Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Määräilevä ystävä

Vierailija
29.11.2021 |

Jaksaisitteko katsella ihmistä, joka yrittää määräillä tekemisiänne? Jos kerron vaikka suunnittelevani auton ostoa, niin hän yrittää kääntää pääni johonkin toiseen vaihtoehtoon, jos suunnitelmani ei ole HÄNEN mielestään järkevä. Yrittää myös välillä jopa hyssytellä puheitani, tyyliin "ei noin kannata sanoa" tai jos puhun jonkun väärän ihmisen kuullen. Vaikuttaa minusta vähän oudolta ja välillä rasittavaltakin, ihan kuin en osaisi itse päättää puheistani ja elämästäni..

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kerran tuommoinen "ystävä", alkoi suorastaan laastarin tavoin roikkua minussa niin etten vain olisi mitään voinut tehdä ilman häntä.

Kuitenkin hänen puheistaan kävi ihan selvästi ilmi, että hän halveksi minua ja ratkaisujani ja mielipiteitäni.

Todella rasittava ihminen.

Kerran sitten vieterini katkesi kun sitä äärimmilleen jännitettiin, ja panin välit poikki. Hän yritti sitten vieläkin ottaa yhteyttä ja kääntää asiat ihan ylösalaisin. En enää jaksanut välittää hänen kuvitelmistaan vaan jätin vastaamatta.

.

Kyllä oli valtavan helpottunut olo! Olin jotain 4-5 vuotta antanut hänen pikkuhiljaa lisätä taakkaa. Jälkeenpäin harmittelin ainoastaan sitä, etten pannut välejä poikki paljon aikaisemmin.

.

Mieluummin on yksin kuin viettää aikaa tuollaisen kanssa.

Vierailija
22/30 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varsinaisesti määräilevä kaveri, mutta lapsuuden aikana oltiin ns ”meillä” yhden käden sormin laskettavissa oleva määrä. Muutoin oltiin aina hänen luonaan. Sit jos pelattiin jotain esim tietokoneella, niin suurin osa ajasta meni siihen, että katsoin, kun hän pelasi.

Tämä onneksi muuttui vanhemmiten eli pelaaminen muuttui tasapuolisemmaksi.

Mutta tuo kyläilyn teema säilyi. Olen asunut nykyisessä kodissani 20 vuotta. Hän on käynyt täällä tasan 2 kertaa. Itse olen käynyt hänen luonaan kymmeniä kertoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet hänen kaverinsa? Ystävähän tuollainen ei ole.

Tarkemmin kun mietin, niin en oikeastaan tiedä. Suuttuisi varmaan, jos laittaisin välit poikki.

Ap

No mitä väliä jos suuttuu, kun et kuitenkaan ole enää tekemisissä?

Vierailija
24/30 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vain voimakas persoona, joka sanoo ääneen oman mielipiteensä?  Itse tunnet hän haluaa muuttaa sinun mielipidettäsi?

Vierailija
25/30 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä hän on sanonut, kun olen sanonut hänelle, että mielestäsi hän yrittää määräillä elämääsi? 

Vierailija
26/30 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on niin vahva itsetunto itselläni ettei paljoa haittaisi, antaisin vain mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos ja tekisin mitä aioinkin.

Tiedä sitten, alkaisiko se ärsyttää tällaista henkilöä?

Vierailija
27/30 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko vain voimakas persoona, joka sanoo ääneen oman mielipiteensä?  Itse tunnet hän haluaa muuttaa sinun mielipidettäsi?

Ihan kuin yrittäisit muuttaa ap:n mielipidettä tässä asiassa.

Vierailija
28/30 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n avauksessa kuvailema henkilö vaikuttaa ihan vaimoltani, mutta koska hän on paras ystäväni, sallin sen hänelle.

Vierailija
29/30 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulainen oli ostamassa autoa. Sanoin hänelle ettei kannata ostaa, kun bensatkin maksaa rahaa. Autan heitä aina välillä rahallisesti ruokien ostoon. Olisin kenties joutunut ostamaan myös bensatkin uuteen autoon? Täytyyhän sitä nyt joku tolkku olla auton hankkimisessakin. Täällä valitellaan siitä, että auton ostaminen ei kuulu muille, mutta kyllä se kuuluu, jos joutuu auttamaan rahallisesti perhettä.

Vierailija
30/30 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asperger?ADHD?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän