Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Somesta poistuminen

Vierailija
29.11.2021 |

Onko täällä muita jotka ovat poistuneet somesta? Miten elämä muuttui? Viimeaikoina olen kokenut etenkin Instagramin rasittavana ja turhana paikkana. Minusta on myös outoa miten ihmiset siellä kilpailee toistensa kanssa siitä kenellä on hienoin elämä ja kaikki terveysasioista myöten vuodetaan omassa profiilissa. Etenkin lasten yksityisyyttä siellä rikotaan. Itselläni on suljettu tili jossa on vain läheisiä seuraajina, eli en tuolla profiililla oikeastaan juurikaan tee.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä poistuin. Ei vaikuttanut mitenkään eikä kukaan tuntunut jääneen kaipaamaankaan.

Vierailija
2/21 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse poistin FB:n ja IG:n. En jaksanut. En puhunut kenellekään mitään ja poistin vaan tilit. Olo on helpottunut. En jaksa mitään tyrkky elämää.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen Ilkka Kariston Vuosi ilman nettiä kirjaa. Siinä kirjailija kertoo omasta kokemuksestaa olla vuosi ilman nettiä. Vaikka noin ääripäähä ei menisikään, se antaa hyviä näkökulmia somesta ja sen turhuudesta 

Vierailija
4/21 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä menettää monta "kaveria", joiden kanssa ei ole muutoin tekemisissä kuin somessa. Tulee vähän yksinäinen olo, mutta ainakaan ei elä valheessa sen suhteen, kuinka monta ystävää on.

Vierailija
5/21 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksyllä 2018 poistin kaikki somet ja mikään ei ole tuntunut koskaan niin vapauttavalta kuin se poista tili napin painaminen

Vierailija
6/21 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä mennytkään. Joskus mietin että pitäisiköhän liittyä.

Vierailija
7/21 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 vuotta sitten jo t. M23 Pitäis vielä täältä vauvasta poistua.

Vierailija
8/21 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin ketjussa usea ihminen kilpaa kehuu kuinka eivät ole somessa.

Kirjoittavat tämän vauva-palstalle.

Joka on sosiaalista mediaa.

Seems legit.

Vierailija
9/21 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko39 kirjoitti:

Seems legit.

Nusnus. Tiedät hyvin mitä tarkoitetaan

Vierailija
10/21 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurasin vuosia työn puolesta (IT-ylläpitäjänä) somen yleistymistä huolestuneena jo 2000-luvun alkupuolelle, eivätkä merkit olleet hyvät joten jätin väliin. Onneksi. Jälkikäteen on helppo sanoa mutta aika hurjan *askamyrskyn on FB kumppaneineen saanut aikaiseksi. Maailma olisi paljon parempi paikka ilman nykyisiä some-alustoja, onneksi vältin miinan ja toivotan onnea heille jotka moiseen lähtivät.

Vierailija
11/21 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä. En kyllä kaikista someista luopuisi koska en koe niitä "haitallisina" esim. Pinterest. Tykkään luoda sinne omia maanläheisiä tauluja kodin sisustuksesta, luonnosta, haaveilua maalaiselämästä jne. Eikä siellä jutella kenenkään kanssa tai olla kontaktissa, eli on oma ns. Taide/haaveilupaikka. Instagram sen sijaan on varmaan kaikista rasittavin ja etusivulla mainoksia ja kuvia joita en edes seuraa eivätkä liity mielenkiinnonkohteisiini mitenkään. Facebook löytyy, mutta lähinnä vain koska siellä on kirppiksiä.

Vierailija
12/21 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun nuoruudessa 80/90 luvulla joku olisi ottanut perseestä kuvan ja laittanut sen vaikka itse koulu ilmoitustaululle ihailtavaksi, hänet olisi naurettu ulos.......

Vierailija
13/21 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko39 kirjoitti:

Seems legit.

Sama tyyppi tehtailee näitä avauksia vähän väliä. Ei saa tykkäyksiä FB:ssä ja IG:ssä joten yrittää saada näyttämään siltä, että ihmiset sankoin joukoin poistuisivat sovelluksista. Reppana. Jos katsot IP-osoitteita niin huomaat, että suurin osa kommenteista tulee samalta laitteelta.

