Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palkanlaskijan palkka

Vierailija
30.11.2021 |

Olenko tulkinnut tessiä oikein, että palkanlaskijalla ja kirjanpitäjällä on vallan surkea palkka! Siis liikutaan 1800-1900 euron bruttotuloissa?!

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korkeintaan jonkun harkka vuoden voi tehdä noin huonolla jos pääsee opettavaan paikkaan

Saako joku amk-opintojen harjoittelusta nykyään palkkaa?

Palkattomia tuntuvat harjoittelut nykyään olevan.

Vierailija
22/34 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korkeintaan jonkun harkka vuoden voi tehdä noin huonolla jos pääsee opettavaan paikkaan

Tässä ketjussa on kyse merkonomin palkasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Vierailija
24/34 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämänhetkinen palkka 3200, kokemusta palkanlaskijan hommista 7 vuotta.

Olen tilitoimistossa töissä, meillä palkkahaarukka kokemuksesta riippuen 2300-3500. Aiemmin olin ison konsernin omassa palkanlaskennassa, palkka tuolloin 2350.

Vierailija
25/34 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hitto! Pitääkin vaihtaa alaa parturi-kampaajasta (brutto 2011€/kk) merkonomiin!

Vierailija
26/34 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen palkanlaskijana 3500€ kuukausipalkalla ja tiedän useita 3800-4000€ tienaavia. Äärimmäisen aikataulusidonnainen työ, jossa on oikeastaan aina kiire. Tulorekisterin myötä moni asia on muuttunut - eikä pelkästään parempaan suuntaan.

Vierailija
27/34 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kirjanpitäjä isossa tilitoimistossa. Kokemusta näistä töistä on noin viisi vuotta. Palkkani on 3000 e / kk.

Vierailija
28/34 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkanlaskijoilla keskimäärin huonommat palkat kuin kirjanpitäjillä. Mielestäni palkanlaskijat ovat alipalkattuja työn vaatimustasoon nähden. Tilinpäätöstaitoinen kirjanpitäjä saa pääkaupunkiseudulla yksityisellä helposti 4000€ kuukaudessa.

Vierailija
29/34 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä ketään joka olisi juuri aloittanut alalla?

Kaverilla 2300 e aloituspalkka isossa tilitoimistossa palkanlaskennassa, aloitti elo- tai syyskuussa. Aiempaa kokemusta ei ollut, vaihtoi toisista tehtävistä.

Mulla on sama juttu.

Vierailija
30/34 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa on kyse merkonomin palkasta.

Ei aloituksessa ollut rajattu aihetta koskemaan vain merkonomin palkkaan. Puhuttiin yleisesti vain yleisesti palkanlaskija ja kirjanpitäjän palkasta. Äläpä lisäile omia ehtojasi kesken kaiken.

Vierailija
31/34 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei pitäisi olla noin huono. Olen yksityisessä firmassa laskuttajana eikä minulla ole siihen minkään valtakunnan koulutusta ja silti palkkani on 2300 euroa bruttona.

Vierailija
32/34 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä alalla varmaan on houkuttimena mahdollisuus edetä taloushallinnon tehtävissä?

Muilla matalapalkka-aloilla tällaista useinkaan ei ole.

Mihin taloushallinnon tehtävissä voi edetä, jos henkilöllä ei ole koulutusta? Jos haluaa edetä, niin mitä koulutuksia kannattaisi mahdollisesti käydä?

Vierailija
33/34 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituspalkka pienessä tilitoimistossa 10v sitten oli 2500€/kk. Palkanlaskennasta oli kyllä jonkin verran kokemusta, eli olin laskenut pieniä palkkoja muutaman vuoden muiden hallinnosten töiden ohella. Olin välissä perhevapailla 5 vuotta tehden lomatuurauksia ja vähän osa-aikatyötä, kun palasin vapailta töihin, oli palkka 3500€ ja tällä hetkellä just yli 3900€. Pht:n suoritin perhevapaiden aikana, joten se myös näkyy palkkakehityksessä.

Hyvistä palkanlaskijoista on jatkuva pula ja hyville myös maksetaan. Meillä kokematonkin sai alkupalkkana pari vuotta sitten 2700€. Kokeneempien palkat lienee 3400-3900€ välillä. Pk-seudulla palkat selkeästi korkeammat kuin muualla Suomessa, mutta mitä olen aiheesta kollegoiden kanssa jutellut, ei juuri kukaan kokeneempi tee töitä tes:n palkalla. Alkupalkka vielä voi ollakin tes:n mukainen.

Vierailija
34/34 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupesin makustelemaan tuota "palkanlaskija".nimikettä. Mitä jos se olisi henkilö, joka työkseen laskee = alentaa palkkoja? Minkä enemmän saisi alennettua, sen  kovempi provikka.

Moni työnantaja varmaan tykkäisi...