Paljonko palkastasi menee asumiseen?
Mulla menee melkein puolet nettopalkasta. Saan 1840 käteen ja laina+ vastike+vesi yhteensä 870 euroa. Kaikkeen tarpeelliseen rahat juuri riittävät, mutta tuhlailuun/matkusteluun ei ole varaa
Kommentit (53)
Asumiskuluihin menee alle 4% ja lainaan 11%.
Tämä siis mun osuus: mun palkka ja puolikas kuluista.
Reilut 50%. Vuokranmaksu ja kiinteä vesi + sähkö lämmityksineen ovat keskimäärin 1100€/kk. Haaveissa siintää pieni laina ja ASO-rivitalo numero 3:n tapaan.
0e pakollisiin. Hyvää hyvyyttäni kuitenkin makselen silloin tällöin sähköä, vettä, jätemaksua, kiinteistöveron puolikkaan...
Meiltä menee yhteensä n 250m2 okt:n kuluihin kuukaudessa 1700€ eli 33% nettotuloista. Tuossa siis lainankuoletus, korot ja kaikki asumiskulut.
Mulla ei edes ole palkkaa, kun olen työtön. Perheen nettotulot on jotain 6000€ ja asumiseen menee noin 1500€.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 17:12"]
Yksin asuessa meni asumiseen yli 40 % nettopalkasta, nyt miehen kanssa puolet siitä.
[/quote]
Mullakin menee suunnilleen 40 % ja asun tosiaan yksin. Pitäisi varmaan hankkia mies. :D
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 17:10"]
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 17:05"]
Noin 15%. Vuokralla yksin eron jälkeen.
[/quote]
Lucky you - joko iso nettopalkka tai pieni vuokra...
[/quote]
Vuokra on noin 450 ja netto kolmisen tuhatta. Talon aion ostaa jossain vaiheessa kun sopiva sattuu kohdalle, näillä kulmilla nekään eivät ole kovin hinnakkaita ja tykkään tehdä remppaa itse.
Olen tosiaan siinä mielessä onnellisessa asemassa tällä haavaa että pakollisten kulunkien jälkeen tilille jää parisen tonnia ylimääräistä joka kuukausi.
Asumiseen menee: lainanlyhennys 1000 ja vastike+vesi+sähkö n 400 kuussa. Eli 1400e. Nettopalkka on 2500e, joten yli puolet netosta menee asumiseen. Asun Hgissä.
Mun palkasta 36% ja miehen palkasta 25%.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 17:02"]
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 16:15"]
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 07:24"]
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 01:46"]
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 01:35"]
En ole maksanut omistusasuntomme kuluista koskaan yhtään mitään, en palkoista, enkä työttömyyskorvauksista. Aviopuolisoni on maksanut asumisemme kulut aina ja kaikki.
[/quote] Minkä vuoksi alapeukku? Ei kait ole negatiivista, että esim. minua on onnistanut avioliitossani, ja olen saanut sellaisen aviomiehen, jolla on varaa maksaa asuntokulut kaikki ilman minun panostani. Jo n.30 vuotta putkeen. Tiedän, että jos elän kauemmin kuin mieheni, saattaa tulla vielä ajanjakso, jolloin minä joudun maksamaan yksin omista tuloistani asuntomenoni, mutta sitähän ei voi tietää etukäteen.
[/quote]
Niin no, voisinhan minäkin sanoa että 0€ ja mieheni maksaa 1700€.
Mutta ei se sitä totutta muunna että asunto, laina ja kulut on todellisuudessa molempien nimissä.
10
[/quote] Voivoi, mieheni on asuntomme maksanut omaksemme kokonaan, ei ole velkaa asunnosta. Ja siitä huolimatta mieheni maksaa nykypäivän asumiskulut yksin omasta palkastaan, ja minä en yhtään mitään, ja emme koskaan ole saanneet asuntotukia. Revi siitä, ja mikä siinä on väärää, että minun ei ole tarvinnut maksaa asuntokuluja ei avoliittoni, eikä avioliittoni aikana? Vastaan puolestani, eihän siinä olekkaan mitään vikaa muuta kuin toisten KATEUS!
[/quote]
Etkö maksa mitään perheenne kuluja, käytät koko palkkasi itseesi? Jos näin on niin sitten vasta olen kateellinen, en siitä miten teillä jaetaan maksut
[/quote] En nyt tietenkään omia tulojani käytä ainoastaan vain itseeni, mutta nyt oli kysymys asumiskuluista, haloo.
Saan opintotuen 470e ja tästä menee 290e vuokraan. Ei juhlita ei.
Yhtiövastike on 10% nettopalkastani. Velkaa ei enää ole.