Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olanzapin

Vierailija
29.11.2021 |

Millaisia kokemuksia teillä on tuosta lääkkeestä? Haluaisin, että lääkäri lopettaisi lääkkeen, koska aiheuttaa liikaa väsymystä.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

wqetyu445y5y54

Vierailija
2/28 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhoaa aivot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon hyötyä, nukkumaankin auttaa, väsymys harmittaa minuakin ja siksi pyysinkin aikoinaan että pienennetään annosta.

Vierailija
4/28 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ihan aivokuollut, kunnes tajusin vähentää. Lopettaa ei kannata ainakaan kahteen vuoteen, jos ei halua, että psykoosi uusiutuu.

Vierailija
5/28 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kasvoi ruokahalu, lihoin, ja sit päätettiin ettei sovellu mulle

Vierailija
6/28 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin ihan aivokuollut, kunnes tajusin vähentää. Lopettaa ei kannata ainakaan kahteen vuoteen, jos ei halua, että psykoosi uusiutuu.

On myös väsyttämättömiä psykoosinestolääkkeitä. Kannattaa pyytää lääkäriä vaihtamaan lääkettä.

Vierailija
7/28 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kasvoi ruokahalu, lihoin, ja sit päätettiin ettei sovellu mulle

Mulla kans, melkein 20 kg tuli painoa.

Vierailija
8/28 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On myös väsyttämättömiä psykoosinestolääkkeitä. Kannattaa pyytää lääkäriä vaihtamaan lääkettä.

Siis mua ei väsyttänyt, vaan tunsin itseni todella tyhmäksi, niinkuin suurinpiirtein mitään aivotoimintaa ei olisi ollut. En syö tällä hetkellä neurolepteja, tuosta on jo muutama vuosi aikaa.

Vierailija
9/28 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

uuuuuuuuuuuuuopppppppppp

Vierailija
10/28 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön 5mg annoksella sitä unettomuuteen ja 300mg bipoon Ketiä. Alussa oli huimaavaa väsymystä ja tokkuraa. Ei enää sillai väsytä tuo, mutta kuitenkin syventää unta.

Vierailija
11/28 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mua ei väsyttänyt, vaan tunsin itseni todella tyhmäksi, niinkuin suurinpiirtein mitään aivotoimintaa ei olisi ollut. En syö tällä hetkellä neurolepteja, tuosta on jo muutama vuosi aikaa.

Mulla samanlaista, ihan kuin kävisi koko ajan jotenkin "hitaalla".

Vierailija
12/28 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en usko tähän kahden vuoden rajaan yhtään. Käytin olanzapiinia n. 6 kk ja lopetin enkä ole koskaan tullut diagnosoiduksi psykoottiseksi sen jälkeen enkä ole tämän jälkeen antipsykootteihin koskenut. Syy miksi se määrättiin oli psykoottinen masennus. Koin tuon lääkkeen lähes hyödyttömäksi kaikkiin oireisiini paitsi unettomuuteen. Untakaan se ei antanut itsessään, koska haittavaikutukset estivät uneen pääsyä joten se piti yhdistää nukahtamislääkkeeseen ja oloni oli tämän takia jatkuvasti hyvin sumea sekä painostavan raskas. Inhoan antipsykoottilääkityksiä ja on ihan myytti, että ne kaikkia auttaisivat, joilla on psykoottisia oireita. Inhoan myös termiä "psykoosinestolääke". Miten ne on psykoosinestolääkkeitä... Ei minulle ainakaan.

Vierailija
13/28 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolison bipomaniat oli kamalia.

Vasta Olanzapin auttoi ja nyt on sujunut hyvin.

Vierailija
14/28 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla samanlaista, ihan kuin kävisi koko ajan jotenkin "hitaalla".

Hitaalla käyminen (myös jähmeys liikkeissä), kuin ei olisi aivotoimintaa, seksuaalisen puolen vaikeudet, turpoaminen, väsymys. Silmät seisoo päässä.

Vierailija
15/28 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiatrin lempilääke osastolla, koska niin moni söi sitä. Ainoaksi ongelmaksi mainitsi ruokahalun lisääntymisen. Tuo on vain pientä kun vertaa mitä muita haittoja voi olla.

Vierailija
16/28 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla aiheutti myös väsymystä, joten se lopetettiin.

Vierailija
17/28 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. Abilify voi sitten taas aktivoida siinä määrin, että sen yleinen haittavaikutus pakkausselosteen mukaan on "levottomuus ja kyvyttömyys pysytellä tai istua paikoillaan

akatisia (epämiellyttävä sisäisen levottomuuden tunne ja pakottava tarve liikkua jatkuvasti)". Yleinen haittavaikutus noin kamala. Väsymyskoomakin on parempi kuin tuo.

Akatisia se vasta lystiä onkin, ai että. Mielenkiintoisin yhdistelmä mikä antipsykooteista voi saada on väsymyksen ja levottomuuden sekoitus. Toisaalta raajat on levottomat, mutta toisaalta nukuttaa niin että taju meinaa lähteä. Nukahdat sitten siihen oloon.

Olkaa varovaisia "retkellänne" psyykenrohtojen maailmassa.

Vierailija
18/28 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

uuuuupppppppppp

Vierailija
19/28 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihoin 10 kg ilman että ehdin edes kissaa sanoa. Nyt 15 vuotta myöhemmin sain vihdoin laihduteltua ne pois.

Vierailija
20/28 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppppppppppppppp

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme