Vaikeat ajat, miehen pettäminen, mahdollinen ero, ahdistus...
Meidän perheeseen kuuluu minun ja mieheni lisäksi 4 lasta (1,5v, 5v kaksoset ja 10v). Miehen kanssa ollaan oltu yhdessä 18v ja on selvitty monenlaisista vastoinkäymisistä ym, mutta nyt tämä reilu 2v on ollut jotain aivan kamalaa.
Reilu 2v sitten äidilläni todettiin syöpä, jolle ei voitu tehdä mitään ja äitini jaksoi taistella syöpää vastaan vuoden verran. Meidän nuorimmaisen syntymän jälkeen minulla todettiin olevan syöpä rinnassa ja että se on levinnyt myös muualle. Jouduin tuon takia leikkaukseen ja leikkauksen jälkeen olin sairaalassa hoidossa. Sain muutama kuukausi sitten terveen paperit, mutta silti edelleen pelottaa, että jossain vaiheessa syöpä uusii. Sairauteni takia menetin lähes kokonaan meidän nuorimmaisen ensimmäisen vuoden, en muista siitä juurikaan mitään.
Mies on siis pääsääntöisesti hoitanut lapset nuorimman synnyttyä, koska minä en sairauteni ja hoitojen takia ole siihen kyennyt. Välillä lapset on siis kyllä ollut appivanhemmilla tai isälläni hoidossa Tämän lisäksi mies on ollut minulle erittäin suuri tuki, en tiedä miten olisin jaksanut ilman häntä.
Tästä on nyt noin 6kk aikaa, kun mies kertoi pettäneensä minua. Oli kuulemma vain yksi kerta, joka ei merkinnyt hälle mitään. Tuo oli tapahtunut sillon, kun näytti siltä, että minä en todennäköisesti selviäisi ja mies oli ollut baarissa kaveriensa kanssa. Olen aina ajatellut niin, että jos mies pettää, niin en kyllä pysty sitä antamaan anteeksi ja että se on sitten sen suhteen loppu. Mies ei välttämättä olisi kertonut tuota minulle, mutta kun ihmettelin useaan otteeseen miehen outoa käytöstä, josta itselleni tuli tunne, että hän salaa jotain. Niin lopulta hän kertoi. Vannoi myös, ettei se tule ikinä toistumaan ja että tekisi mitä tahansa, jotta saisi sen tekemättömäksi. En vaan tiedä mitä uskoa tai pystynkö enää ikinä luottamaan mieheen? Palaako suhteemme koskaan enää entiselleen?
Mies on siis kyllä tunnustuksensa jälkeen tehnyt kaikkensa, jotta minulla olisi hyvä olla ym, mutta koko ajan tuntuu siltä, etten vaan kykene antamaan anteeksi saati luottamaan. Toisaalta onhan 6kk suhteellisen lyhyt aika, varsinkin, kun tässä on tapahtunut paljon muutakin. Lasten takia en ole ainakaan vielä halunnut miehen muuttavan pois, toisaalta kaikesta huolimatta rakastan miestäni ja jo pelkkä ajatus erosta tuntuu kamalalta ja melkeinpä mahdottomalta. Mutta yhteiselon jatkaminenkin tuntuu kyllä aika vaikealta, jos se on tätä, etten koskaan pysty luottamaan täysin ja epäilen aina puhuuko mies totta...
Kommentit (26)
Menkää terapiaan, puhukaa, koita ymmärtää ja unohtaa.
Meillä on ollut lähes samanlainen tilanne ja välillä luottamuspula on suurikin. Mutta silti, jos tahdotte rakastaa, niin selviätte tuosta, koska olette selvinneet isommistakin ongelmista. Voimia!
Mieheni on siis todellakin ollut se vahva osapuoli ja minun suurin tukeni. Tästä olen hyvin kiitollinen miehelleni ja niin kun joku täälläkin sanoi, niin itsestäkin toisaalta tuntuu, että kaiken muun rinnalla miehen syrjähyppy on pikkujuttu, jonka takia ei kannata erota. Kuitenkin toisaalta mielessä pyörii, että miks just sillon, kun luultiin, etten selviä. Alkoholi ja järkytys varmaankin vaikuttivat tuohon, ehkä, en tiedä.
Ero toisi varmasti lapsille lisää ahdistusta, pelkoa ym, kun nytkin vielä aika ajoin oireilevat aiemmista tapahtumista. Enkä siis todellakaan halua lapsille aiheuttaa turhaa kärsimystä, jos vaan jotenkin saatais vielä liittomme toimimaan. Ehkäpä aika ja terapia auttais.
Tiedän siis kyllä, ettei kaikki miehet varmasti käyttäytyisi samoin vastaavassa tilanteessa, siis hoitaisi lapsia, kotia, olisi tukena...
ap
Voin omalla elämänkokemuksellani sanoa, että mieheesi on saattanut iskeä kuolemanpelko ja sinun menettämisesi pelko. Silloin saattaa tehdä jotain jälkeenpäin ajateltuna järjetöntä. Antaisin miehelle vielä mahdollisuuden. Pidä itsestäsi huolta. Syö terveellisesti ja asu terveellisessä talossa, sillä pääsee jo pitkälle. Kaikkea hyvää.
Unohda se. Miehet ei pysty käsittelemään vaimon sairautta. Ne tarvitsee olkapään. Hyvä tuuri on, että se oli vaan kerran hoito eikä ihan suhde. Naiset pystyvät puhumaan. Harvemmin ne vastaavassa tilanteessa pettää. Siksi se tuntuu pahalle.
Armoa ja anteeksiantoa nyt katuvalle miehellesi! Kukaan ei ole täydellinen.
Minusta on aika kamalaa, että mies on ajatellut menettävänsä sinut, joten pani jotain toista naista. Mikä logiikka?