitten onneksi normaali värinäköni palasi. :) 

Vierailija
51/79 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun näytöllä se on sini-musta.

Vierailija
52/79 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sini-musta koko ajan.

Vierailija
53/79 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin joo, siis kyllähän meillä aivot korjaavat irl sitä valaistusta aika paljon, ja hyväksyvät sen hehkulampun kellanpunaisen jne. ihan suhteellisen valkoisena valona, mutta kuvassa se sävy onkin sitten jotain muuta.
Tuli mieleen kun kerran eräs valokuvat hakenut asiakas naureskeli kuinka se valokuva valehteleekaan, iltahämärissä auringonlaskussa kuvatut ulkoilupuvut kun eivät oikeasti olleet yhtään samanväriset.
Ehkä ne aivot vaan välillä muuttavat mieltään.
Tuossa yhdessä korjatussa kuvassahan näkyy kauttaaltaan keltainen huntu kuvassa ympärillä ja siinähän se alkaa näyttää valkoiselta sitten kun sinisyys vähenee.

Vierailija
54/79 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin pari tuntia sitten ko. kuvan ja näin sen valkokultaisena. Ihmettelin miten joku voi nähdä sen sinimustana. Nyt kun avasin tuon kuvan, näin sen sinimustana!!!! Apuaa :D mitä ihmettä oikeesti?

Vierailija
55/79 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näin eka sini-mustana, sitten valko-kultaisena.. Ja piti tarkistaa sekä koneelta että kännykästä.

Vierailija
56/79 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 11:40"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 11:37"]Siis tämähän on täysi läppä koko mekkokohu. Jotkut saaneet päähänsä katsoa kuinka nopeasti ihan järjetön juttu leviää netissä. Eihän tuota kukaan normaalin värinäön omaava voi mistään kulmasta sanoa mitenkään valkoiseksi. [/quote] Onhan tää kohu läppä, mutta selkeästi et ole perehtynyt koko uutiseen. Mä myös nään tän mustana, mutta mekko on oikeasti valkokultainen uutisen mukaan.

[/quote]

Iltalehden uutisen mukaan on oikeasti sini-musta, että totuus vaihtelee uutisentekijän mukaan...

Vierailija
57/79 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 12:19"][quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 11:51"][quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 11:37"]Siis tämähän on täysi läppä koko mekkokohu.

Jotkut saaneet päähänsä katsoa kuinka nopeasti ihan järjetön juttu leviää netissä. Eihän tuota kukaan normaalin värinäön omaava voi mistään kulmasta sanoa mitenkään valkoiseksi.
[/quote]

Wtf :D Se on valkea-kulta mun mielestä ja käytän työssäni värisilmää :D
[/quote]
Sama juttu. Taiteilen ja teen muutenkin visuaalisia juttuja seksillä. Valkokultainen tuo on, mutta valaistus hämää.
[/quote] Niiii tää on punanen♡

Vierailija
58/79 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä teille oikea vastaus. Sini-musta on kuvan mekko, mutta sitä saa muunkin värisenä, ei tosin valko-kultaisena... ;)

uk.businessinsider.com/the-roman-originals-black-and-blue-dress-2015-2?r=US

www.romanoriginals.co.uk/invt/70931?colour=Ivory

Vierailija
59/79 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, tuo Business Insider linkki ei tietenkään täällä toimi, mutta sieltä tuon jutun löytää. Kumma, kun ennen viestin lähettämistä tarkistin toimiiko ja nyt ei toimi. Paska sivusto on tämä av.

Vierailija
60/79 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 13:57"]

Jaa, tuo Business Insider linkki ei tietenkään täällä toimi, mutta sieltä tuon jutun löytää. Kumma, kun ennen viestin lähettämistä tarkistin toimiiko ja nyt ei toimi. Paska sivusto on tämä av.

[/quote]

sulla puuttuu siitä linkistä alku.