Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä kilpirauhasarvoista?

Vierailija
29.11.2021 |

Mahdollista vajaatoimintaa selvitellään.
31.5.2021
TSH 3,59 viite 0,5-4
T4V 15 viite 10-21

29.11.2021
TSH 3,95 viite 0,5-4
T4V 14 viite 10-21

Oireita on vaikka mitä enkä osaa enää sanoa mikä on normaali ja mikä ei. Tätä jatkunut nyt jo vuosia ja vasta tänä vuonna suostuttu nuo mittaamaan. Olen niin väsynyt tähän olotilaan etten tiedä miten selviän läpi talven jos mitään syytä tähän oloon löydy. Pakko välillä ottaa saikkua kun ei vaan jaksa eikä ajatus kulje.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä että suvussa erinäisiä kilpirauhasongelmia, myös lisäkilpirsuhasissa.

Ap

Vierailija
2/18 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ne noilla arvoilla tyroksiinia anna, varsinkaan jos ei selkeitä oireita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei taida tulla diagnoosia. Entä ferritiini?

Vierailija
4/18 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahoin pelkään niin ettei koelääkitystä tule. Mietin vaan että kuinka huonoon kuntoon pitää mennä että joku ottaisi asiakseen tutkia oireita tarkemmin. Tällä menolla olen kohta työkyvytön.

Ap

Vierailija
5/18 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma tshni oli hiukan korkeampi ja (jos enväärin muista), niin t4 oli 9.  Oireet olivat rajut ja siksi selvittelyä jatkettiin radiologilla, sieltä sitten vahvistui syitä, joita en tässä enempää avaa, jonka vuoksi aloitettiin vajaatoimintalääkitys. Oma sukutausta myös vaikutti lääkityksen aloittamiseen. Luoa lääkäriisi, jos et voi elää oireiden kanssa normaalia elämää, muista tuoda se esille siellä lääkärin vastaaotolla.

Vierailija
6/18 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ei taida tulla diagnoosia. Entä ferritiini?

Ei ole mitattu nyt. Joskus vuosi sitten mitattu ja oli muistaakseni 19. Rautaa käskettiin syömään, mutta olen kahlannut läpi monen monta valmistetta ja kaikista tulee järkyt sivuoireet. Myös vaikka ottaisi joka toinen päivä. Kerroin tämän lääkärillekin, mutta ei kommentoinut mitenkään. Käski vaan jatkaa. Monta kertaa jouduin olemaan töistä pois kun en vaan päässyt pois vessasta.

Ap

Vierailija
7/18 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuo vajaatoimintaa. Tarvitsisit ehdottomasti lääkityksen. Kerro olostasi lääkärille ja sano ettet koe olevasi työkuntoinen ja haluaisit kokeilla pientä annosta Tyroksiinia. Raudasta, oletko kokeillut Obsidan merkkiä? Sitä itse siedän.

Vierailija
8/18 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

oma tshni oli hiukan korkeampi ja (jos enväärin muista), niin t4 oli 9.  Oireet olivat rajut ja siksi selvittelyä jatkettiin radiologilla, sieltä sitten vahvistui syitä, joita en tässä enempää avaa, jonka vuoksi aloitettiin vajaatoimintalääkitys. Oma sukutausta myös vaikutti lääkityksen aloittamiseen. Luoa lääkäriisi, jos et voi elää oireiden kanssa normaalia elämää, muista tuoda se esille siellä lääkärin vastaaotolla.

En luota kohta mihinkään lääkäriin kun tätä olotilaa olen nyt yrittänyt selvittää useamman lääkärin kanssa. Lopputulos ”ei sulla ole mitään vikaa kun nää arvotkin on ihan hyvät”. Kun kysyin, että mikä voisi aiheuttaa tän huonon olon, niin vastaus on ollut ”en tiedä” ja asia on ollut sillä käsitelty. Ei seurantaa, ei lisätutkimuksia, ei mitään.

Ap

Vierailija
9/18 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tuo vajaatoimintaa. Tarvitsisit ehdottomasti lääkityksen. Kerro olostasi lääkärille ja sano ettet koe olevasi työkuntoinen ja haluaisit kokeilla pientä annosta Tyroksiinia. Raudasta, oletko kokeillut Obsidan merkkiä? Sitä itse siedän.

On kokeiltu, ihan kaameet vatsakivut tuli. Kokeiltu myös Retafer, Ferrodan jne. En edes muista kaikkia merkkejä. Maksaruokia en vaan pysty syömään, tulee oksennus saman tien.

Ap

Vierailija
10/18 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahoin pelkään niin ettei koelääkitystä tule. Mietin vaan että kuinka huonoon kuntoon pitää mennä että joku ottaisi asiakseen tutkia oireita tarkemmin. Tällä menolla olen kohta työkyvytön.

Ap

Ei thyroxinia saa syödä, jos kilppari toimii. Se lakkaa satavarmasti toimimasta, jos alat syödä hormonia purkista.

Vierailija
11/18 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni TSH oli 6.1, kun Thyroxin-lääkitys aloitettiin kymmenen vuotta sitten. (T4V-arvoa en valitettavasti enää muista.)

Monet oireet poistuivat vähitellen Thyroxinin käyttämisen myötä. Oma lääkärini sanoi, että hänellä itsellään on kilpirauhasen vajaatoiminta, joten varmaan siksikin hän osasi ottaa oireeni todesta.

Vierailija
12/18 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä ne sun oireet on, et mainitse yhtään oiretta avauksessa.

Vierailija
13/18 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kilpirauhassairaudet ovat sairauksia siinä missä esim syöpä ja moni muu. Ei syöpäänkään ole koelääkitystä, jos ei ole syöpää.

Perehdys siihen, mitä kilpirauhasen liikatoiminta ja aiheeton lääkitys aiheuttaa. Tulet yllättymään mm. siitä miten nopeasti osteoporoosi alkaa.

Omat arvoni ovat lähellä omiasi ja olen lääkityksellä ollut yli 20 vuotta. Viimeisimmät arvot 3.6 ja 14. Lääkityksellä arvojen kuuluisi olla alle tämän, mutta minkäänlaista oiretta ei ole, joten olen tyytyväinen.

Vierailija
14/18 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain noilla arvoilla lääkityksen. Voin hyvin, kun tsh on 1-2 välillä.

Vierailija
15/18 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan ala antaa mitään lääkityssuosituksia, jos et edes avaa mitä oireita sulla on.

Vierailija
16/18 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä ainakaan ala antaa mitään lääkityssuosituksia, jos et edes avaa mitä oireita sulla on.

14 vastaa:

Minä menin lääkäriin rytmihäiriöiden vuoksi. Silloin tutkittiin kaikki. Ja sain thyroxinin.

Vierailija
17/18 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n labratulokset ovat täysin viitearvojen puitteissa. Ei niiden perusteella mitään lääkitystä aloiteta.

Onko muita ongelmia? Ylipaino? Hidastunut suolen toiminta? Unettomuus?

Vierailija
18/18 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mulla oli TSH yli 8, sain juuri lääkityksen. Ihmettelin kun en päässyt enää sängystä ylös. Meillä suvussa kilpparin vajaatoimintaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän