Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Facebook-ystävästä, poistanko

Vierailija
20.02.2015 |

Mulla eräs vanha ystävä, joka asunut eri paikkakunnalla jo useamman vuoden. En ole pitkään aikaan nähnyt tai ollut muuten yhteydessä. Lähetin yksityisen viestin, että ois kiva tietää mitä hänelle kuuluu. HUomasin, että luki viestin heti. Mitään ei vastannut. On facebookissa kyllä linjoilla, mutta ei reagoi mitenkään viestiini.

Onko tämä kovinkin yleistä, että yksityisiä viestejä ignorataan? eikö minun ole sama poistaa tämä ihminen kavereista? 

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö osaa ihan itse päättää tuommoista asiaa? Eikä aina ole pakko vastata HETI ja olla koko ajan tavoitettavissa. Turha vetää hernettä nenään. Voihan olla, et hän kiireessä luki sen ja vastaa myöhemmin. Mä ainakin teen niin paljon.

Vierailija
2/19 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysäise vielä toisen kerran jos on vaan unohtunut vastata!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 09:50"]

Etkö osaa ihan itse päättää tuommoista asiaa? Eikä aina ole pakko vastata HETI ja olla koko ajan tavoitettavissa. Turha vetää hernettä nenään. Voihan olla, et hän kiireessä luki sen ja vastaa myöhemmin. Mä ainakin teen niin paljon.

[/quote]

Kuinka nopeasti vastaat tekstiviestiin? Eroaako tämä jotenkin siitä? Aikaa kulunut jo viikko. Ei kai sitä romaania tarvitse itsestään kirjoittaa. Voihan sitä laittaa viestin vaikka, että nyt vähän kiirettä, kirjoittelen sulle myöhemmin

Vierailija
4/19 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko olet odottanut vastausta? Minulla ainakin on fb auki pitkin päivää, mutta jos joku kysyisi kuulumisia, niin ei varmasti tulisi heti vastattua, ihan koska ei heti ehdi tai ajatukset voi olla ihan muussa.

Mutta tee, kuten itsestäsi tuntuu. Minä laitoin kauan aikaa sitten fb-kaverille vastaavan viestin, jossa selitin omat kuulumiset ja kysyin toisen kuulumisia. Fb-kaveri ei koskaan vastannut. En osannut harmistua. Edelleen ollaan fb-kavereita.

Vierailija
5/19 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 09:56"]

Kauanko olet odottanut vastausta? Minulla ainakin on fb auki pitkin päivää, mutta jos joku kysyisi kuulumisia, niin ei varmasti tulisi heti vastattua, ihan koska ei heti ehdi tai ajatukset voi olla ihan muussa.

Mutta tee, kuten itsestäsi tuntuu. Minä laitoin kauan aikaa sitten fb-kaverille vastaavan viestin, jossa selitin omat kuulumiset ja kysyin toisen kuulumisia. Fb-kaveri ei koskaan vastannut. En osannut harmistua. Edelleen ollaan fb-kavereita.

[/quote]

No oho, minua olisi kyllä loukannut tuollainen käytös. Olen muutenkin poistanut ystävistä paljon sellaisia, joita en muutenkaan elämässäni koe tarpeeksi läheisiksi. Eräs ihminen näki minut selvästi kaupungilla, ei tervehtinyt. poistin kavereista, facebook-kaverien määrä ei merkkaa mulle mitään.

Vierailija
6/19 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkinä. Älkää laittako pitkiä vuodatuksia elämästänne vaan kysykää, että mitä kuuluu? Silloin toinen vastaa, jos on kiinnostunut sinusta ja kuulumisistasi. Jättäkää pallo toiselle. Ja ei kannat loukkaantua, jos toinen ei syystä tai toisesta vastaa.

Vierailija
7/19 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään vaan on valloilla tämä mielensäpahoittamisen kultturi. Ja kaiken aina pitäisi tapahtua heti. Somet ja älypuhelimet tekee ihmiset kärsimättömiksi.

Vierailija
8/19 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä tuon takia ketään poistaisi, vaikka ehkä ajattelisin että hän ei halua kysymykseeni vastata. Joskus jätän vastaamatta itsekin en ehkä heti halua vastata jotakin ympäri pyöreää, 'ihan hyvää kuuluu' ja sitten kun olisi aikaa vastata pidemmästi asia uhohtuu. Toisaalta ajattelen että ne kuulumiset jotka haluan fb,ssä kertoa löytyy kyllä jos ne haluaa tietää.

Vierailija
9/19 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 09:52"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 09:50"]

[/quote]

Kuinka nopeasti vastaat tekstiviestiin? Eroaako tämä jotenkin siitä? Aikaa kulunut jo viikko. Ei kai sitä romaania tarvitse itsestään kirjoittaa. Voihan sitä laittaa viestin vaikka, että nyt vähän kiirettä, kirjoittelen sulle myöhemmin
[/quote]

Kyllä mä samana päivänä/seuraavana päivänä vastaan jotakin. Mut en välttämättä ihan heti, vaikka lukisinkin sen viestin heti.

Vierailija
10/19 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 09:59"]

[/quote]

No oho, minua olisi kyllä loukannut tuollainen käytös. Olen muutenkin poistanut ystävistä paljon sellaisia, joita en muutenkaan elämässäni koe tarpeeksi läheisiksi. Eräs ihminen näki minut selvästi kaupungilla, ei tervehtinyt. poistin kavereista, facebook-kaverien määrä ei merkkaa mulle mitään.

[/quote]

No mulle fb-kaverit ovat väljä tuttavapiiri, sen vuoksi tuo ei niin haitannut. Toki olen itsekin joskus miettinyt, että miksi siellä pitäisi olla joku, joka ei edes tervehtisi, jos kadulla tapaisi. Mutta ihmisillä on myös eri kriteerit. On hyvä, että tietää omansa.:)

Vierailija
11/19 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eiks se nyt ole ihan se ja sama jos se siellä roikkuu mukana enivei? Poistamalla hänet voit herättää huonoja tunteita jos joskus tulevaisuudessa kuitenkin näette.

Itse jollakin tapaa koen, että jos joku poistaa minut kavereista, hän ei halua olla tekemisissä enää.

Vierailija
12/19 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ihminen ei päivitä itsestään mitään. Eli roikkuu lähinnä chatissä ja seuraa ilmeisesti muiden päivityksiä. Jos hänellä ei kiinnosta kertoa minulle elämästään, tai kuulla henkilökohtaisempia kuulumisia minulta, on vähän kummallista pitää hänet listoilla. Minulle facebook on väline yhteydenpitoon. Kyllä sinnekin jonkinlaiset käytöstavat kuuluu. Eli poistanen.

Vierailija
13/19 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 10:13"]Tämä ihminen ei päivitä itsestään mitään. Eli roikkuu lähinnä chatissä ja seuraa ilmeisesti muiden päivityksiä. Jos hänellä ei kiinnosta kertoa minulle elämästään, tai kuulla henkilökohtaisempia kuulumisia minulta, on vähän kummallista pitää hänet listoilla. Minulle facebook on väline yhteydenpitoon. Kyllä sinnekin jonkinlaiset käytöstavat kuuluu. Eli poistanen.
[/quote]Miksei niitä toisten päivityksiä ei saisi seurata? Mä en olisi itse facessa jos olisin noin herkkä.

Vierailija
14/19 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen poistanut tuollaisia joiden kanssa ei tule juteltua. En halua että ystävälistalla roikkuu turhaa porukkaa. 

Vierailija
15/19 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaatko ap että kauanko aikaa viestistäsi on? Oletpa tyhmä jos poistat tuolla perusteella. Ja kauhean rumasti kirjoitat tuossa viimeisessä viestissä ystävästäsi.

Vierailija
16/19 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 09:59"]

[/quote]

[/quote]

Mistä tiedät että se ihminen huomasi sinut, eikä vaan ollut niin ajatuksissaan ettei tajunnutkaan sun tulevan vastaan?

Vierailija
17/19 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 10:13"]Tämä ihminen ei päivitä itsestään mitään. Eli roikkuu lähinnä chatissä ja seuraa ilmeisesti muiden päivityksiä. Jos hänellä ei kiinnosta kertoa minulle elämästään, tai kuulla henkilökohtaisempia kuulumisia minulta, on vähän kummallista pitää hänet listoilla. Minulle facebook on väline yhteydenpitoon. Kyllä sinnekin jonkinlaiset käytöstavat kuuluu. Eli poistanen.
[/quote]
Onkohan ystävälläsi joku facebook-sovellus joka on on-line kokoajan riippumatta siitä katseleeko ystäväsi facea.

Mua kans ärsyttää joidenkin ystävieni tapa olla vastaamatta mitään viestiini. En oo poistanut yhteystietoja pyhelimesta ja facesta, mutta en myöskään ole uudelleen yhteydessä ainakaan puoleen vuoteen... vastaamattomuus viestii mun mielestäni "Mulle on ihan vitun hailee mitä sulle kuuluu enkä halua olla sun kans tekemisissä ku mulla on parempaakin tekemistä..."

Vierailija
18/19 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]
Toiset on tarkempia yksityisyydestään eivätkä halua laittaa nettiin kuviaan ja asioitaan. Mut haluavat ehkä seurata muiden kuulumisia. Ei siinä ole mitään väärää. Mut yksityisviestiin olis kohteliasta vastata edes jotain.

Vierailija
19/19 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 09:52"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 09:50"]

[/quote]

[/quote]

En ole lainaamasi mutta mä saatan kattoa viestin nopeasti ja yksinkertaisesti unohtaa vastata enää. Töissä tai ystäviä tapaamassa en todellakaan näpytä kännyä.