Katsokaa Yle Areenasta maanantain (29.11.) A-studion KOHUJAKSO.
En kerro tässä siitä tarkemmin, koska oli sen verran kontroveriaali aihe ja ainakin eilen tämä keskustelu poistettiin koko ajan. Tuo A- studio on tänään tiistaina (30.11) myös televisiossa TV1:llä klo 15.55. uusintana.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelin kyllä vähän, miten pokkana esitellään urheilullisen ja perusterveen ihmisen perikuvana joku, jonka ihosta jo pelkästään näkee että on vähintäänkin kova tupakanpolttaja ja luultavasti jokin muukin maistuu reippaasti.
En voinut mikäkään välttyä tältä huomiolta.
....mutta hyvä, että on selvinnyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelin kyllä vähän, miten pokkana esitellään urheilullisen ja perusterveen ihmisen perikuvana joku, jonka ihosta jo pelkästään näkee että on vähintäänkin kova tupakanpolttaja ja luultavasti jokin muukin maistuu reippaasti.
Jaa että kun tehohoidon jäljiltä ei näytä ihan huippukuntoiselta niin sehän on sitten todiste jostain tupakoinnista tms?
Mahtavaa tää piikkivastustajien propagandalogiikka.
Kyllähän sitä nyt sairaat ihmiset näyttävät sairaalta, ei sitä kukaan kiistä. Puhe oli ihon kunnosta: sairas parikymppinen näyttää yleensä sairaalta parikymppiseltä, eikä sairaalta viisikymppiseltä. Eikä 50+ vielä yleensä näytä yleisilmeeltään vanhukselta. Hampaatkin taitaa olla useimmilla vielä omat.
Ei siihen mitään piikinvastustuspropagandaa tarvita, ihmettelen vain, eikö tuo pätkä käänny vähän itseään vastaan, jos ihmiset miettivät, että eikö parempaa esimerkkiä löytynyt.
Mies itse kyllä minun mielestäni ansaitsee hoitonsa, on sitten elänyt miten tahansa, joten siitä ei ole kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tämä toimi. Yleä luotettavana pitävät eivät näe tuota mitenkään kuohuttavana ja ne jotka voisivat pitää, eivät katso Yleä, koska se on heidän mielestään roskaa.
Ei niin, mutta kun jättää kertomatta mitä kohahduttavaa siellä on, niin joku saattaisi ehkä käydä katsomassakin. Tosin kaikilla ei ehkä ole riittäviä älyllisiä resursseja Yle Areenan käyttämiseen tai tuon jakson hakemiseen edes googlettamalla....
ap
Ei tuo toimi koska suurin osa järkevistä on niin allergisia klikkiotsikoille että jättävät katsomatta silkan hölmön otsikointisi vuoksi. Eli kerro aihe tai unohda koko juttu.
Mutta en minä järkeviä tavoitellutkaan: suurin osa vauva.fi:n käyttäjistä on tunnetusti hölmöjä : D Tulithan sinäkin tänne kommentoimaan tätä ja minä tein tämän aloituksen tänne, eli hölmöjä ollaan molemmat XD
ap
ap
Vierailija kirjoitti:
So? Olen itse ollut teholla luu aukinaisesta jalasta törröttäen ja käynyt katsomassa autokolarissa teloutunutta eksääni teholla. Mikä siinä on niin kamalaa? Hyvää hoitoa antavat.
Mutta siinäpä se ongelma nyt juuri onkin, kun tuota hyvää hoitoa ei ylikuormituksen vuoksi meinaa riittää kaikille. Ottakaa rokotteet ja/tai ainakin noudattakaa suosituksia maskista, turvaväleistä ja hygieniasta.
ap
Juu-u selvästi perusterve ja hyväkuntoinen, itsestään huolta pitävä tapaus. :D Kyllä ne alkaa jo epätoivoisiin keinoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko ollut itse teholla? Olen nähnyt kuinka nuori aikuinen muuttuu huonon näköiseksi parin teho-osastolla vietetyn päivän jälkeen. En tiedä kyseisen henkilön tupakoinnista tai muusta, mutta kuihtuminen ja ihon vetäytyminen voi johtua myös sairaudesta. Ja kun ikää on yli 50 niin alkaa se näkyä naamasta ilman koronaa ja tehohoitoakin.
Tupakointihan ei itseasiassa ole koronan kohdalla niin paha synti kuin aluksi ajateltiin. Huonompi homma silti., en minä sitä.
Kyllä minä olen ihan tarpeeksi sairaita nähnyt, kuolemansairaitakin. Ja olen myös nähnyt tarpeeksi tupakoitsijoita ja alkoholin suurkuluttajia tunnistaakseni yleensä ne tunnusmerkit ihmisten ulkonäöstä, ja niiden pohjalta vain ihmettelin. Pelkkää kuihtumista en suinkaan tarkoita. Ja näyttäväthän esimerkiksi maratonin harrastajatkin usein vähän "kuihtuneilta" jo hyvin nuorena, en tarkoita sitäkään.
