Laivoilla ei vaadita koronapassia
Käsittämätöntä toimintaa taas kerran. Siellä on anniskelua ja ruokaillaan valtavassa salissa, missä on paljon ihmisiä ja voimassa vain suositus käyttää koronapassia.
Miten on mahdollista, että tuollainen ei ole kielletty, kun maissa koronapassia vaaditaan ja kokoontua saa vain 20 henkilöä.
No, eipä ole laivoilla tungosta, moni varmaan peruu nyt matkansa.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa ei pääse Suomeen takaisin jos et oo rokotettu etkä viroonkaan
Eli rajalla vaaditaan
Suomen kansalaisilla on aina oikeus palata Suomeen. Jos rokotuspassia tai sairastettua koronaa (todistus) ei ole, niin joutuu karanteeniin.
karanteeni, sairaalatäti sanoo että nyt sitten koronavastustaja olet kotona, juuh toimi varmasti
se on mahdollista, koska vaurstamot vastustavat sitä: niin suuri osa laivojen tuloista tulee alkoholista
Mitä itse olen matkustanut koronan aikana laivoilla, ei niillä ole tarvinnutkaan koronapassia, esim. seisovassa pöydässä oli kumihanskat jokaiselle ja joka kerran tiskille mennessä sai ottaa uudet ottimet ruoille. Muutenkin hygieniasäädökset olivat huomattavan tiukat ja mahdollisuus olla saamatta koronaa erinomainen. Joka paikkaa myös siivottiin koko ajan.
Helpommin sen koronan saa työpaikallaan tai vaikka bussissa.
Vierailija kirjoitti:
Joo Virossa vaaditaan koronapassi joka hotellissa ja ravintolassa. Siellä jos missä on turvallista - turvallisempaa kuin Suomessa. Siellä tulee isot sakot jos ei ole passia ja ravintola päästää sisään. Sama Suomeen!
Kaikkialla Euroopassa on sama pohjoismaita lukuunottamatta. Voimassa on myös ffp2 maskin pakollinen käyttö, Saksassa tulee 60 euron sakot ilman maskia.
Koronapassi on turhaa hössötystä
Edes baarit ei kysy sitä ennen klo 17:00 täällä
Vierailija kirjoitti:
se on mahdollista, koska vaurstamot vastustavat sitä: niin suuri osa laivojen tuloista tulee alkoholista
Kun porukasta yli 80 prosenttia on rokotettuja, niin eiväthän ihmiset enää tule laivoille, jos siellä ei pandemia-ajan turvakäytänteitä noudateta. Se herättää paheksuntaa laivayhtiötä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä itse olen matkustanut koronan aikana laivoilla, ei niillä ole tarvinnutkaan koronapassia, esim. seisovassa pöydässä oli kumihanskat jokaiselle ja joka kerran tiskille mennessä sai ottaa uudet ottimet ruoille. Muutenkin hygieniasäädökset olivat huomattavan tiukat ja mahdollisuus olla saamatta koronaa erinomainen. Joka paikkaa myös siivottiin koko ajan.
Helpommin sen koronan saa työpaikallaan tai vaikka bussissa.
Korona leviää pääasiallisesti pisaratartuntana joten paikat missä iso määrä ihmisiä istuu yhdessä tilassa ilman maskeja ovat korkean riskin paikkoja. Käsihygienia auttaa, mutta se on toissijainen tartuntaväylä.
Hei, mä en itse menisi buffaan syömään, enkä muutenkaan risteile, ei todellakaan tee mieli ottaa riskejä. Siellä buffassa pisarat lentelee ja ihmiset on väkisinkin lähekkäin jossakin vaiheessa ympäri laivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun porukasta yli 80 prosenttia on rokotettuja, niin eiväthän ihmiset enää tule laivoille, jos siellä ei pandemia-ajan turvakäytänteitä noudateta. Se herättää paheksuntaa laivayhtiötä kohtaan.
No jos rokote on tehokas ja toimiva, niin mitä ihmettä rokotettu välittäisi muiden rokotestatuksesta?
Teidän jutuissa ei ole mitään logiikkaa.
Riippuu ihan laivasta ja ajankohdasta. Oltiin koronan alussa, sulkutilan päätyttyä laivalla niin että siellä oli ehkä 20 hlöä meidän lisäksi. Ihan täydellistä :)
Mä olen lähössä perjantaina laivalle 10 kaverin kanssa. :)))
Museoissa kysyttiin myös ja kaikissa sisätiloissa.