Rokottamattomat, yksi kysymys
Nyt kun ollut keskustelua siitä että jotkut hankkivat itselleen luontaisen immuniteetin tautia vastaan niin oletteko sitten tahallaan ihmisten keskuudessa ilman maskia? Ja tapailette rokottamattomia kavereita suljetuissa tiloissa? Vai mikä hinku joillakin on saada se tauti? Ja miksi? Eihän se ole mikään tae että sitä saa jonkun lievän taudin... se voi olla vakava. Eikö teitä pelota?
Kommentit (20)
Rokotetuilla on ihan sama juttu, hekin voivat saada koronan vakavan version. Passi takaa kuolemattomuuden?
Tauti tulee jos on tullakseen.
Käytän maskia silloin kun on pakko (työpaikka, julkinen liikenne), mutta esim. kauppaan menen ilman. Näen myös ystäviä (rokotettuja ja rokottamattomia) normaalisti, ravintoloissa emme ole käyneet pian kahteen vuoteen vaan pidämme koti-iltoja 2-6 hengen porukoissa.
En ole ravintoloita tänä aikana edes kaivannut, joten jos rokotepassivaatimus joskus poistuu, en tule toimintaa tukemaan jatkossakaan.
En tietenkään halua tautia. Joudun käymään noin kerran viikossa työhön liittyvissä tilaisuuksissa; matkustan omalla autolla, käytän maskia, käytän käsidesiä, pyrin pitämään turvaetäisyyden ja pidän tapaamiset mahdollisimman lyhyinä. Lisäksi käyn samalla kertaa isommassa ruokakaupassa, jonne tilaan ostokseni noutopisteeseen. Kotipaikkakunnallani hoidan ruokakauppa- ja kirjastokäynnit kuten edellä eli maski, käsidesi ja etäisyydet. Kotiin tultuani pesen aina välittömästi kädet ja sitä ennen olen tarkka siitä, etten hiero silmiäni saati koskettele suuta tai nenää.
Onneksi etätyösuositus palautettiin niin jatkossa muut kokoukset ovat taas verkossa.
En ole missään vaiheessa käyttänyt maskia enkä välttele muita ihmisiä tai julkisia paikkoja. Itse asiassa olen koko ajan elänyt ihan normaalisti.
Ei pelota kyseinen tauti. Iskee jos iskee.
Vierailija kirjoitti:
Rokotetuilla on ihan sama juttu, hekin voivat saada koronan vakavan version. Passi takaa kuolemattomuuden?
Rokotetut joille tulee vakava muoto ovat näitä joilla on ennestään perussairauksia tai esim. reilua ylipainoa. Ei tehohoidossa ole terveitä rokotettuja...
En ole ikinä mistään luontaisesta immuniteetista puhunut ja olen jo koronan sairastanut ennen kuin kenelläkään ole rokotetta.
En siis pysty vastaamaan aloituksen kysymyksiin kun eivät minua koske. Oliko muita kysymyksiä?
T rokottamaton
Mitähän harhoja sä näet jos väität mun olevan muiden keskuudessa ilman maskeja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokotetut joille tulee vakava muoto ovat näitä joilla on ennestään perussairauksia tai esim. reilua ylipainoa. Ei tehohoidossa ole terveitä rokotettuja...
He ovat riskiryhmää jotka piti rokotteilla pelastaa. Väitätkö ettei rokote toimi.
Vierailija kirjoitti:
ap yksi kysymys: onko pikkuhousuissasi ruskea pelon tekemä läiskä.
On. Minua pelottaa korona kyllä. Ap
Olen rokottamaton, ja minä ainakaan en halua saada koronatartuntaa. Pyrin kohtuullisuuden rajoissa omilla valinnoillani minimoimaan tartunnan mahdollisuuden.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Pidän maskeja. Pidin niitä jo ennen kuin Suomessa tiedettiin pandemiasta mitään. Ja pidän edelleen. Ja ihan oikealla tavalla pyrin niitä pitämään. En osallistu massatapahtumiin, en juo alkoholia/juhli, en käy ulkomailla.
Ja niin tekevät muukin tuntemani rokottamattomat (joita on hyvin vähän). Kukaan heistä ei ole salaliittoteoreetikko, on vain esim. jokin sairaus tai vastaava tilanne, miksi eivät ole ottaneet rokotteita.
Aloittaja ei ole kuullut FFP-maskeista. Ole sinä vaan rokotteen varassa. Itse luotan lähes 100 %:sti varmaan maskiin. Sinun suojasi on 42 %. Ei ole hirveän vaikea valita, kumman ottaisi.
Ei pelota. Tauti ei ole tarttunut kahteen vuoteen niin miksi tarttuisi vastaisuudessakaan.
Moni rokottamaton haluaa koronan, jotta saa sen passin. Tiedän, että nuoret järjestävät koronabileitä, kuten on järjestetty vesirokkobileitä. Koronapassi lisää tartuntoja, koska etenkin nuoret mieluummin sairastavat koronan kuin ottavat piikin.
Koronapassi siis kannustaa taudin hankkimiseen.
Itse en halua tautia, enkä rokotetta, mutta jos passi tulee työpaikoille pakolliseksi teen kaikkeni saadakseni koronan.
Olen rokottamaton enkä käytä maskia. En jaksa pelätä sairastumista (perusterve 29v), tauti tulee jos tulee. Ei ainakaan tähän mennessä ole tullut, vaikka ympäri Suomea on tullut liikuttua.
No minä elän aivan normaalia elämää. Nyt en ole pariin kuukauteen käyttänyt maskia asioilla. Töissä täytyy käyttää. Kavereita tapaan aivan normaalisti, välillä käydään parilla oluella. En pelkää koronaa, mutta en sitä vartavasten haekaan. Se tulee jos on tullakseen. Sairastan reumaa, mutta muuten perusterve. Tauti voi tulla vakavanakin, mutta näen, että todennäköisemmin kuolen vaikka liikenteessä, koska työn ja muun elämän puolesta ajan satoja kilometrejä päivässä. En minä senkään riskin takia jätä asioita tekemättä.
Vierailija kirjoitti:
En ole missään vaiheessa käyttänyt maskia enkä välttele muita ihmisiä tai julkisia paikkoja. Itse asiassa olen koko ajan elänyt ihan normaalisti.
Ei pelota kyseinen tauti. Iskee jos iskee.
Mutta rokotuksen ottaminen pelottaa?
Olen ollut pääosin etätöissä. Jos töissä on täytynyt käydä, en ole ollut lähikontaktissa keneenkään ja olen käyttänyt maskia.
Kaupassa olen käynyt mahdollisimman harvoin ja aina maskin kanssa hygieniaohjeita noudattaen.
Nyt olen ilmeisesti saanut alakoululaisen lapseni kautta koronan. Lämpö alkoi nousta iltaa kohden ja tein positiivisen kotitestin. Niitäkin olen siis tehnyt aina, jos on ollut vähääkään oireita.
Kaikki yo. varotoimet olen tehnyt suojellakseni muita ja olen tyytyväinen, etten ole koko viikonloppuna käynyt missään.
Aamusta viralliseen testiin. Nähtäväksi jää millainen tauti tulee olemaan. Ei se pelkäämällä parane.
Vierailija kirjoitti:
Olen rokottamaton enkä käytä maskia. En jaksa pelätä sairastumista (perusterve 29v), tauti tulee jos tulee. Ei ainakaan tähän mennessä ole tullut, vaikka ympäri Suomea on tullut liikuttua.
Mutta rokotetta pelkäät sinäkin?
En minä halua mitään tautia, niinkun en halua flunssakaan.