Miksi maidontuottajille annetaan maataloustukea?
Miksei maito voisi maksaa sen verran kuin se oikeasti maksaa? Suuri osa suomalaisista ei edes voi juoda maitoa laktoosi-intoleranssin tai maitoallergian takia. Miksi siis sen tuottoa tuetaan verovaroin? Aikuista ihmistä ei ole tarkotettukaan juomaan maitoa. Eikä maito oikeasti ole edes niin terveellistä, kuin toitotetaan. D-vitamiinia ja kalsiumia voi lisätä mihin tahansa, esim. kauramaitoon, mikä on muutenkin terveellisempää kuin lehmänmaito mm. kuidun ansiosta. Sitä paitsi lehmät tuottavat metaania ja maidontuotanto on siten epäekologista. Miksi Suomi tukee epäekologista ruoantuotantoa, josta ei edes ole hyötyä ihmisille? Muualla maailmassa juodaan maitoa hyvin vähän ja hengissä siellä ollaan!
Kommentit (25)
En mä ainakaan haluais, että eläinten riistämiseen maksetaan yhteiskunnan tukia. Ja niinkuin ap sanoi, maito ei ole terveellistä ja LEHMÄNmaito on täysin luonnotonta ruokaa aikuisille IHMISILLE. Pikkulapset vielä ymmärrän jotenkuten..
Lehmänmaidon tuottaminen on Suomen leveysasteilla paljon helpompaa kuin kauramaidon. Lehmä kun jalostaa ihmisravinnoksi sellaista, jota me muuten emme voi syödä. Heinää siis, vaikka nykyään tuotetaan maitoa aika paljon viljalla ja tuontirehulla.
Suuri osa suomalaisista muuten käyttää laktoosittomia maitotuotteita, ja maidolle allergisia on todella vähän. Tämän todistavat ne suurtalouskeittiöt, joissa käytetetään paljon laktoosittomia maitotuotteita.
Aikuisetko ei käytä juustoa, jugurttia, viiliä, piimää, rahkaa, smetanaa, voita, gheetä, jäätelöä tai kermaa missään muualla kuin Suomessa?
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 10:23"]
en mä ainakaan koskaan mitään tukiaisia saanut, vaikka olen imettänyt yli 3 v
[/quote]
entäs äitiyspakkaus, lapsilisä ja kotihoidon tuki vai kävitkö ruoktunnilla imettämässä.
Miksi lapsista maksetaan tukia? Miksi opiskelusta maksetaan tukia jne jne jne...