Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko minulla jonkinlainen hahmotushäiriö?

Vierailija
26.02.2015 |

Opiskelen tällähetkellä lähihoitajaksi ja on alkanut ahdistaa kun harjoitustunneilla tuntuu etten osaa mitään. Huomasin sen mm. Taas tänään kun harjoittelimme injektioita. Minulla oli suuria vaikeuksia esim. Saada suolaliuos ruiskuun ja itse injektion antaminen parilleni. Vaikka opettaja näytti aluksi mallia ja taululla oli esimerkkikuvia. Se vain tuntui ylivoimaisen vaikealta hahmottaa. Ja varsinkin sitten kun opettaja tuli katsomaan kun annoin injektion, iski kauhea paniikki ja tuli virheitä.

Tämä on oikeasti alkanut ahdistaa. Jostain kumman syystä pelkään epäonnistumista todella paljon ja muutenkin en ymmärrä mistä tämä johtuu. Minun on vaan todella vaikea hahmottaa esim. Kuvia ja varsinkin jos joku katsoo vierestä kun teen jotain harjoitustunnilla, tunnen itseni tosi epävarmaksi.

Edellisessä työssäoppimisessa minulle toitotettiin monta krt että ei pidä pelätä epäonnistumista. Tällöin työskentelin kehitysvammaisten parissa.

Nautin kyllä ihmisten auttamisesta ja haluan työskennellä tällä alalla mutta on alkanut tuntua onko minusta oikeasti tälle alalle... tuo jonkinlainen hahmotushäiriö vaikuttaa työhön niin paljon, samoin kun se jatkuva epävarmuus.

Onko kenelläkään samanlaisia kokemuksia tai antaa vinkkejä tms? Oon oikeesti epätoivonen :(

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta kerran neuvolassa oli samantapainen sijainen. Se sähläsi kaikkien asioiden kanssa. Jopa rikkoi rokoteampullin omissa käsissään. Lapsi ei ollut osallisena rikkoontumiseen. Rokote siis valui hänen käsilleen siitä ampullista, kun se oli mennyt rikki. Otti tietty uuden sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla