Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedätkö eläkkeesi?

Vierailija
30.11.2021 |

Oletko tietoinen paljonko saat eläkettä?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän paljonko tällainen nuori työtä tekevä ihminen tulee saamaan eläkettä yhteiskunnalta - käytännöllisesti katsoen en yhtään.

Omiin säästöihin aion turvautua.

Vierailija
2/18 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

214 € kuussa. Vielä on aikaa kehitellä jotain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tarkalleen. 2076€ saan tk eläkettä bruttona

Vierailija
4/18 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

214 € kuussa. Vielä on aikaa kehitellä jotain.

Elämä on valintoja.

Vierailija
5/18 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jatkan samalla palkalla eläkeikään saakka, saan n 2100€ eläkettä - farmaseutti.

Vierailija
6/18 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 900€ tällä hetkellä kertymä.

n. 1400€ tulee olemaan eläkkeeni jos:

1. ehdot pysyvät nykyisellään

2. pystyn harjoittamaan ammattiani niin, että maksan nykyisiä eläkemaksujani työelämäni loppuun asti.

Vierailija
7/18 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Tässä on kuitenkin vuosia vielä jäljellä ennen eläkeikää, joten vaikka mitä voi tapahtua. Sama pätee suurimmalle osalle henkilöistä että ette todellakaan TIEDÄ eläkettänne tässä vaiheessa. Voitte tietää jonkun ARVION eläkkeestä, tai nykyisen kertymän mutta eläkettä ette tiedä.

Vierailija
8/18 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tiedän. Vajaa kolme vuotta eläkkeelle ja kymppien tarkkuudella tiedän. Se vielä pikkuisen kasvaa siitä mitä tällä hetkellä on tullut kerättyä.

Ellei Kokoomus ja Persut pääse valtaan ja pilaa ansaitsemaani eläkettä. Haluaisin saada sen, mitä olen onnistunut vuosikymmenten aikana keräämään pienestä palkastani.

Ei ole ollut mahdollista säästää osakkeisiin joilla saisin matalasti verotettua tai jopa verottamatonta tuottoa, joihin hyväpalkkaiset ovat pystyneet.

Vierailija
9/18 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tiedän. Vajaa kolme vuotta eläkkeelle ja kymppien tarkkuudella tiedän. Se vielä pikkuisen kasvaa siitä mitä tällä hetkellä on tullut kerättyä.

Ellei Kokoomus ja Persut pääse valtaan ja pilaa ansaitsemaani eläkettä. Haluaisin saada sen, mitä olen onnistunut vuosikymmenten aikana keräämään pienestä palkastani.

Ei ole ollut mahdollista säästää osakkeisiin joilla saisin matalasti verotettua tai jopa verottamatonta tuottoa, joihin hyväpalkkaiset ovat pystyneet.

pääomaverotus ei ole matalasti verotettua, EIKÄ Suomessa saa senttiäkään verotonta pääomatuloa koskaan.

Vierailija
10/18 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu siitä, miten eläke muuttuu täyttäessäni 65-vuotta. Siirryn työkyvyttömyyseläkkeeltä vanhuuseläkkeelle. Nyt saan siis täyttä takuueläkettä, kansaneläke plus takuueläke. 80-luvulta alkaen sain ensin pelkkää kansaneläkettä. Ei siinä sen kummempia tietämisiä tarvita. On tietysti mahdollista, ettei tulevaisuudessa enää kyetä pitämään samanlaista eläketasoa kuin nykyään.

Vierailija
11/18 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämänhetkisen tilanteen, eihän kukaan voi nähdä vuosien, vuosikymmenten päähän.

Epävarmassa tilanteessa elämme.

Vierailija
12/18 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se riippuu siitä, miten eläke muuttuu täyttäessäni 65-vuotta. Siirryn työkyvyttömyyseläkkeeltä vanhuuseläkkeelle. Nyt saan siis täyttä takuueläkettä, kansaneläke plus takuueläke. 80-luvulta alkaen sain ensin pelkkää kansaneläkettä. Ei siinä sen kummempia tietämisiä tarvita. On tietysti mahdollista, ettei tulevaisuudessa enää kyetä pitämään samanlaista eläketasoa kuin nykyään.

Oletko ollut koko aikuisikäsi eläkkeellä?

Vierailija
13/18 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tulossa vissiin noin 500€/kk, jos nyt lopettaisin työnteon. Eli ehdin hädin tuskin hankkia takuueläkkeen verran. En käykään töissä eläkettä tienatakseni vaan sosiaalisista syistä.

Minun ei tarvitse elämässäni onneksi eläkkeeseen turvautua, mulla on samaan aikaan noin 50 000€:n pääomatulot vuodessa. Jatkossa saattaa olla isommatkin.

Vierailija
14/18 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Punikit siellä eläkevakuutusyhtiöiden hallituksissa huseeraa ja toveri Rinne ehti ennen potkujaan ehdottamaan jotain Kojamo-2 tyyppistä ratkaisua, jolloin eläkevakuutusyhtiöiden valtava varallisuus olisi muuttunut toverimiljonäärien omaisuudeksi.

Vierailija
15/18 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ollut koko aikuisikäsi eläkkeellä?

Kyllä, 16-vuotiaasta lähtien.

Vierailija
16/18 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän,olen syksyllä jäänyt eläkkeelle.

Vierailija
17/18 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, se on liian pieni numeroina

Vierailija