Millaista elämäsi olisi, jos eläisit lapsuutesi unelmia?
Minä asuisin isolla maatilalla, jossa olisi aivan hirveästi eläimiä. Työtä tekisin kuitenkin poliisina. Olisin naimisissa ja meillä olisi 12 lasta. Opiskeluajan olisin asunut parhaan kaverini kanssa ja meillä olisi ollut silloinkin paljon eläimiä.
Oikeassa elämässä asun kolmen lapsen ja miehen kanssa rivitaloasunnossa kaupungissa. Olen toimistosihteeri, eikä meillä ole eläimiä. Opiskeluajan asuin jo puolisoni kanssa.
Kommentit (28)
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 14:32"]Mulla olisi maalaistalo, jossa olisi paljon eläimiä. Mulla olisi kissoja ja koiria ja lampaita ja kanoja ja hevonen.
Olen työtön entinen kotiäiti, joka masentelee kotona yksikseen päivät pääksytysten kerrostalossa keskellä kaupunkia.
[/quote]
Miksi et muuttaisi maaseudulle?
Asuisin Havaijilla ja olisin delfiininkouluttaja.
Oikeesti asun Tampereella ja oon tylsissä toimistohommissa pikkupalkalla... Oh well.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 14:33"]
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 14:32"]Mulla olisi maalaistalo, jossa olisi paljon eläimiä. Mulla olisi kissoja ja koiria ja lampaita ja kanoja ja hevonen. Olen työtön entinen kotiäiti, joka masentelee kotona yksikseen päivät pääksytysten kerrostalossa keskellä kaupunkia. [/quote] Miksi et muuttaisi maaseudulle?
[/quote]
Ja menettäisin viimeisenkin tsäänssin saada töitä? Ja toisekseen millä rahalla? Maalaistalot maksaa aika paljon ja maalla pitäisi olla autokin. Unelmat on unelmia.
Ammattini olisi eläintenhoitaja ja hoitaisin kaikenlaisia eläimiä kotoa (omakotitalo) käsin. En haluaisi koskaan lapsia enkä olisi naimisissa (rakkaus on yök). Tekisin sivutyönä salapoliisihommia, josta saisin jännitystä elämääni. Harrastuksiini kuuluisi vesivärimaalaus, huvipuistomatkailu ja avaruuskirjallisuus. Kotonani olisi aina karkkia, kokista ja sipsejä (paitsi juustonaksuja, jotka haisee jalkahielle).
.
Todellisuudessa/nykyhetkessä olen luonnontieteilijä. En haaveile edelleenkään lapsista enkä naimisiinmenosta. Lemmikkejä minulla on vain 1 kpl, koira. Huvipuistoista pidän vieläkin. Kotonani on lähes aina herkkuja, jopa haisevia nacho cheese ballsejakin, nam nam. :)
Olisin hevostilan omistava poni, joka aiheuttaisi varmaan aikamoista hämminkiä verovirastossa. Varsinkin kun olisin naimisissa sen noikemman insane clown posse-jäsenen kanssa. Näin vähän alle eskarilaisen järki.
Olisin eläkkeellä niin kuin isoäitini oli ja raha juoksisi ja vapaa-aikaa olisi rajattomasti ilman että tarvitsisi tehdä mitään sen eteen.
Tai olisin taitelija tai runoilija tai ajattelija. Asuisin useissa maissa.
Todellisuus: Tampereella paskapalkalla duunissa, jota vihaan yli kaiken (ajattelen itsemurhaa vuoron aikana). Matkustin viimeksi 13-vuotiaana. Yritän saada yliopistotutkintoa päätökseen humanistisesta alasta, joka ei enää työllistä. Ja mietin onko missään mitään järkeä. Runoja en ole pystynyt kirjoittamaan enää vuosikausiin. Idealismi on minusta kadonnut ja suomalaisen yhteiskunnan taiteen arvostus on saanut minut hylkimään taidetta. Ehkä tästä vielä päädytään työkyvyttömyyseläkkeelle, jos hyvin käy. Ai niin, olen loistava "halpa terapeutti" tuttavilleni.
Olisin "hullu tiedemies" hämärässä laboratoriossa tekemässä vaarallisia kemiallisia kokeita. Ei kuitenkaan mikään pahis, joka uhkaa tarkoituksella koko maailmaa.
Oikea elämä oli jo aika lähellä, tutkin vähän erilaisia asioita hämärässä laboratoriossa, mutta tämä globaali talousperseily iski ja vei työt.
Minä en muista yhtään unelmaa. Yksinhuoltaja, 2 kouluikäistä lasta. Asokoti, vakiduuni alalta jota vihaan mutta kun en muutakaan osaa...