Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas paniikki päällä, tuntuu etten jaksa

Vierailija
25.02.2015 |

Joka helvetin ilta iskee hirveä paniikki päälle. On rauhottavat ja syön säännöllisesti mielialalääkkeitä. Nää kohtaukset on ihan kamalia. Tuntuu ettei happi kulje ja pelottaa, itku tulee. En pysty käydä kaupassa, mulla ei ole enää kavereita koska en voi liikkua kotoa enkä myöskään halua ketään tänne sillä paniikki iskee heti jos joudun näkemään ihmisiä tai edes tekemään jotain. Tää on ihan kauheeta.. Jo vuoden tätä on ollut. Täytän kohta 19. Olin ennen sosiaalinen, oli vain masennusta ja ahdistusta, välillä paniikkia. Nyt ei mitään muuta olekaan kun jatkuvia paniikkikohtauksia, jatkuvasti ahdistaa ja masentaa. Ei tätä ihminen jaksa :(

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elävä kuollut. Nukun yli puolet päivästä, loput olen koneella. Join monta kuukautta pahaan oloon ja nyt juon enää vain vklp.. Silloin tällöin viikolla. Rahat loppuu melkein heti kun tulee sillä ostokset pystyn tehdä vain ärrällä. Toimeentulotuki tulee ihan minimimäärällä eli alle 300e koska en pysty käydä siellä työkkärissä kun pitäisi. Lääkäriin en voi mennä hakemaan sairaslomaa. Ei ole voimia enää mihinkään.. :( ap

Vierailija
2/18 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei. Onkohan sulla oikeet lääkeet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinun on mentävä hakemaan apua. Ikäsi puolesta sinulla on hyvät mahdollisuudet psykoterapiaan. Siitä voisi olla sinulle paljon hyötyä. Se juominen tulisi lopettaa kokonaan. Juominen yhdessä lääkkeiden kanssa pahentaa asiaa huomattavasti.

Vierailija
4/18 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolestuin sinusta, vaikuttaa, että tarvitsisit pikaista apua. Onko sinulla hoitosuhdetta mihinkään? Voisitko soittaa vaikka omaan terveyskeskukseen ja kertoa saman mitä täällä, he varmasti ohjaavat eteenpäin? Olet nuori ja sinulla on elämä edessä päin, pidäthän huolta itsestäsi!

Vierailija
5/18 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 jatkaa, olen itse sairastanut paniikki- ja ahdistushäiriöt. Mutta niin hirveetä kun onkin, ni et vli linnottautua vaan neljän seinän sisälle. Sun pitää päästä ulos ihmisten ilmoille ja aivot huomaa et siitä selvitään!
Mä oon ollut nyt ilman lääkkeitä puoli vuotta (raskaus) ja hyvin on mennyt, välillä ahdistaa, välillä ei, mut sun täytyy olla sen sairauden yläpuolella ja sä oot se joka hallitsee sitä, se ei saa hallita sua. Eli estää sua menemästä kauppaan esim.

Vierailija
6/18 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon viesteistä! Syön tällä hetkellä Seronil 10mg, opamox tarvittaessa 2krt 15mg päivässä ja primperan pahoinvointiin koska pelkään oksentamista enemmän kuin mitään, ja mulla on jatkuvasti paha olo koska ilmeisesti kuvittelen sen. Illalla ketipinor 100mg josta otan puolet sillä tuo 100mg väsyttää niin paljon että saan paniikkikohtauksia kun pelkään nukkuvani pois.. Alkoholin voin jättää pois se ei enää ole ongelma :) Mulle tulee jatkuvasti aikoja aikuispsykiatriselle mutta en pysty menemään sinne. Olen ollut 14vuotiaasta asti usealla eri psykologilla koska mua on aina pompotettu paikasta toiseen :( olen yrittänyt kerätä voimia ja uskallusta soittaa terveyskeskukseen mutta en ole pystynyt soittaa. Minut vietiin ambulanssilla muutama kuukausi sitten terveyskeskukseen kun sain niin pahan kohtauksen ja vasta silloin sain nuo rauhoittavat. Olen myöskin käynyt läpi useita eri mieliala ja nukahtamislääkkeitä.. :\ ap

Vierailija
7/18 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin ja viimeksi kävin psykologilla pari kuukautta sitten ja siellä tehtiin testejä, ja nyt heillä on vahva epäilys että olen kaksisuuntainen.. Sieltä minut ohjattiin toiselle aikuispsykiatriselle muuton takia :( ap

Vierailija
8/18 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutko yksin vai perheesi kanssa? Onko sinulla joku tutkinto vai onko koulu jäänyt kesken, missä vaiheessa? Milloin oireilu alkoi?

Vierailija
9/18 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on oma asunto mutta harvemmin on tullut siellä oltua.. Kymppi luokka jäi kesken ahdistuksen takia.. Vuosi sitten syksyllä menin pajalle jossa olin puoli vuotta ja sen jälkeen olin Sovatekillä työharjoittelussa vähän millon missäkin mutta oli pakko lopettaa kun ahdistus kävi niin pahaksi:( ap

Vierailija
10/18 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saat vuokran maksettua ja miten vanhempasi suhtautuvat? Osaatko sanoa mistä ahdistuksesi tulee? Toivotaan että helpottaa joskus.

Vierailija
11/18 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun on vaan mentävä lääkäriin! Ihan oikeesti. Jos saat kohtauksen ni so what! Se menee ohi, ja ne ymmärtää ja osaa auttaa! Sä et kuole siihen vaikka niin aivot sulle kertoo!
Mene lääkäriin!
-3

Vierailija
12/18 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla perheesi tukee sinua, ilmeisesti asut siis vielä kotona? Olisiko heistä apua tuohon terveyskeskukseen soittamiseen, jos joku soittaisi puolestasi? Entä voisiko joku lähteä mukaan tuonne psykiatrille?

Vierailija
13/18 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinulla pitäisi olla jonkunlainen tukihenkilö, joka huolehtisi sinut lääkäriin jne? Ihmistä ei ole tarkoitettu taapertamaan yksikseen, ja olet noidankehässä, jossa eristäytyminen helpottaa oloa tässä ja nyt, mutta pitemmän päälle olo vain heikkenee, koska kaikki sellainen sisältö jää puuttumaan, joka antaa muille elämään mieltä ja sisältöä.

Lohduttaa en taida tähän hätään osata kuin sanomalla, että olet vaikeimmassa iässä mt-ongelmien kannalta. Aikuistuminen on vaikeaa muillekin, ja jos taustalla on paljon haasteita, niin tosi tiukkaahan se on. Muutaman vuoden päästä elämänkokemusta alkaa olla sen verran ja pahin uutuudenkammo ohi, että aikuisuudesta alkaa löytyä hyviäkin puolia. Jopa persoonallisuushäiriöiden ote ihmiseen usein lievenee iän myötä, vaikka kasvaminen onkin ottanut paljon aikaa.

Onko sinulla itselläsi mitään ajatusta siitä, mitä tarvitsisit elämääsi voidaksesi paremmin? Mitä jaksaisit tehdä, jos voisit aina vetäytyä rauhoittumaan kun siltä tuntuu? Onko suvussasi tai tuttavissa ketään, joka voisi sinua kuunnella ja tukea, edes väliaikaisesti?

Vierailija
14/18 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 20-vuotias myöskin paniikkihäiriötä sairastava ja tiiän noi tunteet! Oli aikoja, kun en pystynyt pahimmillaan poistumaan kotoa ja ahdistus iski yhtäkkiä. Nyt mulla on lääkitys, joka on ollut pelastukseni. Tsemppiä paljon sulle, oon ihan varma että paranet vielä, elä menetä toivoa!

Vierailija
15/18 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni annos sulla seronilia,kannattaa jutella lääkärin kans sen nostamisesta.

Vierailija
16/18 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä. Jos yhtään lohduttaa niin noista voi selvitä. Mua auttoi pienet asiat: Kannoin aina tupakkaa mukana, koska vaikka en aina muistanut miten hengitetään niin tupakan poltti onnistui. Kannoin myös muovipussia laukussa, jotta voisin oksentaa siihen tarvittaessa. Ja aloin aina kuvitella mikä olisi pahinta mitä voisi tapahtua - esim. pyörryn koska en saa henkeä ja alan taas hengittää. Oksennan, lähden kotiin ja pesen hampaat. Nykyään terve ja hyvinvoiva kolmekymppinen. Yritä löytää jotain mieleistä elämääsi ja keskity siihen. Paljon voimia!!!

Vierailija
17/18 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ssri- lääkkeet ei sovi jos sulla kaksisuuntainen. Pahentaa oireiluasi. Ja jos ei kaksisuuntainen niin Seronulia pitää nostaa ja reippaasti

Vierailija
18/18 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seronilin kanssa kanttaa olla varuillaan meinaan voi aiheuttaa maniaa.

Mutta joo itse sairastan kaksisuuntasta mielialahäiriötä ja vaikeaa masennusta mukaan lukien vaikea ahdistus. Joten tunteet on täälläkin tuttuja. Mutta mä kannatan että menisit sinne aikuispsykiatriselle ja kertoisit tilanteen, parhaassa tilanteessa saisit ennenkaikkea apua ja mahdollisesti oman lääkärin. Tsemppiä nyt kauheesti ja voimia!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi