Mikä mua vaivaa? Olen aivan hlvetin väsynyt, mutta en saa nukuttua
oli pakko ilmoittaa sairaaksi töihinkin. Olen nukkunut öitä huonosti pitkään, mutta nyt on mennyt siihen etten nukahda juuri ollenkaan.
Kommentit (31)
Verensokeri ja rauta arvot labrassa käynti. Myös katso onko noitia lähellä niiden loitsut vaikuttaa.
stressissä on ylikuormittunut ulkoile syö kevyesti vältä tv:t. ja mediaa lue kuuntele musiikkia rauhallista oloa kaikin tavoin panosta iltaa kohti rauhoittuminen ajoissa
Aivokuvaukseen mars. Magneettikuvaus.
Liikaa kofeiinia tai liian myöhään illallla. Yksikin kuppi illemmalla teettää mulla sen että uni ei tule vaikka väsyttää kauheasti.
Vierailija kirjoitti:
Ruokavalio, liikunta ja lepo.
Arvasin että tämä spämmäri on viiden ensimmäisen viestin joukossa.
Joo kahvit pois
Kuppi aamulla ja toinen lounaalla ei enempää. Liiku, ulkoile, myös kuormittavaa liikuntaa pari kertaa viikossa ainakin. Tv pois ja kirja käteen ennen nukkumaan menoa. Sit jos ei auta ni lääkäriin ihmisen pitää nukkua muuten alkaa tulla ongelmia
Saatko proteiinia tarpeeksi? Illalla kannatta syödä luonnon melatoniinia, kuten kaurapuuroa, tomaattia ja banaania."Tryptofaanilla on rauhoittava vaikutus mielialaan ja se edistää hyvää unta. Tryptofaanista muodostuu elimistössä melatoniinia ja serotoniinia."
Oletko uupunut? Silloin on väsymystä vaikka olisi nukkunut kellon ympäri.
Kroppa ylikierroksilla. Kun unettomuus kroonistuu, niin ei sitä niin vaan nukahdeta, vaikka kuinka väsyttäisi. Se pointti on säännöllisillä elintavoilla ja liikunnalla, että sillä saadaan kierroksia balansoitua ja pidettyä balanssissa. Toki lekurikäynti on nyt tarpeen, jotta saataisiin akuutti lyhytaikainen apu unettomuuteen ja mahdollisen lääketieteellisen syyn selvittelyt alkuun.
Pahimmillaan pitkäaikainen nukumattomuus vie psykoosiin. Aivojen nnpakko saada levätä. Käy ap hakemassa lääkäriltä resepti nukahtamislääkkeeseen.
Sun elimistösi on tällä hetkellä ylivirittyneessä tilassa huonosti nukuttujen öiden jäljiltä. Siksi nukahtaminenkin hankalaa. Lääkärille vaan ja jotain droppia, jolla saat tilanteen stabilisoitua. Sen jälkeen voit kokeilla muita menetelmiä unen saannin edistämiseksi (liikunta, ruokavalio, meditaatio...)
Otan osaa ap tuolta se nukahtamisongelma tuntuu. Tarkoitan tuo on nukahtamisongelma. Mulle siihen ei auta mikään muu kuin lääkärin kirjoittamat lääkkeet. Toivo ettei ongelma kroonistu kuten minulla. Vähäksi aikaa saa joka ilta lääkkeet mutta jatkuvaan käyttöön minä en ainakaan saa.
Satsaa terveyteesi ja osta junaan yölippu Hki- Oulu. Makuupaikalla . Joskus junan tasaisessa rytkytyksessä saatu 7 tunnin uni tekee ihmeitä. Päivä Oulussa (kysy joltain muulta mitä siellä voi tehdä) ja sitten toinen 7 tunnin uni kotiin.
Mulle auttoi ymmärtämään että mulla on oltava joko TV tai radio yöllä päällä niin nukun hienosti.
Olet ylikierroksilla. Toisilla auttaa lääkkeet, itsellä puhuminen.
Missään nimessä ei kannata mennä lääkäriin.
Sama. Päässä pyörii kaikki tehty ja tekemätön. Tai jos hyvällä tuurilla sattuu nukahtamaan, niin säpsähtää hereille klo 3.