Pahoittelen, jos olen väärässä tästä miehestä. Enhän minä häntä tunne. Kenties hän tosiaan on terveiden elämäntapojen perikuva.
Tungit tätäaloitusta tänne jo eilen. Ja ysyn edelleen, että miksi influenssan takia tehohoitoon joutuneiden tapauksia ei retostella telkkarissa? Miksi he eivät pääse A-studioon? Sopii miettiä, että mikä tämänkin jutun motiivi on.
Vierailija kirjoitti:
Tungit tätäaloitusta tänne jo eilen. Ja ysyn edelleen, että miksi influenssan takia tehohoitoon joutuneiden tapauksia ei retostella telkkarissa? Miksi he eivät pääse A-studioon? Sopii miettiä, että mikä tämänkin jutun motiivi on.
Korona on ihan eri juttu kuin influenssa. Influessaa vastaan ei olla käyty samanlaisin rajoitustoimiin kuin koronaan eli jos koronaa ei rajoitettaisi, niin meilläkin se leviäisi niin kuin on monessa muussa maassa levinnyt.
Vierailija kirjoitti:
Influenssan takia ei tehohoitopaikat ole lopussa eikä leikkauksia ole influenssan takia jouduttu siirtämään. Nyt on tehohoitopaikat täynnä, jos et sitä vielä ole älynnyt.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vitut katson sellaista mielensaastetta kuin yle.
Et uskalla katsoa totuutta. Olet peloissasi ja yrität piiloutua tosiasioilta. Ota uniriepu ja mene sen alle piiloon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa että kun tehohoidon jäljiltä ei näytä ihan huippukuntoiselta niin sehän on sitten todiste jostain tupakoinnista tms?
Kyllähän sitä nyt sairaat ihmiset näyttävät sairaalta, ei sitä kukaan kiistä. Puhe oli ihon kunnosta: sairas parikymppinen näyttää yleensä sairaalta parikymppiseltä, eikä sairaalta viisikymppiseltä. Eikä 50+ vielä yleensä näytä yleisilmeeltään vanhukselta. Hampaatkin taitaa olla useimmilla vielä omat.
Ei siihen mitään piikinvastustuspropagandaa tarvita, ihmettelen vain, eikö tuo pätkä käänny vähän itseään vastaan, jos ihmiset miettivät, että eikö parempaa esimerkkiä löytynyt.
Mies itse kyllä minun mielestäni ansaitsee hoitonsa, on sitten elänyt miten tahansa, joten siitä ei ole kyse.
On se hyvä että sinulla on noinkin loistavat diagnoosisilmät eli kykenet 100% varmasti diagnosoimaan ihmisen telkkariruudusta, jopa ilman mitään lääketieteellistä koulutusta. Edes lääkärit ei noin hyvään tarkkuuteen pysty vaikka tapaisivat potilaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se hyvä että sinulla on noinkin loistavat diagnoosisilmät eli kykenet 100% varmasti diagnosoimaan ihmisen telkkariruudusta, jopa ilman mitään lääketieteellistä koulutusta. Edes lääkärit ei noin hyvään tarkkuuteen pysty vaikka tapaisivat potilaan.
No eihän tässä nyt diagnoosista ole kyse - oletan, ettei kyseisen potilaan hoitoa sentään suunnitella satunnaisten nettikommenttien perusteella.
Ihan vain ihmettelystä oli kyse. Mutta jos mies oli sinun mielestäsi samaistuttava hahmo rokottamattomille perusterveille nuorukaisille, joita yritetään suostutella ottamaan rokote, niin ei siinä sitten mitään. Kiva jos toimii.
Suomen uutisointityylillä tuo oli ehkäpä uutta, mutta muualla maailmalla koronauutisoinnissa on näytetty paljon enemmän synkempää uutiskuvitusta koko ajan. Toisaalta rokotevastaisuutta ilmenee maailmanlaajuisesti, joten en tiedä onko tuolla lopulta mitään merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän tässä nyt diagnoosista ole kyse - oletan, ettei kyseisen potilaan hoitoa sentään suunnitella satunnaisten nettikommenttien perusteella.
Ihan vain ihmettelystä oli kyse. Mutta jos mies oli sinun mielestäsi samaistuttava hahmo rokottamattomille perusterveille nuorukaisille, joita yritetään suostutella ottamaan rokote, niin ei siinä sitten mitään. Kiva jos toimii.
Älä jaksa, et ihmettele vaan väität ja luultavasti olet palstalla majailevia moskovan spämmiporukoita.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa katsoa, jos uskaltaa.
Niinpä.
Tuo tyyppi ketä tuossa näytettiin ei varmasti ollut missään hyvässä kunnossa ennen koronaa kaan. Sen näkee heti että tuo oli jo aiemmin ihan loppu. Kertoi itse että on syrjäytynyt jne... Finaalissa tuo olisi ilaman tartuntaa kin.
So? Olen itse ollut teholla luu aukinaisesta jalasta törröttäen ja käynyt katsomassa autokolarissa teloutunutta eksääni teholla. Mikä siinä on niin kamalaa? Hyvää hoitoa antavat.