Ainoa toimiva koronarajoite olisi, että saa käydä vain asuntoaan lähinnä olevassa ruokakaupassa.
Kommentit (32)
Asun isossa kerrostalokorttelissa jossa on pieni lähimarket. Ei taitaisi sen piskuiset valikoimat riittää näin isolle määrälle populaa.
Sitäpaitsi tilavissa automarketeissa voi tehdä ostokset ilman, että täytyy kulkea ahtaissa hyllyväleissä muita väistellen. Vähemmän riskialtista tuo on kuin pieneen lähikauppaan ahtautuminen ja kassalle jonotus isolla porukalla.
Vierailija kirjoitti:
Kotiinkuljetus olisi vielä turvallisempi. Kahden viikon täyspysähdys, käy kyllä mulle. Mutta tarttis saada koko maailma mukaan.
Jonkun pitäis ne ruuat kuitenkin kerätä ja kuljettaa...
Korona on ainakin sen paljastanut, ettei myyjiä ja autokuskeja pidetä edes ihmisinä. Hoitajista puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei sellaisia juurikaan tarvita. Alkoholia en käytä ja tupakkaa en ole koskaan polttanut. Kaikki ruoat tilannut kotiinkuljetuksella verkkokaupasta jo yli kolmen vuoden ajan, paria lähikauppareissua lukuun ottamatta. Ainoa harmi tietysti, että ei aina tiedä millaisia hedelmiä tai vihanneksia kerääjät valitsevat, mutta harvoin ollut valittamista. Ja päiväykset ovat aina olleet vähintään hyvällä tasolla.
Ne kerää sulle parhaat päältä. Aloittavat aikaisin aamulla.
Australiassa olivat pari vuotta tiukissa rajoituksissa. Lopputulos?
Mitä te höpötätte taas? Ihmiset käy joka päivä töissä. Tartunnat tulee lähinnä kouluista ja työpaikoilta. Toki iltamenoista osa myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotiinkuljetus olisi vielä turvallisempi. Kahden viikon täyspysähdys, käy kyllä mulle. Mutta tarttis saada koko maailma mukaan.
Korona on ainakin sen paljastanut, ettei myyjiä ja autokuskeja pidetä edes ihmisinä. Hoitajista puhumattakaan.
"Kukaan ei rakasta sotilasta ennen kuin vihollinen on porteilla."
Eli saisin käydä vain naapuritalon k-lähikaupassa jossa paskakin maksaa kultaa?
Ei se korona tartu sillä matkalla minkä kävelen saleen
No miten sä käyt siellä kaupassa ostoksilla, jos mä en ole töissä sulle niitä hyllyjä täyttämässä? 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just näin. Tässäkin ketjussa puhutaan että korona tarttuu työpaikoilta. No mikä se kauppa, tk, sairaala sitten on myyjille ja hoitajille. Hengailupaikka? Kuskit ajavat yötä myöden tuomassa kauppaan tavaraa ja toimittamassa ihmisten koteihin. Kukaan ei kiitä eikä ole huolissaan.
No kyllä se kauppa pitää saada itse valita... mä ainakaan löydä haluamaani noista lähimpänä olevista pikkukaupoista ja kalliitakin ovat. Mutta voisin pitäytyä käyttämään vain ja ainoastaan valitsemaani citymarkettia seuraavan vuoden ajan.
Toisaalta... mä olen viimeiset 1,5v tilannut kotiin ja/tai mökille enkä mennyt markettiin lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta... mä olen viimeiset 1,5v tilannut kotiin ja/tai mökille enkä mennyt markettiin lainkaan.
Ja toisaalta... Mä olen ollut siellä marketissa koko tän ajan ihan normaalisti töissä. Ekan kevään ja syksyn ilman mitään maskeja. Ja arvaa monta flunssaa? Nolla.
Arvaa montako korontatartuntaa meidän yksikön työporukalla? Nolla.
Arvaa monta työntekijää koko firmassa? Kaks tuhatta.
Arvaatko jo, montako työperäistä koronatartuntaa? Aivan oikein, NOLLA.
Että niin herkästi se tarttuu tämä supervirus tälläisessä tavallisessa asioinnissa.
Se kaverin naamalle huutaminen kaljakuppilassa onkin sitten toinen juttu.
Ongelma vaan siinä että ne maskit ei oikeasti estä juuri mitään.
Lähinnä luo turvallisuuden tunnetta, mutta todellinen hyöty on aika mitätön.