Vierailija
14/21 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mun nuoruudessa 80/90 luvulla joku olisi ottanut perseestä kuvan ja laittanut sen vaikka itse koulu ilmoitustaululle ihailtavaksi, hänet olisi naurettu ulos.......

Miksi halusit meidän tietävän, että katselet somessa perseitä? Oletko koskaan ajatellut, että voisit käyttää somea järkevämmin?

Vierailija
15/21 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Facebookissa pari viikkoa joskus sen alkuaikoina. Kaverit olettivat, että olisin roikkunut siellä koko ajan. Sain kuulla olevani, oikeasti, maailman huonoin face-käyttäjä, mitä se sitten meinaakin. Olen aika yksityinen ihminen joten koko some tuntui vieraalta.

Poistin tilin ja siinä samalla melko lailla hävisivät elämästäni nuo someen hukkuneet ihmiset. Uusia on ollut vaikea löytää mutta olen saanut kerrytettyä pienen tuttavapiirin ihanan erilaisia, fiksuja, omilla aivoillaan ajattelevia tyyppejä.

Kun joskus juttelen vanhojen tuttujen kanssa, tuntuu että he ovat tekemisissä lähinnä samanhenkisten kanssa ja he toistavat juuri niitä mielipiteitä, joita media heille syöttää. Uskon tämän olevan somen syytä.

Vierailija
16/21 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä. En kyllä kaikista someista luopuisi koska en koe niitä "haitallisina" esim. Pinterest. Tykkään luoda sinne omia maanläheisiä tauluja kodin sisustuksesta, luonnosta, haaveilua maalaiselämästä jne. Eikä siellä jutella kenenkään kanssa tai olla kontaktissa, eli on oma ns. Taide/haaveilupaikka. Instagram sen sijaan on varmaan kaikista rasittavin ja etusivulla mainoksia ja kuvia joita en edes seuraa eivätkä liity mielenkiinnonkohteisiini mitenkään. Facebook löytyy, mutta lähinnä vain koska siellä on kirppiksiä.

Liityin aika vasta Instagramiin ja taidan lähteä samantien. Kiinnostaisi kuitenkin kuulla tyrkyttääkö se muillekin

a) vauvoja, kaksosia, kolmosia, nelosia, vammaisia vauvoja, muuten sairaita vauvoja

b) vielä oudompaa - oikean näköisiä vauvanukkeja

c) venäläisiä tilejä joissa pikkutytöt keikistelevät meikattuina

f) voimistelevia pikkutyttöjä

g) Angelina Jolie & Shiloh Jolie-Pitt

h) kuninkaallisten kuvia

Siis saanko kysyä mitä ihmettä!?! Miksi se tuollaisia minulle tarjoaa?

Vierailija
17/21 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistin facen ja sitä myötä puolituttujen turhat päivitykset. Stressileveli laski n 60%

18/21 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä olla ilman Facebook- ja ig tiliä. En ole menettänyt mitään kun poistin kyseisistä palveluista tilini. Ei tarvitse nähdä ihmisten riitelyä, joka on hyvin näkyvää esim Facebookin uutis medioiden päivityksessä tai puskaradioissa. Puskaradioissa välillä otetaan joku ihminen tikun nokkaan ja siten parvi Suomen sokeuttavia yrittää nukkua uhrin hengiltä.

En näe jatkuvaa mainostulvaa ja sponsoroituja sisältöjä. Niitä on some täynnä.

Elämää kannattaa elää eikä valittaa joka asiasta

Vierailija
19/21 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä useampi poistuu naamakirjasta, sen enemmän on uutisia Metan ja liskomies Markin tulohanojen hidastumisesta. Kantakaa kortenne kekoon, minä kannoin jo.

Vierailija
20/21 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon harkinnut jo tovin, että poistan FB, instan ja jopa whatssappin. On ollut niin paljon päiviä etten haluaisi olla tavoitettavissa, varsinkaan niitä kautta. Whatsappiin vaihtaisin siihen Signaliin(?), jossa on tällä hetkellä vain muutama tuttu.

Mietin vain jäisinkö kuinka paljon paitsi kaikesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi