Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Parisuhteeseen ilman himoja ja seksuaalista vetovoimaa?

Röökynä
29.11.2021 |

Ystävyyteen ja rakkauteen perustuva parisuhde. Innostuisitko suhteesta ja voiko toimia? Rakkautta ja läheisyyttä on mutta ei intohimoista seksiä.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pystyisi olemaan ilman seksiä parisuhteessa. Suhde olisi silloin sisko-veli-suhde ja sellaista en tarvitse. Olen onnellinen suhteessani, missä molempien halut ja toiveet kohtaavat. Toivon todellakin, että kukaan aseksuaali ei pakota/huijaa ketään ei-aseksuaalia suhteeseen kanssaan.

Kävi toisinpäin kun yliseksuaalinen ex esitti, valehteli aseksuaalia ja yritti pakottaa ja muokata minusta samanlaisen. Erohan siitä tuli mutta ex ei edelleenkään ymmärrä etten ole samanlainen vaikka suhteen alussa kerroin olevani aseksuaali. Minussa ei ole mitään vikaa mutta ei toinen voi muuttaa toista. -Ohis

Vierailija
22/27 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ikinä. Jos olisin aseksuaali, niin silloin olisi ihanteellinen tilanne, mutta muuten ei.

Seksi ja nimenomaan intohimoinen seksi on parisuhteen kulmakivi itselläni ollut ihan aina. Parisuhteessa/naimisissa 20v.

N40

Onhan tuokin mielipide, mutta ihmettelen kaltaisiasi ihmisiä ja pidän todella outoina mutta samalla todella heikkoina. Mitä siitäkin kulmakivestä saa, kun se on kuitenkin pelkkää sukupuolielinten hieromista yhteen.

Mua kyllä ihmetyttää mitä sä teet SEKSI-palstalla??? Täällä nimittäin keskustellaan aika paljon siitä sukupuolielinten yhteenhieromisesta :-D

Lukutaito hukassa? Lue aloitus ja otsikko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ikinä. Jos olisin aseksuaali, niin silloin olisi ihanteellinen tilanne, mutta muuten ei.

Seksi ja nimenomaan intohimoinen seksi on parisuhteen kulmakivi itselläni ollut ihan aina. Parisuhteessa/naimisissa 20v.

N40

Onhan tuokin mielipide, mutta ihmettelen kaltaisiasi ihmisiä ja pidän todella outoina mutta samalla todella heikkoina. Mitä siitäkin kulmakivestä saa, kun se on kuitenkin pelkkää sukupuolielinten hieromista yhteen.

Olen eri, mutta minustakin seksi on parisuhteen kulmakivi, yksi niistä. Talossakin on neljä kulmakiveä, eikä se seiso suorassa ilman jokaista. Seksi on yhtä paljon ”pelkkää sukupuolielinten hieromista” kuin talon jokin kulmakivi on ”pelkkä takapihan huussinpuoleisen nurkan kulmakivi”.

Kuvailit juuri täydellisesti seksisuhteen. Korostan suhteessa rakkautta ja toisen kunnioittamista eikä seksi liity suhteeseen mitenkään.

Höpö höpö. Olen ollut parisuhteessa 45 vuotta. Mutta en olisi koskaan siihen ryhtynyt ilman hyvää ja intohimoista seksiä, enkä myöskään siinä pysynyt. Jos intohimo ja seksi olisi loppunut, olisi loppunut läheisyys ja sitä myöten rakkaus, eli olisin lähtenyt suhteesta.  Olen sen verran narsisti ja ison egon omaava, etten ole koskaan harrastanut seksiä naisen kanssa, joka ei haluaisi juuri minua.  Ei olisi tullut mieleenkään.  Ilman seksiä taasen en olisi missään parisuhteessa. Rakkaus ilman intohimoa toiseen ei ole rakkautta vaan joutavaa sanahelinää. 

Höpö höpö vaan itsellesi. Rakkautta on erilaista ja minulle seksi ja rakkaus ovat kaksi eri asiaa enkä kaipaa seksiä mihinkään. Korostan onnellisessa suhteessa rakkautta, luottamusta ja toisen kunnioittamista. Seksi on pelkkää himoa ja himojen tyydyttämistä eikä liity rakkauteen mitenkään. Seksisuhde on pelkkää toisen hyväksikäyttöä ja joutavaa sananhelinää.

Mutta jos seksistä pitää kauheasti, niin mitä väärää siinä silloin on kahden rakastavan ihmisen välillä? Sehän vain lisää sitä rakkauden tunnetta. 

Ihan kun hankkisi auton mutta ei pidä ilmastointia koskaan päällä koska se osoittaa heikkoutta eikä ole oikeaa autoilua. 

Miksi tuota seksuaalisuutta pitää väheksyä, aseksuaalisuus on oma ratkaisusi mutta ymmärtänet että se on sinun olemustasi, muut on rakennettu eri tavalla. Kukaan ei ole täällä sitä aseksuaalisuuttasi uhkaamassa, mutta toisaalta eivät haluta tehdä samoin. Koska pitävät seksistä ihan simppelisti. Ei se ole hyväksikäyttöä tai hyötymistä. 

Vierailija
24/27 |
30.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N40

Olen eri, mutta minustakin seksi on parisuhteen kulmakivi, yksi niistä. Talossakin on neljä kulmakiveä, eikä se seiso suorassa ilman jokaista. Seksi on yhtä paljon ”pelkkää sukupuolielinten hieromista” kuin talon jokin kulmakivi on ”pelkkä takapihan huussinpuoleisen nurkan kulmakivi”.

Kuvailit juuri täydellisesti seksisuhteen. Korostan suhteessa rakkautta ja toisen kunnioittamista eikä seksi liity suhteeseen mitenkään.

No se on sinun henkilökohtainen kokemuksesi, ja sellaisena täysin validi, mutta älä sen pohjalta ala arvottaa muiden suhteista. Minun 25 vuoden liittoni ei ole ”seksisuhde” sen vuoksi että seksi on siinä tärkeä asia. Se on myös rakkaus-, kumppanuus-, ystävyys- ja vanhemmuussuhde, eikä antoisa seksielämä noiden rinnalla ole yhtään vähempiarvoinen asia.

Ymmärrän kyllä, jos seksi ei ole itselle tärkeä asia, mutta sitä en ymmärrä miksi seksittömyydestä pitää tuntea moista ylemmyydentuntoa ja kaiken päälle tulla tänne seksipalstalle alentuvasti kirjoittelemaan. Minulle perhokalastus ei ole tärkeää, mutta arvaapa vietätkö aikaani perhokalastajien foorumeilla kertomassa, miten olen vähemmän heikko ihmisenä kun en kalasta?

Itsehän ylikorostat aseksuaalialoituksessa seksiä ja sen pakkosaamista. Et ymmärrä aseksuaaleja yhtään kun vertaat loukkaavalla tavalla perhokalastukseen. Seksiä haluavat ovat heikkoja lihalle ja pettävät liian helposti. Tavallaan olen kokenut nautintoa vaikka seksistä en pidä enkä tarvitse kun pidin exää pahassa puutteessa ja sen jälkeen jätin kylmästi sanomalla ettei kiinnosta.

Mitäs se aseksuaalia haittaa, jos toinen käy naimassa muualla. Juurihan kerroit, että seksi ja rakkaus ovat ihan eri asioita, eivätkä liity toisiinsa. Eihän se silloin ole pettämistä. Ja kuule ei me kaikki petetä. En minä ainakaan, vaikka olen toinen ääripää aseksuaalisuudesta.

Eri

Vierailija
25/27 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N40

No se on sinun henkilökohtainen kokemuksesi, ja sellaisena täysin validi, mutta älä sen pohjalta ala arvottaa muiden suhteista. Minun 25 vuoden liittoni ei ole ”seksisuhde” sen vuoksi että seksi on siinä tärkeä asia. Se on myös rakkaus-, kumppanuus-, ystävyys- ja vanhemmuussuhde, eikä antoisa seksielämä noiden rinnalla ole yhtään vähempiarvoinen asia.

Ymmärrän kyllä, jos seksi ei ole itselle tärkeä asia, mutta sitä en ymmärrä miksi seksittömyydestä pitää tuntea moista ylemmyydentuntoa ja kaiken päälle tulla tänne seksipalstalle alentuvasti kirjoittelemaan. Minulle perhokalastus ei ole tärkeää, mutta arvaapa vietätkö aikaani perhokalastajien foorumeilla kertomassa, miten olen vähemmän heikko ihmisenä kun en kalasta?

Itsehän ylikorostat aseksuaalialoituksessa seksiä ja sen pakkosaamista. Et ymmärrä aseksuaaleja yhtään kun vertaat loukkaavalla tavalla perhokalastukseen. Seksiä haluavat ovat heikkoja lihalle ja pettävät liian helposti. Tavallaan olen kokenut nautintoa vaikka seksistä en pidä enkä tarvitse kun pidin exää pahassa puutteessa ja sen jälkeen jätin kylmästi sanomalla ettei kiinnosta.

Outo tapa osoittaa rakkautta.

Miksi sä olit hänen kanssaan, kun et rakastanut vaan lähinnä satutit?

Vierailija
26/27 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan homojen hommalta.

Vierailija
27/27 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N40

Outo tapa osoittaa rakkautta.

Miksi sä olit hänen kanssaan, kun et rakastanut vaan lähinnä satutit?

Up