Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Avattu clearblue digital!

Vierailija
27.02.2015 |

Miltä teillä näyttänyt avattuna jos olitte raskaana? Avasin mielenkiinnosta kun tuli teksti "ei raskaana" mutta mitä noi viivat meinaa??:D toiseen tuli yksi tumma viiva ja viereen haalea viiva, toiseen liuskaan yksi haalea viiva..o_o laittakaa kuvia!:D

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paa ite niitä kuvia ni voidaan tulkita.

Vierailija
22/39 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin oon ollut epätoivoinen (ja oon edelleen), mutta tää vie kyllä voiton! Tsemppiä ap sinne! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
27.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä kun luulin olevani hullu kun avasin apteekin liuskatestin.. (ikävästi se muovi"ikkuna" heijastaa niin etten näe olemattomia haamuviivoja.)

Vierailija
24/39 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävinpä hakeen pari normitestiä. Katotaan mitä ne sanoo..:)

Vierailija
25/39 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olitko raskaana? ...jäi vaivaamaan

Vierailija
26/39 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ehkä paskin kuva ikinä mun haamusta. Tuskin kukaan edes näkee tossa mitään:D mutta paljaalla silmällä näkyy hento punertava viiva. Entiedä antaako apteekin raskaustesti viivanpaikkoja? http://aijaa.com/64uo8e

Vierailija
27/39 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tuossa kuvassa kyllä hyvällä tahdollakaan näy toista viivaa. Nyt annat testien olla ja teet vasta viikon päästä, jos menkat eivät ala. Kyllä se siitä, tsemppiä!

Vierailija
28/39 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 17:18"]

Tässä ehkä paskin kuva ikinä mun haamusta. Tuskin kukaan edes näkee tossa mitään:D mutta paljaalla silmällä näkyy hento punertava viiva. Entiedä antaako apteekin raskaustesti viivanpaikkoja? http://aijaa.com/64uo8e

[/quote]

ma en hyvalla tahdollakaan nae tuossa haamun haamua, olen pahoillani. Toivotaan nyt kuitenkin, etta tulis vahvempi plussa sulle ja pian :)

Vierailija
29/39 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu niin mä ajattelinkin! :) en ota stressiä, vahvistuu jos on vahvistuakseen;) mulla niin huono kamerakin että ei tuosta nää kyllä kirveelläkään varmasti mitään!:D kiitos teille kuitenkin ja testailen lisää jos ei menkkoja näy tai jos näkyy niin ratkeaa ainakin tuo cb mysteeri!:)

Vierailija
30/39 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein testin ja avasin Clear Blue digital.. Negaa näytti. Sisällä liuskat, vahva kontrolliviiva ja molemmissa liuskoissa vaaleansininen viiva.. Eli yhteensä 3 selkeetä viivaa. TUlos . Ei raskaana. Kerkes jo toivo herää kun googletin ja siel oli kuvia samanlaisista liuskoista ja tulos raskaana.. Kuitenkin yhtä monta kuvaa tulee 3 viivaa ja tulos negatiivinen.. Kävin vessassa ja vuoto alko :D Se siitä . Aina tulee ilmeisesti se 3 viivaa.

Vierailija
31/39 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sain lukea melkein koko ketjun ennen kuin tajusin mitä tässä haettiin. Luulin koko ajan, että ap oli avannut testin käärön ja käyttämättömässä testissä oli valmiiksi viivoja.

No, tyhmä minä. Aika monta testiä olen tehnyt itekin, ei vaan ole tullut mieleen, että noita testikapuloitakin vois purkaa osiin :D Onnittelut, jos olet raskaana.

Vierailija
32/39 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 17:31"]

Juu niin mä ajattelinkin! :) en ota stressiä, vahvistuu jos on vahvistuakseen;) mulla niin huono kamerakin että ei tuosta nää kyllä kirveelläkään varmasti mitään!:D kiitos teille kuitenkin ja testailen lisää jos ei menkkoja näy tai jos näkyy niin ratkeaa ainakin tuo cb mysteeri!:)

[/quote]

Osta toinen clear bluen digitesti, ja jos se taas ilmoittaa että ei raskaana niin sitten voit jo hyvillä mielin uskoa ne sanat.

Mikä kp on nyt meneillään?

Vierailija
33/39 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi tässä muutama viikko sitten niin, että tein tuon CB digitalin, ja sain "ei raskaana". Aukaisin tietenkin testin, ja siellä oli nuo kolme viivaa. Netistä kyllä löytyy ne tulkintaohjeet noille viivoille. Yksi niistä on kontrolliviiva ja kaksi testiviivaa, joista toinen mittaa herkemmin eli antaa aikaisemmin väriä. Niihin kahteen testiviivaan perustuu se viikkoarvio. Jos vain herkempi viiva näkyy, on tulos positiivinen ja 1-2 viikkoa, jos taas molemmat viivat näkyy (ja kuinka selvästi), on hedelmöityksestä 2-3 viikkoa tai 3+ viikkoa.

Mulla siis tuli noi kaikki kolme, mutta testi sanoi kuitenkin "ei raskaana". Testailin joka päivä liuskoilla myös, mutta ekat haamut oli niin haamuja, että siksi yritin CB:llä varmistaa. CB:hän ei ole yhtä herkkä kuin liuskat eli siksi digitaalinen antoi negan, vaikka raskaus oli jo alkanut ja viivatkin silmälle näkyivät.

Summa summarum, olin raskaana kuitenkin (ja olen edelleen). Ei nyt siis oikein kannata muuta, kuin odotella pari päivää ja testata uudelleen. Tsemppiä! :)

Vierailija
34/39 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taas clearbluen digital taas on ollut aina tekemistäni testeistä herkin ja näyttänyy raskaudet kaikkein luotettavimmin ja varhaimmin. Liuskatestit ovat aina näyttäneet mitä sattuu.

Vierailija
35/39 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko 15-vuotias? Kirjoitustyylistäsi voisi päätellä että olet, silloin sun pitäis haaveilla ihan muusta kuin raskautumisesta.

Vierailija
36/39 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo täytyy odotella ja testailla!:) mutta kiva että joku muukin päätynyt tutkimaan viivoja! Ei, en oo 15-vuotias, tuolla nukkuu mun 5-vuotias että eiköhän tässä saa perheenlisäyksestä haaveilla jo ja anteeks jos mun kirjoitustyyli nyt jotakin häiritsee kovin!:D

Vierailija
37/39 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuli keskenmenon jälkeen negatiiviseen vain 2 viivaa eli ei tule aina kolmea.

Vierailija
38/39 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostelenpa vanhempaa ketjua vastatakseni muille kyseistä asiaa pohtiville ja siitä tietoa etsiville.

Viikkonäytöllisessä testissä on sisällä kaksi liuskaa. Toiseen tulee kontrolliviiva aina ja melko tummana sekä viereen viiva milloin minkäkin asteisena. Tämä näkymä on kuin tavallisen raskaustestin positiivinen,mmutta ei ole sitä.

Toiseen liuskaan tulee myös vaihtelevan sävyinen viiva yksinään.

Kun vertaat tuota yksinäistä viivaa ja jos se on vaaleampi kuin tuon kontrolliviivan vieressä oleva viiva niin tulos on : ei raskaana.

Mikäli taas tuo yksinäinen viiva on yhtä tumma tai tummempi kuin tuo kontrolliviivan (liuska missä 2 viivaa on aina) VIEREINEN viiva niin tulos on : raskaana 1-2 viikkoa

Näitä viivoja vertaillen sitten tulos raskauden edetessä kasvaa eli jossakin vaiheessa kaikki viivat olisi yhtä tummia.

Se, että joku purkaa testitikun ei ole mikään moitittava teko mielestäni, kuten jotkut näkee asiakseen helistellä etusormeaan aloittajalle. On vain uteliaisuutta ja spontaaneja ihmisiä ja sitten taas jäyhempiä ja kontrolloivampia ja kaikkea siltä väliltä, mutta annetaan hei kaikkien olla mitä on. Ketään ei vahingoita jos tuonne sisälle kurkistaa ja koneet on aina koneita, tekniikka tekniikkaa. On jollekin käynyt niinkin, että testin sisällä oli pelkkää valkoista eli se oli epäonnistunut ja kyseinen henkilö oli kaiken lisäksi vielä raskaana tietämättään. Tikku näytti tuolloin vain :ei raskaana. Testaaja ei olisi osannut epäillä mitään ellei olisi katsonut testin sisälle.

Tavanomaisempien testejen sisältä taas löytyy samanlainen testiliuska kun mitä halvimmat raskaustestit ovat ilman kuoria.

Eli liuska on se testi ja ne muovit vain kivat päälliset joiden kanssa testin teko on mukavampaa ja onnistuu ilman astiaakin. Jos joku tahtoo nähdä itse sen testiliuskan ja kurkistaa sisälle (jolloin näköalue on laajempi kuin muovikotelon pieni ikkuna. Tämä voi oikeasti huononäköiselle olla hieman hankala tiirata ja joskus se vaaleanpunainen viiva on hankala erottaa kun muovikotelon ikkunan reunat varjostaa ruutua ja jos epäilee näkevänsä viivan niin miksi ei katsoisi paremmin? )niin kenen pepaa se raapii?

Toivottavasti vastauksestani oli digitestin purkajille jotain iloa. :D

Vierailija
39/39 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovulaatiotesti - http://ibright.lv/ovulationfi.htm Ne ovat aina toimineet ihan hyvin. Itseasiassa, kun oon testannu samasta näytteestä puikko- sekä liuskatestillä, saan täysin samanlaiset viivat, joten en ole puikossa ja liuskassa huomannut eroa. Sen takia nyt ostan pelkkiä liuskoja, kun on halvempia.