Uusi veroprosentti ihmetyttää
Uuden verokortin mukaan prosentti on noussut hirveesti ja nyt on jo 14. Pitääkö tuota itse laskea vai saanko palautuksia myöhemmin?
Kommentit (10)
Sinustako tuo on korkea prosentti? Minulla menee eläkkeestään 27%
Edelliseen verrattuna on. Viime vuonna meni kaikki 1%
Täh? Minä olen pienituloinen ja prosenttini on 21. Jos epäilyttää, kannattaa toki piipahtaa verotoimistossa kysymässä.
Vai että oikeen 14%! Tarkista nyt ensin tulorajat ja mitä mahdollisesti tulet saamaan tuloja. Laske prosenttia verotoimistossa tai netissä. Työnantaja ei voi sitä laskea, etkä itsekään voi sitä kynällä sutaten muuttaa.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 14:33"]Vai että oikeen 14%! Tarkista nyt ensin tulorajat ja mitä mahdollisesti tulet saamaan tuloja. Laske prosenttia verotoimistossa tai netissä. Työnantaja ei voi sitä laskea, etkä itsekään voi sitä kynällä sutaten muuttaa.
[/quote]
Onhan tuo kauhea nousu. Ja ihan verotoimistoon soitin ja itse se palvelija halus laskea 4%sta 1%iin. Joten nyt tuntuu hullulta tuo 14 Ja toki tiedän miten sitä lasketaan, en vaan tiedä kannattaako. Tuskin töitä kuitenkaan enemmän tulee, enkä palkankorotustakaan odota.
Missä olet ollut töissä? Minkälainen palkanlaskija siellä on?
Prosentin vero voi olla ihan mahdollinen tiettyyn tulorajaan saakka. Voihan sitä tehdä nollaverokortillakin hommia.
Verotus for dummies: tienaat vuoden aikana x euroa, josta koko summasta katsotaan portaikon mukaan veron tarve. Ja sitten katsotaan, paljonko olet veroja maksanut, erotus on joko sinun tai verottajan hyväksi. Ja kumpi on velkaa toiselle, maksaa sen.
PS. Verottajan sivuilla on ihan laskuri tätä varten.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 14:34"]Millaiset tulot?
[/quote]
Siis ei paljon paskaakaan. Oon osa-aikainen ja sovitellulla päivärahalla(josta menee se 20% ennakonpidätystä)
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 14:37"]
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 14:33"]Vai että oikeen 14%! Tarkista nyt ensin tulorajat ja mitä mahdollisesti tulet saamaan tuloja. Laske prosenttia verotoimistossa tai netissä. Työnantaja ei voi sitä laskea, etkä itsekään voi sitä kynällä sutaten muuttaa. [/quote] Onhan tuo kauhea nousu. Ja ihan verotoimistoon soitin ja itse se palvelija halus laskea 4%sta 1%iin. Joten nyt tuntuu hullulta tuo 14 Ja toki tiedän miten sitä lasketaan, en vaan tiedä kannattaako. Tuskin töitä kuitenkaan enemmän tulee, enkä palkankorotustakaan odota.
[/quote]
saitko viime vuonna lomarahoja, tai onko sinulle tänä vuonna tulossa? Moni opiskelija käyttää tuota 14%, joillakin riittää, joillakin ei. Silloin on monesti unohdettu ottaa lomarahat huomioon.
Mun vero% on 30.