Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kestää pettäjäsiskoa?

Vierailija
25.02.2015 |

Vuosia naimisissa ollut siskoni sekosi viime syksynä, jätti miehensä ja ns. aloitti uuden elämän. Yhteydenpitomme väheni samalla, sisko jotenkin sulkeutui. Nyt olen saanut kuulla, että siskoni on seurustellut jo "pitkään" (eli jo ennen eroa) ex-miehensä hyvän ystävän kanssa. Siskon ex ja oma mieheni ovat (olivat) hyviä ystäviä, ja olen nyt ihan ihmeellisessä välikädessä... En ymmärrä mitä siskolle on tapahtunut, on ennen ollut uskollinen ja ns. hyvä vaimo. Itse en siedä pettämistä OLLENKAAN, ja ehkä juuri siksi siskoni syksyllä sulkeutuikin. Nyt edessä olisivat sukujuhlat, jossa kohtaan siskoni pitkästä aikaa, ja olemme paikalla ensimmäistä kertaa koko suku, siskon uusi mies ja minun mieheni mukaanlukien. Olo on jotenkin tosi vaikea, ei huvittaisi mennä. Mitä te tekisitte, tukisitteko omaa siskoanne vaikka mikä olisi? Miten ihmeessä mieheni tulisi suhtautua tyyppiin, joka paneskeli ja paneskelee hänen ystävänsä vaimoa, joka vielä sattuu olemaan hänen oman vaimonsa sisko? Ei luoja mikä tilanne...

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvelinkin, etä jään yksin ongelmani kanssa :(

Vierailija
2/14 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tukisi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäpä tuohon vastaisi... Ei siskonsa tekoja tarvitse hyväksyä, itse sisko kyllä. Hän on tehnyt omat valintansa ja vastaa niistä, älä sinä niistä ota vaivaa itsellesi. Ts. hänen tekojensa ei tarvitse vaikuttaa sinun ystävyyssuhteisiisi, mielipiteisiisi tms. Itse menisin juhliin ja käyttäytyisin niin kuin muutenkin, ihan niin kuin ihmiset nyt käyttäytyvät juhlissa. Minunkin eräs hyvä ystäväni petti miestään, ja sain kuulla siitä vasta kun mieskin jo tiesi, ja petyin kyllä pahoin, ja tottakai se vaikutti suhteeseemme. On hän ystäväni edelleen, mutta en luota häneen, kun huomasin mihin on kykenevä. Mutta kyllä silti voi tulla toimeen. Minusta se on hyvä ohjesääntö, että tuomitsee teon, ei ihmistä.

Vierailija
4/14 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskosi oma asia miten elämänsä elää.
Sinä tietenkin päätät omasta suhtautumisestasi.
Muista että hän on kuitenkin siskosi eikä sinulle ole tehnyt yhtään mitään.

Vierailija
5/14 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tukisin mun veljiäni vaikka ne pitäisi ilotaloa tai panisi kaikkea mikä liikkuu. Ei ole minun tehtäväni tuomita. Mulle veljeni ovat niin tärkeitä, että en keksi ihan heti mitä heidän pitäisi tehdä, että suhtautuisin ylimielisesti heidän tekemisiinsä. SItä paitsi pettäminen on geeneissä...

Geenien avulla voidaan todennäköisesti selvittää henkilön alttiutta pettää puolisoaan, kertoo tuore amerikkalaistutkimus. Tutkimuksessa nuoria aikuisia pyydettiin kertomaan seksielämänsä koko historia, minkä jälkeen tutkijat tarkastelivat henkilöiden dopamiinireseptori D4:n geeniä.

Health.comin mukaan DRD4-geenillä suuri rooli seksuaalisessa käyttäytymisessä. Tutkimukseen osallistuneiden 181 nuoren aikuisen tiedoista saatiin selville, että erään DRD4-variaation omaavat ihmiset harrastavat irtosuhteita huomattavasti muita enemmän.

DRD4-geeni on aiemmissa tutkimuksissa liitetty mm. nautintoaineiden käyttöön ja uhkapelaamiseen.

Tutkijoiden mukaan motivaatio pettämiseen löytyy aivojen tyydytys- ja palkkiokeskuksesta. Irtosuhteiden kohdalla dopamiinin erityksen vaatimukset täyttyvät: riskit ovat korkeat ja mahdollinen palkinto on huomattava.

Tutkijat kuitenkin haluavat muistuttaa, että pelkän genotyypin omaavat ihmiset eivät automaattisesti ole pettäjiä: monet muutkin geenin eri variaation omistavat henkilöt hyppäävät irtosuhteisiin.

Vierailija
6/14 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kylläpä sinä olet hyvä ihminen ja siskosi huono ihminen, kun on mennyt rakastumaan väärään ihmiseen.

Vierailija
7/14 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pane kostoksi miehesi kanssa siskosi miestä ja rakastajaa. Ei tuossa paljon muuta voi.

Vierailija
8/14 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi tekemisissä noin epärehellisen ihmisen kanssa, oli sukua tai ei. Älä ota mitään kontaktia juhlissa ja pysyttele muutenkin etäällä.

Vierailija
9/14 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa on sekin, että sisko itse on vetäytynyt ennen suht hyvistä väleistämme, ei vastaa edes suoriin kysymyksiin (enkä siis ole hänelle ilkeillyt ollenkaan). Pari kertaa olen törmännyt exäänsä, säälittää hirveästi kun vaikuttaa niin surulliselta ja suuntansa kadottaneelta, meillä oli suunnitelmissa yhteinen ulkomaan reissukin nelistään.. Mieheni haluaisi kutsua siskoni exän meille saunomaan, mutta mielestäni se olisi vähän outoa siskoani ajatellen. Ja auta armias kun kesällä suuntaamme suvun mökille kaikki sisarukset puolisoineen.. Suru myös mieheni puolesta, kun on menettänyt yhden harvoista ystävistään. Taidan siis kuitenkin olla siskolleni lojaali kun en voi kaveerata hänen eksänsä kanssa. Pahoittelut, tuli nyt tällaista tajunnanvirtaa, asia painaa kovasti mieltä. :(

Ap

Vierailija
10/14 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sun sisko! Tottakai sää sitä tuet, aina, se on sun perhettä, oli tilanne ikinä mikä hyvänsä!! Ihmiset tekee virheitä. ;o

Vierailija
11/14 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 22:10"]

Se on sun sisko! Tottakai sää sitä tuet, aina, se on sun perhettä, oli tilanne ikinä mikä hyvänsä!! Ihmiset tekee virheitä. ;o

[/quote]

Tietynlaiset ihmiset eivät muuta teekään kuin virheitä.

Vierailija
12/14 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei sun mies voi kaveerata tän exän kanssa? Ei kai niiden ystävyyttä tarvi tappaa, etenkää nyt ku toinen jäi ihan yksin? En tajua.

Vierailija
13/14 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehesi tai sinä ette voisi enää olla ystäviä siskosi ex:n kanssa? Mikä ristiriita siinä on?

Vierailija
14/14 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi te ette voi olla siskon ex-miehen ystäviä edelleen? Nyt en ymmärrä.
Mun paras ystävä erosi miehestään (joka myös mun ja meidän lähipiirin tärkeä ystävä) ja kyllä me olemme ystäviä edelleen.
Ettehän te siitä miehestä eroa?? Ihmeellistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme