Koira vetämään pulkkaa
Te jotka enemmän tiedätte asiasta, voitteko kertoa, millaiset aisat ja pulkka kannattaa ostaa koiralle? Entä vetovaljaat?
Koiralla on juliusk9-merkkiset valjaat, mutta ne ei taida käydä pulkan vetämiseen?
Kommentit (13)
Koiran pitää olla aikuinen ja riittävän iso jaksaakseen vetää. Jotkut rääkkäävät koiraansa.
Lapsena kiinnitettiin pulkan naru koiran pantaan. Otettiin paketti metwurstia ja yksi lapsista meni istumaan pulkkaan ja toinen houkutteli metwurstilla vetämään. Rääkkäystähän tuo. Meillä oli cockerspanieli.
Facebookista löytyy monta kivaa vetokoiraharrastusryhmää. Niistä löydät perusasiat luettavaksesi ja pääset katselemaan, mitä muut tekevät. Ja sitten kysyt. Ilmapiirikin on takuulla parempi kuin tällä palstalla.
Noihin vetojuttuihin on ihan omat valjaansa, ahkionsa ym. ettei koira riko itseään! Tärkeintä, että ovat oikean kokoiset koiralle. Toki maksavat, mutta käytettynäkin voi löytyä hyviä.
Älä rääkkää koiraasi. Käytä ihan omia jalkojasi.
Mun boxeri veti poikaani pulkassa kun poika oli noin 1-2 vuotias. Boxulla oli valjaat ja pulkka oli kiinnitettynä pitkällä narulla valjaisiin. Itse talutin boxua tavallisesti remmillä kaulapannasta.
Molemmat tykkäsi.
Vierailija kirjoitti:
Enhän minä nyt enää pulkassa istu, vaan pikku lapsi, saksanpaimenkoira kyseessä, aikuinen, rakastaa vetämistä muutenkin, niin ajattelin että pulkan vetäminen ois siitä vaan hauskaa kun oikein luvan kanssa saisi vetää. Kun läytyy vaan sopivat välineet.
Ap
Toivottavasti saat apua, minä en osaa auttaa. Kävin vain nauramassa ihmisten vastauksille.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti saat apua, minä en osaa auttaa. Kävin vain nauramassa ihmisten vastauksille.
🙂
Älä rääkkää koiraa, valjasta vaimo pulkan eteen.
Vierailija kirjoitti:
Ei kait rääkkääkkäänny jos vetää pakottamatta.
Hauska näky kun koira vetää pulkkaa ja näkee jänöjussin, se on menoa silloin.
Up jos joku haluaa kertoa enemmän?