Kaupan kassa ei ollut koskaan kuullut nimeä Rasmus.
Oltiin aamupäivällä kaupassa. Kassalla oli hiljaista ja oltiin ainoat asiakkaat. Kassa kysyi pojaltani nimeä ja poika kertoi nimekseen Rasmus. Kassa ihmetteli hirveästi ja kysyi monta kertaa, kuuliko oikein. Poika osaa sekä r-, että s-äänteen, joten sanoi ihan selvästi Rasmus ja minä vielä sanoin nimen pari kertaa.
Kassa vaan pyöritteli päätään, että ohhoh, enpä ole koskaan kuullut tuollaista nimeä.
Tuli ihan hassu olo. Eihän Rasmus nyt mikään kaikista yleisin nimi ole, mutta eiköhän jokainen ole sen joskus jossain kuullut?
Onko täällä joku, joka ei olisi koskaan kuullut nimeä Rasmus??
Kommentit (17)
Suomi on valitettavasti täynnä näitä juntteja, kuten tälläkin palstalla päivittäin huomaa.
Suomenkielisillä alueilla noin voi olla. Täällä bättre folkin alueella on joka luokalla ainakin yksi Rasmus.
Juu, ja ääneen ihmettelyä vielä :)
Tunsin kerran myötähäpeää, kun työkaverini puhui Aleksandra-tyttärestään, ja toinen viisas sitten kysyi, että "eikös se oo poikien nimi" ! Koulumaailmasta kyse, tämä kysyjä ei tainnut koskaan saada maisterin papereita....
Argggh!
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 11:33"]Juu, ja ääneen ihmettelyä vielä :)
Tunsin kerran myötähäpeää, kun työkaverini puhui Aleksandra-tyttärestään, ja toinen viisas sitten kysyi, että "eikös se oo poikien nimi" ! Koulumaailmasta kyse, tämä kysyjä ei tainnut koskaan saada maisterin papereita....
Argggh!
[/quote]No onhan se vähän naurettavaa jos kakaran nimi on Aleksandra Putkonen/Möttönen tms
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 11:33"]Juu, ja ääneen ihmettelyä vielä :)
Argggh!
[/quote]
Tarviiko noin perusyleissivistykseenkin ihan maisterin paperit?
Mä en aikoinaan ollut kuullut koskaan sellaista nimeä kuin Måns.
Mutta mun lapsuudessa oli kyllä Rasmus-nalle.
Onhan sitä Rasmus-nalle ja se bändi, että luulisi kyllä joskus nimeen törmänneen. Oikeassa elämässä oon kyllä vissiin törmännyt vain yhteen Rasmukseen, taitaa nykyisin olla nuori mies. Eli ei kaikkein yleisin nimi.
Tossa Aleksandra-jutussa voi olla kyse vaan aivopierusta tai kuulohäiriöstä, kun ajattelee Aleksanteria ja sen eri väännöksiä.
Minä tiedän nimet Rasmus ja Måns sekä senkin, että Aleksandra on tytön nimi. Kuinka sivistynyttä!
6 täällä, tuosta Alksandra-tapauksesta. Tuon maisterijutun vetäisin siksi, kun opiskeltiin aikuisiällä molemmat yliopistossa, liittyi siihen.
Oi kun vieläkin kärsin tämän ihmisen kommenteista, näitä aivopieruja sattui ja sattui...
Tälle vauvapalstalle sopiikin yksi mukava möläytys: puhuttiin jostain syystä, että aiemman kollegan poikahan onkin jo koulussa, ajankulkua siunailtiin siinä. No tämä neropatti tunsi lapsen ja tokaisi : "sehän on se pienipäinen poika". Jäädyin, ja niin taisi jäätyä jokunen muukin siinä kahvipöydässä.
Oh! Jostain syystä nyt palaa näitä aivopieruja useitakin mieleen, oi että mä kärsin....
Mä en ole koskaan tavannut ketään jonka nimi olisi Rasmus mutta tiedän sen kyllä olevan nimi :D
Heh, no kassa halusi vähän jujuttaa poikaasi ja antaa huomiota. Oli varmaan ihan kiva kassa, ei pidä olla liian tosikko.
Kait ne kaikki rasset joita tiedän ovat sitten rasmuksia...
Yleinen nimi se on ihan suomenkielistenkin keskuudessa. Tai sitten täällä on joku Rasmus-keskittymä. Olen pph ja mulla on ollut viisi Rasmus-nimistä hoitolasta.
Minkä ikänen kassa oli? Veli on Rasmus ja taisi olla kyllä yleisimpien nimien joukossa ainakin 90-luvun puolivälin tienoilla.
Rasmus on jyrsijän nimi.