Ihmettelin autosta, että miten ystävämme on keskustassa polkupyörällä johon matkaa hänen kodistaan n. 15km. Mies tokaisi, että mikä matka tuo nyt muka on!?
Minä en ainakaan jaksaisi ja pitäisi jaksaa vielä kotiin. Mies ei itse polje metriäkään vaan ajaa autolla kaikkialle.
Kommentit (37)
Löysä vetelys ei voi käsittää että jollain toisella on kroppa kunnossa.
Eihän tuo ole kuin puolen tunnin pyöräily eikä sitäkään tarvi täysillä painaa.
Nuorempien lasteni dorka isä selosti, että hänelle olisi oikein ilo ajaa maalla kauppaan polkupyörällä, 16 km suuntaansa, että se on niin kevyttä ja kivaa. Millään hän ei jaksanut ajaa samaa matkaa autolla, koska autolla ajo on niin raskasta. Tätä hän sitten toisteli siellä mökillä ollessaan koko ajan. Kertaakaan ei kyllä sinne kauppaan ajanut sillä pyörällä, eikä mihinkään. Mikä kyllä merkille pantiin.
Taitaa olla miehesi samanlainen.
No mun mielestä ainakin on pitkä matka!
Ja tosiaan kun takaisin kotiinkin olisi vielä päästävä.
Ja ps. Olen ihan tavallinen, liikunnallinen nainen.
Miehesi on ihan oikeassa ettei tuo ole matka eikä mikään
Vierailija kirjoitti:
Vai puolen tunnin! Kyllä 15 kilsaan menee ainakin 40 min ellet ole joku trikooraivopyöräilijä. Ja ei edes täysillä.
15 km pitäisi mennä pyörällä ihan keneltä vain. Sitten jos oikeasti harrastaa pyöräilyä, niin eihän tuo ole mikään matka. Työkaveri tekee usein reilusti yli sadan kilsan lenkkejä ja joskus jopa metsässä. Se on mielestäni kova veto.
Minä ajelin pyörällä kouluun tuon matkan aina, kun ei ollut lunta maassa. 11-13-vuotiaana. Sitten muutimme muutaman kilometrin päähän koulusta. Mutta tuo olikin 70-80-luvun vaihteessa, jolloin ei ollut tapana olla huonossa kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai puolen tunnin! Kyllä 15 kilsaan menee ainakin 40 min ellet ole joku trikooraivopyöräilijä. Ja ei edes täysillä.
40min on noin puoli tuntia. Ei se kymmenminuuttinen lisää juurikaan vaikuta.
"Polkupyörällä, johon matkaa hänen kodistaan n.15 km"
No se on kieltämättä kova, että pyöräilee pyörällä, joka on noin kaukana :D
Köyhät polkee jollain fillarilla, mä ajan autolla, rahaa on!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
40min on noin puoli tuntia. Ei se kymmenminuuttinen lisää juurikaan vaikuta.
Kokeilepa ensin ajaa 15km 40 minuutissa ja sitten puolessa tunnissa. Tule sitten kertomaan vaikuttiko mitään.
Riippuu toki pyörästä, varusteista, pyöräilijän kunnosta ja ajosäästä. Jos ajelee kalliilla sähköpyörällä on polkeminen huomattavasti kevyempää kuin vanhalla ruosteisella helkamalla. Kyllä mäkin 15 km kesällä jaksan pyöräillä. Talvella lumihangessa ja toppapuvussa on jo vähän raskaampaa
Vierailija kirjoitti:
Tunnin pyöräily jos menee normaalia peruskaupunkipolkijan vauhtia.
Ohi aiheen, mutta myös maasto vaikuttaa. Nuorempana kuljin paljon pyörällä, ja tietyt ylämäet kodin lähellä oli aina niin raskaat polkea, toki toiseen suntaan tullessa olivat alamäkeä.
En vieläkään ymmärrä, miten edes ajan mittaan ei "kunto kasvanut" sen vertaa että olisi helpommin menneet ylös, toki pyörätkin varmaan tässä vuosien varrella noista ajoista kehittyneet...
Tasaisella maalla jo yhdellä polkaisulla menee pitkälle, 15km on joissain paikoissa nopea/kevyt matka, ja toisissa paikoissa hyvinkin rankka koettelemus.
Fillarointi kaupungissa on ihan paskaa.
Voisko olla sekin että on saanut kyydin keskustaan? Itsellänikin tulee kauppamatkaa pyörällä 14 km. Jollain menee toki 30 km leikiten myös, minä olen rapakuntoinen.
Vierailija kirjoitti:
Köyhät polkee jollain fillarilla, mä ajan autolla, rahaa on!
Nykyisin on päinvastoin. Trendikkäät uraohjukset vetelee fillareilla ohi persaukisista, lösöistä autoilijoista.
Oulussa ihan normimeininkiä. Pyöräillään kesät talvet tuollaiset matkat.
No ei ole kyllä mikään matka mennä pyörällä. Itse pyöräilen aina vähintään 25km lenkkejä, kesällä noin 60km.