Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aion pitää huomenna omaa lomaa töistä, siis pinnata.

Vierailija
26.02.2015 |

Olen 42v lapseton nainen. En ole ollut 4 vuoteen päivääkään pois töistä sairauden (tai minkään muunkaan syyn) takia työhön liittyviä koulutuksia lukuunottamatta. Viimeisen 10 vuoden aikana olen ollut töistä pois sairastumisen takia 7 päivää.

Huomenna aion soittaa aamulla pomolle, että olen vatsataudissa enkä pääse töihin. Makaan hyvällä omallatunnolla kotona, katson tallennettuja sarjoja, luen kirjoja, surffailen netissä jne. Kävin jo tänään hakemassa herkkuja huomiselle.

80% työkavereistani on lapsiperheiden äitejä, jotka ovat _koko ajan_ pois töistä joko oman tai lapsen sairauden takia. En suostu tuntemaan huonoa omaatuntoa tästä yhdestä luvattomasta, mutta palkallisesta poissaolosta. Meillä saa siis olla 3 päivää pois omalla ilmoituksella.

Kivittäkää :)

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma loma pidetty! Olipa ihanan rentouttava päivä! Soitin työpaikalle jo ennen kahdeksaa, sanoin olevani kipeä ja puhelun päätteeksi painuin takaisin peiton alle. Nousin kymmenen maissa, söin pitkän kaavan mukaan aamiaista ja vietin koko päivän vain kotona nyhjäten ja herkkuja syöden. Ihanaa!

Joku epäili, etten pysty rentoutumaan koska tiedän tekeväni väärin, mutta niin ei tosiaankaan käynyt. Nyt on virtaa taas aivan uudella tavalla ja maanantaina hyvillä mielin töihin :)

Ap

Vierailija
2/7 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä vaan! Mä teen samaa 2-3 kertaa vuodessa. En ole koskaan sairaana, joten pidän 1-2 päivää "sairaslomaa" silloin tällöin. Välillä "sairastan" perjantain, välillä tiistain ja keskiviikon. Rentouttavaa sairaspäivää :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks pitäisi kivittää? Toihan on sun oma valinta. Jokainen vähänkin järkevä on joka vuosi pois ns. sallitun määrän eli niin pitkään, ettei putoa Kelan päivärahalle. Täyttää palkkaahan voi saikulla saada työsuhteen pituuden perusteella jopa puoli vuotta. On idioottimaista ellei käytä lain itselleen suomaa tilaisuutta olla pois töistä. ja tämä koskee lapsellisia ja lapsettomia.

Vierailija
4/7 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet noin tunnollinen kuin kerrot olevasi, niin et kykene olemaan poissa töistä ja löhöillä sohvalla 'hyvällä omallatunnolla'.

Olen kerran tehnyt niin, että olin puolivillaisella syyllä pois töistä ja voi että se hiersi mieltä koko ajan. Olen aivan liian tunnollinen voidakseni olla poissa syyttä 'hyvällä omallatunnolla'.

Vierailija
5/7 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sä oot näitä marttyrejä jotka leuhkii vähillä poissaoloillaan ja joka istuu sairaana töissä valittaen kuinka kurja olo on...
Luulet varmaan olevasi helvetin fiksu. Tiedänpähän käräyttää sut heti pomolle huomenna.
Luuseri oot.

Vierailija
6/7 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti tunnusti aikanaan, että oli joskus pois töistä ja vaan nautti kun sai olla yksin kotona!

Vierailija
7/7 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole töissä koskaan puolikuntoisena, sillä en vaan yksinkertaisesti sairastu! Lisäksi mä tykkään työstäni tosi paljon. Tänä aamuna töihin ajaessani iski kuitenkin totaalinen kyllästyminen ja päätin saman tien että olen huomenna pois.

Poissaolon en usko vaivaavan, en mä niin korvaamaton työpaikallani ole :)

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi