Mistä tiesit ettet aio yrittää enää tulla raskaaksi?
Tämä asia mietityttää nyt: en tiedä haluanko toista lasta. Mies haluaisi kovasti, hän on kuusilapsisesta perheestä ja hänestä olisi surullista jos 6-vuotias tyttömme jäisi ainoaksi. Minä halusin aiemmin toisen lapsen, mutta useat keskenmenot ovat muuttaneet mieleni. Raskaus ei ole enää ihana uutinen vaan stressiä ja pelkoa aiheuttava asia, kun joutuu 12 viikkoa jännittämään selviääkö sikiö ja onko hän terve. Toistaiseksi keskenmenot ovat tulleet viimeistään viikolla 11. Olemme noin nelikymppisiä ja tietysti tuntuu että munasolut eivät ole enää tässä vaiheessa terveitä, syitä keskenmenoilleni ei ole tutkittu. Mutta pelottaa että jos raskaus jatkuisikin ja lapsi olisi vammainen. Mistä te tiesitte, että nyt saa lapsentekoyritykset loppua?
Kommentit (8)
Kun sairastuin esikoisen jälkeen psykoottiseen masennukseen, en enää uskaltanut yrittää toista lasta.
Montako km sulla on? Tiesitkö että jos 3 km pääsette tutkimuksiin! Tunnen kyllä tuskasi, mulla 2 lasta ja 3 keskenmenoa. Ekaa tehtiin 5 v ja tokaa 6 v.
Kun ikäriskilaskuri alkoi antamaan huolestuttavan suuria todennäköisyyksiä verrattuna nuorempana raskaaksi tuleviin eli noin 40 vuotiaana. Kun oli kolme lasta ja mietin, että millaista olisi heidän kannaltaan, jos seuraava lapsi olisikin vaativampi kuin he ja kenties sairas tai vammainenkin.
Ajattelln aina haluavani usean, mutta me vuosia ennenkuin saimme lapsen. Ja sit olinkin silloin jo 39 v. Ikää oli ja ennenkaikkea pitkän odotuksen aikana toivoin vain lasta, joten olin onnellinen yhdestä. En kaivannut enää lisää.
Olen 32 ja odotan ekaa. Luulen että oon tämän jälkeen samassa tilanteessa, mies haluaa toisen, mua epäilyttää kovin jaksanko kahta.
Mulla loppui nyt, synnytin viidennen lapseni muutama kk sitten 41 vuotiaana. Lisäksi miehellä 5 lasta ennestään, että eiköhän nää 10 meille riitä.
tuon kyllä ymmärtää :)