Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sotilasavustus ja muutto. Osaako joku auttaa?!

Vierailija
25.02.2015 |

Puolisoni on armeijassa nyt ja olemme asuneet avoliitossa jo reilusti ennen armeijan alkua. Puolisoni saa sotilasavustusta nykyiseen asuntoon. Meillä kuitenki olisi muutto edessä isompaan asuntoon keskustaan ja kesällä pitäisi syntyä vauva. Vuokra olisi 60e enemmän kuin nyt ja lisäksi vesi 22e/ hlö. Muutto on meille välttämätön, koska nykyisessä asunnossa ja tällä sijainnilla on mahdotonta olla vauvan kanssa.
-
Itse olen tällä hetkellä työkokeilussa joten saan työmarkkinatukea. Kun lapsi syntyy niin taloudellinen tilanne on selvää siitä eteenpäin, mutta miten muutto vaikuttaa sotilasavustukseen? Meillä on kuitenki hyvä syy muuttaa ja asunto ei ole liian kallis tai liian suuri.

Onko siis mitään esteitä että jostain syystä sotilasavustusta ei saisikaan enää? Joku tämmöistä väitti ja haluaisin perustelut sille mikäli totta :) Mielestäni ei pitäisi vaikuttaa huonosti, koska asepalvelusta suorittava ei ole muuttamassa ensikertaa omilleen ja syy meillä on perheen perustaminen/lisäys.
Kiitos jos saan asiallisia vastauksia.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 15:58"]Puolisoni on armeijassa nyt ja olemme asuneet avoliitossa jo reilusti ennen armeijan alkua. Puolisoni saa sotilasavustusta nykyiseen asuntoon. Meillä kuitenki olisi muutto edessä isompaan asuntoon keskustaan ja kesällä pitäisi syntyä vauva. Vuokra olisi 60e enemmän kuin nyt ja lisäksi vesi 22e/ hlö. Muutto on meille välttämätön, koska nykyisessä asunnossa ja tällä sijainnilla on mahdotonta olla vauvan kanssa.
-
Itse olen tällä hetkellä työkokeilussa joten saan työmarkkinatukea. Kun lapsi syntyy niin taloudellinen tilanne on selvää siitä eteenpäin, mutta miten muutto vaikuttaa sotilasavustukseen? Meillä on kuitenki hyvä syy muuttaa ja asunto ei ole liian kallis tai liian suuri.

Onko siis mitään esteitä että jostain syystä sotilasavustusta ei saisikaan enää? Joku tämmöistä väitti ja haluaisin perustelut sille mikäli totta :) Mielestäni ei pitäisi vaikuttaa huonosti, koska asepalvelusta suorittava ei ole muuttamassa ensikertaa omilleen ja syy meillä on perheen perustaminen/lisäys.
Kiitos jos saan asiallisia vastauksia.
[/quote]Katso SA intin sivuja, siellä on selkeä ohje tähänkin asiaan

Vierailija
2/3 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin sekavasti löytyy tietoa. Sossusta haettiin takuuvuokraa tässä taannoin kun muutettiin uuteen asuntoon kesken armeijan ja eivät myöntäneen koska väittivät ettei saa sotilasavustustakaan enää jos muuttaa. Kelasta taas sanoivat ettei vaikuta sotilasavustukseen muuten kuin joko nostaa tai laskee riippuen vuokrasta tottakai. Ota nyt sitten selvää. Piti hankkia takuuvuokra muualta sen takia :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on sellanen käsitys et intti maksaa vuokran mikäli on asunut ennen palvelusta 3kk samassa asunnossa.. joten saattaa olla että intti ei maksa teidän uutta kämppää. Päivärahoja ne ei voi evätä, mut se ei varmaan lohduta et se on jotain 5e päivältä :/ voin olla vääräss, googlettele tai tarvittaessa soita kelaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän