Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

20v sitten sairaseläkeelle joutunut saa tosi isoa

Vierailija
25.02.2015 |

päivärahaa. Mites tänä päivänä jos 70-luvulla (onko syntymävuodella merkitystä) syntynyt joutuu sairaseläkkeelle, saako yhtä hyvän korvauksen?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että munaa. :D

Vierailija
2/15 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eläkkeeni on noin kolmannes siitä brutosta mitä ansaitsin silloin kun jouduin jäämään pois työelämästä. Ei sillä juhlita eikä tietysti ole tarkoituskaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaseläkekin on asia, joka riippuu monesta eri jutusta. Esim. liikenteessä vammautunut voi saada lähes sen summan, jonka hän saisi palkkaa, jos pystyisi työhön tai vastaavasti minimituen. Kaikki on niin paljon kiinni kokonaistilanteesta.

Vierailija
4/15 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 08:14"]

Mun eläkkeeni on noin kolmannes siitä brutosta mitä ansaitsin silloin kun jouduin jäämään pois työelämästä. Ei sillä juhlita eikä tietysti ole tarkoituskaan.

[/quote]

Minäkin olen kuvitellut että kelanrahat ei ole kummoiset ja tuloihin se on sidottu. Kumppanini vaan suunnittelee hankkiutuvansa sairaseläkkeelle koska hänellä on tuttu joka saa suurta sairaseläkettä vaikkei työtulot aikoinaan olleet tähtitieteelliset. ap

Vierailija
5/15 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun eläkkeeni maksaa eläkevakuutusyhtiö, ei Kela. T. 2

Vierailija
6/15 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mä joudun raatamaan niska limassa töissä että sais itseni elätettyä ja toiset ne vaan lusmuilee kotona ja rahaa tulee tilille tuosta vaan. Reilua...ihan vitun reilua!

Vierailija
7/15 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 08:19"]

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 08:14"]

[/quote]

Minäkin olen kuvitellut että kelanrahat ei ole kummoiset ja tuloihin se on sidottu. Kumppanini vaan suunnittelee hankkiutuvansa sairaseläkkeelle koska hänellä on tuttu joka saa suurta sairaseläkettä vaikkei työtulot aikoinaan olleet tähtitieteelliset. ap

[/quote]

Kyselepä niiltä nuorehkoilta ihmisiltä, jotka ovat joutuneet työkyvyttömyyseläkkeelle mielenterveydellisistä syistä. Ne eläkkeet on sellaisia, että ukkoaskin voi alkaa kiinnostaa taas se töissä käynti :) 

Vierailija
8/15 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivärahaa? Olen joutunut jäämään työkyvyttömyyseläkkeelle 24 vuotta sitten, vain 15 vuoden työssäolon jälkeen. Bruttoeläkkeeni on 1763 euroa. Sen maksaa kokonaan vakuutusyhtiö, KELA:lta en saa mitään. Eläkkeeseen ei ole huomioitu kaikkia työssäolovuosia, vain 23 v täytettyäni olleet. Puolisoni on vanhuuseläkkeellä. Brunttonsa n. 2000 euroa. Pärjäämme ihan ok. Asumiskustannuksemme ovat korkeahkot. Emme halua muuttaa tästä asunnosta pois. Oma valintamme. Lapsenlapsemme asuvat lähellä ja voimme tavata heitä usein. Onneksemme.

Vierailija
9/15 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeeni laski tänä vuonna. Muutenkin se oli alle 800. 

Vierailija
10/15 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 08:37"]Ja mä joudun raatamaan niska limassa töissä että sais itseni elätettyä ja toiset ne vaan lusmuilee kotona ja rahaa tulee tilille tuosta vaan. Reilua...ihan vitun reilua!
[/quote]

Luuletko että ihminen haluaa sairastua siten ettei enää kykene työelämään??? Ei varmastikaan. En ainakaan minä.
T.9

Vierailija
11/15 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, täällä mäkin vaan kotona rentoudun, välillä käyn shoppailemassa, ulkona syömässä ja jollain kivalla matkalla! Vai käynkö? Mikäli nro 7 haluaa vaihtaa osia kanssani, hän joutuu ottamaan pyörätuolini, viikottaiset sairaalareissut, sietämättömät kivut ja jatkuvat leikkaukset. Lisäbonuksena köyhyysraja. MINÄ kyllä lähtisin ilomielin nro 7:n asemasta omin jaloin töihin.

Vierailija
12/15 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 08:37"]

Ja mä joudun raatamaan niska limassa töissä että sais itseni elätettyä ja toiset ne vaan lusmuilee kotona ja rahaa tulee tilille tuosta vaan. Reilua...ihan vitun reilua!

[/quote]

Vaihdetaanko osia? Ennemmin olisin terve työssäkäyvä kuin kituuttaisin köyhyysrajalla minimieläkkeellä. 

Kaikkea sitä oppii vauvapalstalla pyöriessä, että sairaseläkeläisiäkin voidaan kadehtia.

Vierailija
13/15 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se eläkeote tule kotiin ajoittain, jossa kerrotaan mikä eläke olisi jos nyt jäisi eläkkeelle? Tulevan ajan kertymähän myös lasketaan jos on ollut työelämässä, ja palkastahan se loppusumma riippuu.
Itse saan takuueläkkeen, reilu 700e, koska en ehtinyt kerryttää kuin viitisen kymppiä työeläkettä eikä minulle laskettu tulevan ajan kertymiäkään.

Vierailija
14/15 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu suustä. Jos on työperäinen syy eläkkeeseen eli käytännössä työtapaturma, pitäisi saada sen verran kuin saisi jos tekisi töitä. Esim jos nuorena lääkärinä tippuu työpaikan portaissa,, on vakuutusyhtiölle luvassa mokova lasku.

Vierailija
15/15 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 09:33"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 08:37"]

[/quote]

Vaihdetaanko osia? Ennemmin olisin terve työssäkäyvä kuin kituuttaisin köyhyysrajalla minimieläkkeellä. 

Kaikkea sitä oppii vauvapalstalla pyöriessä, että sairaseläkeläisiäkin voidaan kadehtia.
[/quote]Täällä nyt kadehditaan vammaisten lasten vanhempiakin vammaistuen vuoksi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan