Ostinko rikkinäisen pyykikoneen? Vesi valuu lattialle
Ostin torista sellaisen pienen (n. 40 cm leveä) pyykkikoneen ja testasin sitä tänään. Olin vähän skeptinen jo silloin koska torista ostaessa mietin aina riskejä, että jos on epärehellistä porukkaa jne.
No tämä pyykkikone muuten vaikuttaa toimivan, mutta vesi tulee suoraan lattialle. Näin tapahtui pari kertaa. Yritin googlailla, että missä vika ja nukkasihdistä löytyi jotain keskusteluja. En vain tiedä, missä tuollaisessa pienessä koneessa on se kuuluisa nukkasihti.
Onko mahdollista että pyykkikone on mennyt rikki esim. kuljetushetkellä vai valehdeltiinko minulle yksinkertaisesti koneen kunnosta. Joka tapauksessa vähän vituttaa.
Mitähän tässä kannattaisi tehdä? Viedä pyykkikone kaatopaikalle?
Yritin laittaa torissa myyjälle viestiä. Saa nähdä vastaako ollenkaan.
Mahtava Maanantai.
Kommentit (28)
Minne laitoit poistoletkun? Asensiko ammattilainen?
Vai onko tämä provo?
Vesi tulee koneen alta lattialle. Itse asensin ja en tosiaankaan ole mitenkään kokenut näiden pyykkikoneiden suhteen.
yleensä nukkasihti löytyy koneen etupuolelta alareunasta "huoltoluukun" takaa. Jos sinne on kerääntynyt vuosien saatossa liikaa nukkaa, voi vesi valua ylitse ja vuotaa ulos väärästä paikasta.
Jos et löydä nukkasihtiä tai huoltoluukkua itse, niin googlaa koneen malli (esimerkkinä UPO PK2700-N). Mallinumeron avulla pystyt etsimään netistä manuaalin jossa lukee tiedot koneen käytöstä, huollosta yms.
Oliko pakkasta kun siirsitte koneen? Sinne jää aina vettä joka jäätyessään rikkoo muoviosat.
Kai tiedät, että veden poistoletku pitää olla seinässä kiinni, hanan vieressä?
Hajotitko muovisen kaukalon rummun ympäriltä roudatessasi konetta? Ei se helpolla hajoa, mutta kai siististi kuljettelit?
Vaikea etänä auttaa, varsinkin kun vaikutat aika kädettömälle.
Vierailija kirjoitti:
Mikä v...n kädettömälle??? 😑😑😑😑 Opettele kirjoittamaan!!
Onhan letkujen liittimet kunnolla kiinni?
Vierailija kirjoitti:
Samoin!
Nukkasihti on sellaisessa pienessä luukussa koneen alaetukulmassa. Se on varmaan auki, silloin vesi valuu lattialle. On varmaan tyhjennetty sitä kautta kuljetusta varten.
Tarkista mihin ruuvasit poistoletkun. Todennäköisesti siinä putkessa on tulppa joka pitää poistaa / veistää pois.
Vierailija kirjoitti:
Kai tiedät, että veden poistoletku pitää olla seinässä kiinni, hanan vieressä?
Eikä tarvitse. Sen pään voi laittaa pyykkiä pestessä esim lavuaariin jos letku riittää. Meillä on laitettu se lattialle, lattiakaivo on heti kohta letkun pään jälkeen. Kone on saunan pesuhuoneessa ja lattia on maalattua betonia.
Joskus hiukan kallistelin konetta ja se sylki nukkaa. Nukkasihti oli myös vaikea avata ja saada kiinni. Huoltomies onneksi auttoi samalla kun muitakin huoltotöitä.
Tästähän vuotaminen yleensä johtuu.
Yritä tuota kallistelua.
Vierailija kirjoitti:
Vesi tulee koneen alta lattialle. Itse asensin ja en tosiaankaan ole mitenkään kokenut näiden pyykkikoneiden suhteen.
Koneen alta poistoputken sijaan siis? Vai sekä että? Vai poistoputkesta, joka ei ole liitetty tai laitettu lavuaariin/viemäriin?
Vierailija kirjoitti:
Joskus hiukan kallistelin konetta ja se sylki nukkaa. Nukkasihti oli myös vaikea avata ja saada kiinni. Huoltomies onneksi auttoi samalla kun muitakin huoltotöitä.
Tästähän vuotaminen yleensä johtuu.
Yritä tuota kallistelua.
Konetta ei saa kallistella.
Myyjä myi sinulle laakerintiiviste-viallisen pommin. Oppirahat on aina maksettava.
Googlaa koneen malli ja sen ohjekirja, niin saat sen nukkasihdin putsattua ens alkuun.